Aangezien we er alles aan willen doen om ons kindje borstvoeding te geven. ivm dat ik veel voedselallergien heb. wil ik als de borstvoeding niet soepel gaat gaan afkolven. Nu zieden ze dat je die kan huren bij de welzorg. Wie heeft dit al wel eens gedaan of gaat dit ook doen? En wat zijn de kosten hiervan?
Ik heb het gedaan 2,5 jaar geleden. Perfect! Hij stond zo'n 2 maanden bij ons thuis en heerlijk stil was ie. Kostte zo'n 1,05 per dag geloof ik.Goede ervaring mee als het weer nodig is huur ik hem weer.
k heb m ook me vriend moest toen ie m mee wou krijgen 65 euro betalen huur voor 2 weken en je krijgt een gratis setje kolfers erbij maar hou je m langer dan 2 weken dan moet je pas betalen als je m terug brengt en ze wisten nie eens wat het koste per dag (k heb zo'n stil ding wat op een mini frituurpan lijkt) kun je 2 borsten tegelijk kolven gr marline
denk dat het stukken goedkoper is om een afkolf apparaat te kopen of nieuw uit de winkel of via marktplaats, ik heb dat ding van mij destijd maar heel erg kort gebruikt (4x om precies te zijn) en heb em toen voor weinig geld weer verkocht...
Ik wil een goed afkolf apparaat hebben. Ik ben zo bang als je een hand kolf gebruikt je het niet heel lang volhou ofzo. En een electirsche via marktplaats vind ik niet zo fris.
Ik heb in eerste instantie bij de thuiszorg winkel een electrische dubbele kolf van Medela gehuurd voor 12,95 per week. Het kolfsetje moest ik overigens zelf aanschaffen. Was geloof ik zo'n 30 of 40 euro. Omdat ik fulltime kolf heb ik zelf een apparaat gekocht. Ook een electrische dubbele kolf. Hij was 300 Euro en ja dat is wel prijzig, maar ik vind het nu de moeite al waard. Hij zit in een rugzakje waarin je hem makkelijk kan vervoeren. Je krijgt er een tasje bij met flesjes, een kolfset, een koelelement om de boel goed te kunnen vervoeren. Ik ben er heel blij mee, maar ik zou wel wachten totdat je bevallen bent en in eerste instantie huren . Wellicht heb je het helemaal niet nodig en gaat de voeding juist hardstikke goed! succes!
Huren kan vrij prijzig zijn, vooral als je 6 maanden borstvoeding geeft. Ik heb zelf 2 kinderen lang borstvoeding gegeven en veel gekolft. Ik had een electrische kolf van Medela en werd eigenlijk gek van dat geluid. Ik ben overgestapt op de handkolf medela (van avent is ook goed), en dat vind ik erg fijn. Die dure dubbele geluidsstille kolf is natuurlijk helemaal top, maar is wel vrij prijzig. De handkolf was helemaal niet vermoeiend (je knijpt tegenwoordig in plaats van trekken, dus die verhalen over moeizame armen is uit de tijd). Bovendien werkt hij heel snel, omdat je zelf het tempo goed kan bepalen. Ook vond ik het erg handig dat die klein is en overal gebruikt kan worden (erg handig als je bv in een restaurant bent of in de auto wilt kolfen , ja dat heb ik gedaan). Ook heb ik de eletrische kolf en de handkolf aan mijn buurvrouw geleend en zij vond de handkolf uiteindelijk ook veel fijner. Ik kan je wel aanraden om van te voren nog geen kolf te kopen. Je weet namelijk niet of de borstvoeding wel gaat lukken. Misschien kan je dit eerst van iemand lenen. Mocht je tijdens je kraamtijd een kolf nodig hebben (ik had het bij beide kinderen nodig (de eerste dronk niet goed en bij de tweede kreeg ik bij de stuwing last van een beginnende bosrtontsteking)) dan kan je dit alsnog huren bij de thuiszorg (je moet dan vanwegen de hygiene wel zelf een kolfsetje kopen, wat op zich ook wel prijzig kan zijn). Ik zou niet zo snel een 2e handse kopen. Nadeel hiervan is namelijk dat bv de motor van een electronische kolf van Medela vaak maar 2 of 3 kinderen mee gaat. Dus als iemand de kolf al een tijd gebruikt heeft, dan heb je kans dat hij bij jou stuk gaat. Waar je ook rekening mee moet houden is hygiene. Wat mij verteld is is dat je een kolf van iemand anders niet mag gebruiken als diegene een kindje met spruw heeft gehad.
