Voorbeeld geboorteplan keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lov23, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Wie heeft er ook een geboorteplan opgesteld bij een geplande keizersnede.

Ik wil graag de natuurlijke kzsnede, dit kan gelukkig ook;) en ik wil bv geven .... Heb zelf wel al wat dingetjes die ik graag wil maar misschien hebben jullie nog wat tips voor me;)

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

niemand....

3. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Hier 2de keizersnede en weet van geen geboorteplan.. Sorry dat ik je niet kan helpen..

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

nee? Het is in principe een plan waarop je je wensen kenbaar maakt ;)
    Niet dat ik veel eisen heb...:D

5. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik denk dat je misschien een geboorteplan moet opstellen als je toch eerder een ks krijgt ipv geplande! Wie mag er bij zijn is hetzelfde, maar wat moet er met het kindje gebeuren als hij niet bij je mag blijven? Ik had erin staan dat ik wilde dat de baby met papa ging kangaroo-en (in geval van sectio). Ook erin dat ik bordtvoeding wilde geven en dat papa de kleine mocht aankleden als ik daar niet toe in staat was (was ik dus niet). Ik had erin staan dat ik pas bezoek wilde nadat ik op de kamer was en er enigzins toonbaar uit zag, ook aangegeven wie er welkom waren (in eerste instantie alleen papa en daarna pas opa/oma). Ehmmmm oh ja dat ik een ruggeprik wilde en geen algehele narcose en dat mijn man overal bij betrokken moest worden en knopen mocht doorhakken als ik daar niet toe in staat was (na geboorte mocht ik zoonlief een kus geven en toen moest hij weg en ben ik zo in slaap gevallen....). Helpt dat je een beetje? Bij de natuurlijke ks zou ik omschrijven wat je wensen zijn (borstvoeding, meteen aanleggen, pas aankleden op kamer etc.)

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja helpt wat je zegt! Had bijna al die dingen er ook al ingezet. Ook heb ik erin gezet dat ik erbij wil zijn als het eerste badje wordt gegeven

7. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Dat is ook een goede idd! Dat had ik er niet instaan en eerste badje was dus alleen met papa. Ook prima hoor maar deze keer wil ik erbij zijn!

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja is toch jammer je kan al niks in het begin.... Ze hoeven toch niet gelijk in bad ook ;)

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik had er in staan dat ik wilde dat mijn man de navelstreng mocht doorknippen, dat ik na terugkomst op de kamer mijn dochter naakt op mijn buik wilde en dat ik meteen borstvoeding wilde proberen te geven. Tevens aangegeven dat in geval van nood ( toch ineens onder narcose o.i.d.) de opa's en oma's pas de baby mochten zien nadat ik haar had gezien.

10. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Eerste badje wordt ip pas na 24u gedaan (tenminste waar ik werk) en dan kun je vanaf je bed meekijken. Wij doen het badje naast het bed van mama. J

Mss kun je er ook in zetten hoe je het wilt mocht t niet goed gaan met je kindje (niet vanuit gaan) papa mee met kindje en mocht je kindje door omstandigheden van jou niet meteen bloot bij jou kunnen wil je dann dat hij/zij bloot tegen de buik van oapa komt

11. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Onze dochter is pas na 5 dagen in bad gegaan. Gewoon thuis. Ik heb ze weg gestuurd toen ze het kwamen vragen. Wilde het persé zelf doen. (Eigenwijs..) dus dat kan gewoon ook :)
    Verder wilde ik ook graag bv, en heb zelfs nog tegen de zuster die met vriend en kind weg moest gezegd dat er geen fles gegeven mocht worden. Vriend wist het ook wel, maar voor de zekerheid toch maar gezegd
    Na een uur (pas) kunnen aanleggen, en tot 4.5 mnd bv gegeven.

Bij een eventuele volgende (geplande) ks "wil" ik dat ons kindje bij me blijft terwijl ze me weer repareren. In sommige situaties heb je niks te wille natuurlijk, maar als ik deze bevalling over zou kunnen doen, was dat een verander puntje geweest!

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja ik heb geluk dat ik een natuurlijke kzsnede krijg...

13. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Het meeste dat ik hier lees is vanzelf gebeurd. Het enige wat ik jammer vind, is dat natuurlijke ks geen optie is. Dus kan ik de baby pas vasthouden nadat mijn benen het weer doen. Een dik uur dus. (Ik verdoof heel snel en het verdwijnt heel traag. Meestal een plus, maar nu een minnetje..)

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jammer:( heb je dat besproken al?

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Volgens mij is het meeste wel genoemd...

- geen kunstvoeding als dit niet medisch noodzakelijk is
    - gelijk aanleggen
    - niet wassen
    - papa gaat ten alle tijden mee
    - Medische handelingen overleggen met in ieder geval vader
    - alles vastleggen dmv foto's (deze hebben mij heel erg geholpen met het verwerken van de geboorte)
    - rust in de ok (bij de oudste was het gigantisch druk en wist ik niet waar ik me op moest focussen)

Wat wij met onze ouders hadden afgesproken:
    - als we op de kamer zijn, willen we even de tijd
    - papa komt eerst de andere kinderen ophalen, zodat zij eerst kunnen kennismaken met broertje/zusje
    - papa komt opa's en oma's halen

(dochter had meteen last van territorium drift jegens haar zusje. Het liefst mocht de baby alleen bij papa of mama, en anders alleen bij haar. Bij iedereen die haar zusje vasthield, zat ze stijf naast iedereen in de gaten te houden. Staat zo leuk op de foto's ;))

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik moet er dus nog wat dingen bijzetten lees ik... Thx voor je tips..

17. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Niet wassen (pas thuis gedaan, lekker samen met m'n man) en niet aankleden. Ze is warm gehouden in een deken met alleen een luiertje, dat gaat prima hoor. Lijkt me zo'n gemis als dat lijfje al in kleertjes zit

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Heb het er net ook ingezet van dat huid op huid contact....
    En katheter pas nu ruggeprik en dat ik bv extreem belangrijk vindt

19. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    #19 maja246, 19 jan 2014
    Laatst bewerkt: 19 jan 2014
    Das een goeie van die catheter.
    Bij mij werd dat geweigerd, behoorlijk over door gegaan maar tevergeefs. Dat hoort bij de taken vh verplegend personeel bla-bla. Wel kunnen afdwingen dat ie pas geplaatst werd nadat de melding kwam dat ik daadwerkelijk naar de verkoeverkamer kon, vlak voor de start dus. Dan lig je niet als een uur te wachten met dat ding, die voelt namelijk niet fijn in het begin. Inbrengen zelf doet geen pijn hoor.

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou ja en zo'n personeel is niet op een operatiekamer? Gek hoor lees vaak dat ze dat juist pas doen na de ruggeprik ;)

Deel Deze Pagina