Nachtvoedingen...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door madelein, 9 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Het zoveelste nachtvoedingen topic...
    Een paar weken geleden stopte dl met doorslapen en wil sindsdien 2x per nacht drinken. De voedingen zitten kort op elkaar, vannacht 1.30 en 4.00. Ik kon die van 4.00 uitstellen tot 5.00 maar toen was het brullen en kwam ze daarna weer moeilijk in slaap.

Ik lees op internet dat op deze leeftijd nachtvoedingen vaak gewenning zijn ipv noodzaak. Maar ze drinkt wel echt veel als ze drinkt dus vraag me af in hoeverre dit klopt?
    Zijn nachtvoedingen af te wennen? En zo ja hoe..?

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier altijd aan toegegeven. Ik heb juist het idee dat ze dan in een groeispurt zitten en juist wat extra nodig hebben.pas richting de anderhalf gaf ik eerder een knuffel en wat water uit hun beker maar op die leeftijd aten ze ook veel meer overdag.ik geloof niet zo in gewenning met borstvoeding maar dat is mijn ervaring.

3. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Tja, ik heb eigenlijk gekozen voor acceptatie en het mezelf zo makkelijk mogelijk proberen te maken. Cosleeper, liggend op zij voeden en na 5 min slapen we allebei weer. Zl is vanaf het begin af aan vrij duidelijk en volhardend als hij melk wil dus de strijd aan gaan betekent iedereen zeer wakker lang niet meer in slaap vallen ;)
    Sommige mensen doen slokje water, maar als meneer melk wil hoef ik echt niet met wat anders aan te komen lol.
    Je kindje is nog jong. Rond die tijd was zl overdag nog al eens veel te afgeleid om goed te drinken en haalde dat 's nachts in. Of er kwam een groeispurt. Of ik had minder melk door cyclus. Of er kwamen tandjes of griepje... Ik ben er altijd maar van uit gegaan dat hij het nodig had en het een faaaaase was dus vanzelf wel weer over zou gaan.
    Zl slaapt nu meestal wel door, vroege ochtend nog slokje en beetje verder slapen. Maar heb je de nachtvoeding gehad dan is het wakker worden van nare droom... Of slokje water willen... Of naar de wc moeten... Ach ja ;)

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier heeft dat toch wel tot een halfjaar of iets geduurd.. Wij gaven daar gewoon aan toe: even de borst en hup iedereen weer in bed.

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Kwestie van slikken dus ;)

Ik ga voortaan gewoon niet na 21.00 naar bed, denk dat dat ook al een hoop scheelt. Ml was gister laat thuis en ik bleef 'gezellig' op hem wachten. Maar hij was er pas om 23.00. Dat is gewoon veel te laat...

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Wat een onzin..
    Je kindje is 5 maanden... Dan is een nachtvoeding echt niet raar hoor... Ook niet met 7/9/12 maanden...

Gewoon aan toegeven dan gaat het het snelst weer voorbij

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wat ik zelf nog weleens deed was haar op mijn verzoek voordat ik naar bed ging voeden. Maar dat werkt niet voor iedereen goed: sommige kinderen gaan dan erg rommelen. Hier dronken ze dan half slapende best aardig en kwamen dan meestal pas ergens richting de ochtend weer.

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    :) dank!
    Irritantste aan moeder zijn is dat iedereen om je heen een mening heeft. Op m'n werk vinden ze het van de zotte dat ik nog zo vaak moet voeden s nachts en dat ik dr verwen. Maakt me toch onzeker.
    Dan is het altijd fijn even te horen dat het dus volkomen normaal is :).

@abri: dat heb ik een aantal keer geprobeerd maar dan komt ze gewoon nog om 1.00 :(. Als ze al onrustig is rond 22.00 werkt het soms wel.

9. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Is inderdaad normaal. Hier met 13,5 mnd soms nog steeds twee nachtvoedingen.

10. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Er zijn zoveel richtlijnen, bv dat je kindje vanaf een bepaalde leeftijd geen nachtvoeding meer nodig heeft. Maarja, mijn baby heeft zich er nooit aan gehouden. Hoe weet je nu of ze wel of geen honger heeft 's nachts....? Als speentje en troosten niet helpt en borst/fles wel, tsja...dan zal het wel honger zijn toch? Of gewenning, maar ook dan gaat ze vanzelf een keer doorslapen als ze overdag steeds meer gaat doen en daardoor 's nachts minder snel wakker wordt.

