tussentijdse toeschietreflex

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door surf, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Hoi dames,

Ik geef mijn jongste nu ruim 3 weekjes borstvoeding en dat gaat super!
    Wat ik lastig vind zijn mijn tussentijdse toeschietreflexen... Bij mijn twee oudsten ook al steeds gehad...
    Ik loop continu met pads die vollopen.

Hebben jullie misschien een idee om dit tegen te gaan?
    (met mn duim op mn tepels drukken helpt niet, en staat ook n beetje gek als je aan het werk bent of ergens op visite...)

Ik ben benieuwd!!

groetjes!

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Misschien kun je van die Lilypadz gebruiken. Een vriendin van mij gebruikt(e) die en was er zeer over te spreken.

3. Lillypadz doen hetzelfde wat je met je duim doet. Voordeel is dat ze al in je bh zitten als je tsr komt.

Bij mij werkte het prima, zelf met mijn harde tsr. Soms een beetje melk in de pad, geen lekkage buiten de pad. Dus een droog shirt en geen gekke blikken bij de kassa.

4. maud24

maud24 Actief lid

9 feb 2011
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    medela heeft ook van die schelpen, de melk word dan opgevangen, niet dat ik het wer zou gebruiken met dit weer maar goed. Let wel op het materiaal, ik ben er namelijk allergisch voor terwijl ik normaal niet zo'n gevoelige huid heb.

5. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Dankjulliewel voor de tips... Lilipads heb ik wel al eerder geprobeerd bij de oudste, maar dan kwam er zoveel melk dat ze eraf sprongen en dan dus alsnog alles onder... Die van medela kan ik nog wel proberen!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die van medela zou ik maar niet doen. Die oefenen druk op je borsten uit, waardoor je als het ware je borsten 'leegkolft'. Daarmee maak je het lekprobleem alleen maar erger. Die lekbakjes zijn wel heel handig om van de andere borst de melk op te vangen als je kind bij je drinkt of als je kolft. Geeft je lekker extra cc's voor je voorraad.

Het enige dat ECHT werkt is toch echt op die tepel drukken. En dan niet zachtjes, maar echt stevig indrukken, net als wanneer je aanbelt.

Staat helemaal niet raar, gewoon een beetje wegdraaien van je publiek, desnoods andere hand er een beetje voor en drukken maar!

7. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Wat ik altijd doe is mijn tepel 'dubbelvouwen', omhoog.

8. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    haha ik doe er niets tegen heb niet idee dat iets helpt. ze lekken alleen nog s'nachts eigenlijk. en als ik tgn en voeding zit en ik hoor elin huilen j dan plop dan hebik mijn t-shirt nat. hihihi.

Deel Deze Pagina