Ik heb net in de internet bij Prenatal gekeken- die kolfen zijn niet heel erg duur- 55 en 79 EUR. Of zijn ze niet goed?
ik heb laatst eens geinformeerd en ze vertelde dat het 2,50 per dag was maar die zijn eigenlijk ook voor moeders waarvan het kindje in het ziekenhuis ligt, of de voeding niet wil. ze adviseerde om zelf eerst gewoon te gaan voeden, en als dat op gang is dan kan je altijd nog een kolf uitzoeken of gaan huren. je kraamhulp kan je ook adviseren.
wat een verschil. Wij hebben een medela elektrische kolf (dubbele) voor 9 euro per week. We moesten alleen het kolf pakket aanschaffen 44 euro. Maar die kan je tevens als handkolf gebruiken. Ik heb nu via marktplaats een elektrische kolf gekocht. En omdat wij niet de flessen nodig hebben heeft het niets met hygiene te maken. Maar als dit een probleem is als je het steriliseerd dan is er toch ook niets loos. De tandarts doet dit ook met zn spullen (beetje rare vergelijking maar das -as smerig hihi) En nieuw zijn die elektrische kolf van medela 79 euro. Dit is een enkele en kleine hoor. Groetjes natas
Bij vosmedisch.nl kun je een borstkolf huurkopen. Je huurt hem eerst en als íe dan bevalt kun je hem kopen (halen ze geloof ik de huurprijs van de koopprijs af) Dit is een (dubbele) kolf, je kunt 'm ook enkel gebruiken en hij is een stuk stiller dan de kolf van medela. Ik heb 'm zelf ook gebruikt en ik vond 'm erg fijn. Groetjes
ik zit ook wel te denken over een tweedehandse. maar bij de thuiszorg vertelde ze me dat het kan dat er een druppeltje melk in het kolfapparaat komt. er kan een bacterie in zitten, waardoor een ander kindje daarmee besmet kan raken. in ieder geval als ik een goede weinig gebruikte 2dehandse tegenkom ik hem dan denk ik wel haal. maar hij moet wel zo goed als nieuw zijn. heeft iemand hier trouwens adviesen welke kolf aan te raden zou zijn.
De eerste keer heb ik een electrische kolf (medela) gebruik. Maar bij de jongste heb ik een handkolf (advent) gekocht...de andere maakte vreselijk veel lawaai en op het werk vond ik niet zo leuk. Moet zeggen dat ik de handkolf ook veel fijner vond. Een electrische kolf kun je trouwens reinigen dmv een drupje alcohol, tip van de thuiszorgwinkel. Op deze manier wordt eventueel achter gebleven borstvoeding verwijderd uit de motor.
Verschillende mensen hebben het erover dat ze het niet hygiënisch vinden om een kolf apparaat via marktplaats te kopen, maar als je een kolf huurt is hij toch ook al door anderen gebruikt? Vaak door nog meer personen dan wanneer je hem koopt van iemand die hem zelf nieuw heeft gekocht...Of zie ik dit nu helemaal verkeerd Zelf gebruikte ik de handkolf van Avent, prima dingetje hoor. Doet zijn werk erg goed, in korte tijd, hij heeft een goed vacuum, waardoor de melk lekker doorstroomd...En niet vermoeiend en weinig geluid..
ik denk dat daar het verschil in zit. de kolven die je huurt zijn natuurlijk hele andere dan die je koopt. huurkolven zijn doorgaans kolven die heel duur zijn. dit zal waarschijnlijk ook te maken hebben met de eisen van reinigen en dergelijke.