Dus: gewoon maar accepteren. Onze jongedame is 7mnd bijna en slaapt nog heel wisselend, maar inmiddels vaker wel dan niet door. Enneh....ik wacht nooit op mijn man hoor, als hij zo laat is. Moet hij lekker zelf weten, maar die twee uurtjes slaap pakken ze mij niet meer af haha ;)

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Niks van aan trekken hoor..

En mocht je binnenkort weer naar t cb gaan, laat je dan ook aub niet onzeker maken over de bv in z'n algemeen :)

12. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Gewoon aan toegeven inderdaad. Hier slaapt hij soms van 23 tot 6 of 7. Maar meestal wil hij wel een nachtvoeding (of 2). En zeker met het warme weer goed laten drinken!

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Haha ik ga zeker niet meer op hem wachten nee! Dom idee :D

Cb is altijd al drama doordat we dl op haar buik laten slapen... Ben de slechtste moeder ooit volgens hen geloof ik. Niet wakker weggelegd in het begin, BV veel vaker dan elke 3 uur, dragen, troosten als ze huilt ( ook bij slapen gaan), zij en buik ligging en nu nog steeds nachtvoedingen ;).

Moet trouwens wel zeggen dat ik het nooit zo ver laat komen dat ze gaat huilen. We worden snel wakker van dr, en zodra ze onrusrig wordt en ze steeds dr speen eruit spuugt pakken we dr. Vannacht dus een uur bezig geweest omdat ik gewoon geen zin had om overeind te komen om dr te pakken ( I know.. Slechte moeder..) maar dan gaat ze dus uiteindelijk wel huilen.

14. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Madelein: mijn dochter is bijna 20 maanden en ligt nog (3x) snachts aan de borst. En nee...het cb weet dit niet hahahah.
    Ik vond het rond de leeftijd van jou kindje heerlijk om haar snachts bij me te hebben, dus geniet ervan ;)

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ooooeiii dat is geen fijn vooruitzicht baby ;)

Het voeden en tutten erna vind ik ook fijn, alleen het wakker worden niet..

Gisteravond werd ze om 23.00 wat onrustig. Aangezien ik toch nog wakker lag ( ml weer laat thuis en ik kan dan gewoon niet slapen stom genoeg) heb ik dr gevoed. Daarop heeft ze het tot 3.30 volgehouden! Super dus! Vanavond maar weer proberen :).

16. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Wat goed! Heerlijk is dat he, als je 4 uur achter elkaar kan pakken.

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Man, dat voelt als een hele nacht :D

18. OrD

OrD Lid

18 dec 2015
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zit ik ook nog steeds met 4-5 nachtvoedingen per n8 (volgende week 5maand oud). Co-sleeper tijdje geleden beginnen gebruiken want meer dan 2u laat hij er maar zelden tussen. Hij wurmt (en echt zoals een worm :p) zich tot bij mij drinkt 5tal minuutjes en slaapt dan meestal verder. Zelf ga ik ook rond 21u30 naar bed want is zo al uitputtend genoeg...
    Ik hoop dat dit (binnenkort) eens betert maar ik maak me er niet druk in. Helpt toch niets.

19. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Nou uhm je kindje is nog super jong! Nachtvoedingen zijn heel normaal en natuurlijk hoor. Zolang als het kind erom vraagt!

Mijn jongste wordt deze maand 1. Ze drinkt nog 1-2 keer per nacht. Bij de oudste ben ik met 22 mnd de nachten gestopt. Die wordt in sept 4 mnaar slaapt echt niet door hahaha.

20. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Jeetje ord dat is wel heel veel.. Kan me voorstellen dat je ieder uurtje probeert te pakken!
    Idd, je er druk om maken kost meer energie. Maar soms als je zo moe bent en alles teveel is lukt het me niet goed om dat even aan de kant zetten. Kom er achter dat moeders ook maar mensen zijn ;).

@patrijs: de kleine lijkt het idd echt nodig te hebben. Ik probeer het ook maar niet meer uit te stellen, kost alleen maar weer slaap.

Afgelopen 2 avonden heb ik zowaar een droomvoeding kunnen geven wanneer wij gingen slapen. Vannacht was het 2.30 toen ze voor het eerst kwam! :)

Deel Deze Pagina