20 weken echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by HabibiAna, Dec 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Hallo,

Gelukkig was alles goed met de kleine, alleen ze was erg klein.. Echt alles zat ver onder het gemiddelde behalve het buikje.. Ik maak me erg zorgen hierom, maar de echoscopiste deed er heel luchtig over en zei dat het buikje eigenlijk het belangrijkste is. DE echo gaf ook 19w aan terwijl ik 20.6 weken was toen.Het gewicht was 302 gr. Heb ff de gegevens van mn andere dochter opgezocht en zij woog toen 345gr.

Ik heb pas weer over 4 weken een afspraak bij de vk. Moet ik verder stappen ondernemen of gewoon afwachten?

2. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ik zou afwachten.. hoe moeilijk dat ook is! Bij ons 1e kindje hadden wij precies hetzelfde, toen zei die man: het is erg klein, maar verder ziet het er wel goed/gezond uit. Als de vk op een gegeven moment ook vindt dat het wel erg klein is dan worden er wel verdere stappen ondernomen hoor! En anders even je vk bellen dat je je voor nu ongerust maakt, misschien kan zij je er doorheen helpen? Sterkte!

3. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Dankje!
    Geen andere ervaringen??

4. miepens

miepens Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    1,160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Bij mijn 20 weken echo lag het kindje ook ongeveer een kleine week achter op de groei. Maar aangezien alles mooi in proportie was (hoofd was wel op grootte) zei de echoscopiste van het ziekenhuis dat ik me totaal geen zorgen moest maken. Sommige kindjes hebben groeistuipen en sommige groeien precies volgens de curve. Daar is niets van te zeggen.
    Ik heb een paar weken terug een pret echo gedaan en daar lag ze alweer 1 week voor op het gemiddelde.

Als het iets zou zijn om je zorgen te maken, hadden ze je vast wel gewaarschuwd. Dus probeer je geen zorgen te maken. Zo'n meting zegt ook niet alles.

Collega van mij werd steeds verteld dat het zo'n groot kind zou worden en die maakten zich daar zorgen over. Uiteindelijk bleek het een normaal kindje te zijn bij de bevalling. Dus metingen zijn ter indicatie, maar hoeven niet perse leidend te zijn.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

De echoscopiste zegt dat alles goed is, dan moet je jezelf niet gek gaan maken met allerlei irreƫle gedachten. Hier loopt de ene keer het kindje voor en de andere keer wat achter. Als er echt iets mis is, zijn ze daar altijd eerlijk over. Dus ga genieten, jullie kindje is gezond! :D

Share This Page