wellicht hebben jullie enkele tips voor mij. Dochter is een gevoelig meisje en altijd al 'lastig' geweest met kleding. Zomers valt het wel mee, lekkere losse kleding en blote voeten. Momenteel is het echt drama. Sokken zitten nooit fijn want er zit altijd wel ergens een naadje bij de tenen, schoenen/laarsjes gaan 10x aan en uit want er zit een flapje of zandkorrel of iets anders tussen. Geen enkele broek zit fijn, want er zit altijd wel ergens een naadje, leggings wil ze niet aan want dat jeukt aan de benen en ga zo maar door. Het aankleden neemt zo een uur in beslag met enkele huilpartijen tussendoor omdat er iets niet goed zit. Ik zit intussen met de handen in het haar en weet niet wat te doen. Meehelpen, (niet) boos worden, negeren; heb van alles geprobeerd. Vind het zo sneu voor haar, winkelen en zelf laten kiezen helpt niet helaas, blijft ongedragen in de kast hangen. Wie heeft tips?
Hier ook zo een dochter. Ze is nu 6,5. Ze gaat altijd mee als ik kleding koop en soms was ik t eerst ook nog twee keer voordat ze het aandoet. Alles wordt eruit geknipt en getornt qua labeltjes en eventuele strikjes (voorhal bij hemden). Daarnaast heeft ze ook een sokkenfobie. Ze moet van ons van september tot en met maart zeker sokken dragen. We kopen goede naadloze sokken op de markt. Ze draagt geen broeken, dat vindt ze echt vreselijk. Kleding kiezen we de avond van te voren uit, dat doet ze dan wel echt aan de dag erna, maar niet zonder slag of stoot! Het is vermoeiend voor haar...
Dl voelde ook elk labeltje. Inmiddels is ze ouder en eisen andere zaken haar aandacht volledig op. Wat we wel doen: - Onderkleding kopen van katoen - Niet te strakke kleding - Eerst wassen voor eerste keer dragen - Grote, stugge labels eruit knippen - Iets dikkere sokken kopen, zonder motiefjes (motiefjes = losse draadjes) - natuurlijke huidverzorgingsproducten (b.v. zoiets smeren na douchen/bad: http://www.weleda.nl/product/babyverzorging/baby-sensitive-witte-malva-bodymilk#showSlider) Deze leggings zijn overigens heel glad, die kriebelen echt niet : https://www.kleertjes.com/chaos-and-order-legging-539126-roze2/
ik zou kijken voor borsteltherapie. ik heb zelf ook een overgevoeligheid voor kleding. je kunt ook kijken naar wolzijde kleding/ondergoed en dingen van biologisch katoen. dat draagt fijner. labels overal uit knippen. en serieus nemem als ze zegt dat t kriebelt
Mijn dochter was net zo, die liep en loopt het liefst bloot. Mijn hemel, vooral die sokken waren echt drama! Ze kreeg laatst sokken van sint, die doet ze zowaar aan, met een plaatje erop Haha. Maar broeken wil ze nog steeds niet aan. Ik nam het serieus en vooral veel proberen. Ik kreeg vaak kleding 2e hands, dat was hier wel prettig want labels er vaak al uit, en al zacht geworden zeg maar
Mijn dochter van 5 is net zo. Labels knippen we overal uit, sokken draagt ze binnenstebuiten (en zodra ze thuis is uit school gaan ze uit), broeken draagt ze niet. Gelukkig wil ze leggings aan maar maillots niet. Dus van alle maillots de voetjes afgeknipt. Ze heeft eigenlijk maar 2 leggings die ze om en om draagt (2 exact dezelfde winterleggings met een wollig laagje aan de binnenkant), de rest alleen als haar favorieten in de was zitten. Ze heeft een hoop jurken, rokken en truien maar eigenlijk 3 exemplaren die ze afwisselt. De rest draagt ze alleen als ze letterlijk goed in dr vel zit. ook hier helpt het zelf uit laten kiezen in de winkel niet. Savonds voor het slapen gaan kiezen we samen de kleding voor de volgende dag, in het weekend heeft ze volledige vrije keuze mits het bij het seizoen past. Dat werkt hier goed, haarzelf de regie geven en haar wensen en grenzen respecteren.
De maillots van terstal hebben geen voetjes! Hier helpt dat! Dan kan ze gewoon haar eigen sokken erbij aan...
Dan zijn het toch leggings? Ik koop nu geen maillot meer maar de exemplaren die ik had gewoon weg gooien of weggeven vond ik zonde.
Nee hoor t zijn echt maillots, voor in de winter. Alleen zonder voetjes, ik vind t ook vaag maar ze vinden ze hier erg lekker zitten en t is warmer natuurlijk dan leggings.
Onze oudste dochter is ook lastig met kleding, maar sokken vindt ze verschrikkelijk. Die draagt ze dus niet (meer). Ik hoor haar nooit klagen over koude voeten ofzo. Sportschoenen zijn ook een ramp, maar daar draagt ze dan wel weer sokken in. Maillots, panty's, wollen vestjes/kleding... dat kopen we niet voor haar. Broeken gaan meestal wel goed. Katoenen leggings ook trouwens.
Bedankt voor jullie reacties. Hier kan ik wel iets mee. Ga morgen gelijk kijken voor naadloze sokken.
Ik heb zo een meisje op het dagverblijf. Zij heeft veel jumpsuits aan en dat gaat supergoed bij haar. Of van die spijkerbroek leggings en dan die van de primark met een strak shirtje erbij. Sokken en ondergoed heeft ze ook naadloos
Precies dit. Alleen draagt m'n zoon geen jurkjes etc Hij draagt veel jogjeans, in elk geval geen stugge spijkerbroeken. Ik moet wel zeggen dat het nu wat minder wordt, ongeveer 1 a 2 jaar geleden was het extremer. We waren 's morgens echt een half uur bezig met z'n sokken.
Kan aan mij liggen maar ik viel echt irritatie opkomen als ik dit lees. Waarom geven jullie zo veel ruimte aan jullie kinderen. Gewoon niet aanstellen en aankleden. Zo erg kan het toch allemaal niet zijn? Is het niet een vorm van extreme aandachtstrekkerij?
Mijn dochter heeft 1 spijkerbroeklegging die wel okay zit. Daar heb ik er dus 4 van gekocht voor de dagen dat ze naar de gym gaat op school. Ideaal! Maar alleen die zit lekker, van de h en m. Dus dan maar vier dezelfde...
Zolang jij geen idee heeft hoe een kind zich voelt als het iets aanheeft wat niet lekker zit... Zolang jij geen idee hebt hoe ongelukkig je een kind op deze manier maakt en zolang jij geen idee hebt hoeveel verdriet het een kind oplevert heb jij TOTAAL niets toe te voegen aan dit topic en kan jij je aandacht ergens anders vandaan halen.