Voorbeeld menu minder koolhydraten

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 17 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Wij zijn thuis aan het minderen met koolhydraten. Graag zie ik wat voorbeelden wat jij eet op een dag voor inspiratie. Ik zie door de bomen het bos niet meer er zijn zoveel dingen, maar echt een goed voorbeeld menu vind ik lastig om te vinden. Mijn intentie is 2 van de 3 hoofd maaltijden geheel geen koolhydraten te eten. Geheel koolhydraat vrij wil ik niet. Misschien later als dit bevalt, eerst maar eens minderen.

2. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ochtend: yoghurt met walnoten, kaneel, stevia en kwart appel ofzo
    Of overnight oats met appel en rozijntjes en een schep griekse yoghurt

Middag: wasa vezelrijk crackers met hartig beleg, snoeptomaatjes of een lekkere salade met van alles en nog wat/waldorf salade van knolselderij, appel, rozijntjes, bleekselderij, walnoten, mayo, yoghurt, citroen sap en peper en zout

Avond: kijk eens op oans kitchen of Anna Karina van denderen ;)
    Zodra je brood/aardappelen/rijst en pasta achterwege laat ben je al een heel eind. En heel veel water drinken.
    Courgetti is wel lekker maar er zijn echt heel veel lekkere recepten.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik ben ook bezig met minder koolhydraten, ik heb hulp van een voedingsconsulente. Het idee is dat ik 3 maaltijden met goede vetten en veel eiwitten eet en dat ik daar dan zo vol van zit dat ik ook geen tussendoortjes meer neem.
    Vandaag at ik bijvoorbeeld:

Ochtends bakje skyr met lijnzaad en blauwe bessen
    Middag: lunchsalade en kopje groentesoep
    Avond: ovenschotel met bloemkool, champignons, ei en kaas

Op deze site kun je meer recepten vinden https://www.keto-recepten.nl/

Mijn ervaring is wel dat je echt minder suikerdips hebt als je alle maaltijden koolhydraatarm eet. Het is makkelijker om vol te houden dan. En het idee is dat je lichaam vetten gaat verbranden ipv koolhydraten, je moet dus echt volvette producten eten.

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik heb het boek ‘Grip op Koolhydraten’.
    Staan veel gerechten in en ook een rode/oranje/groene lijst met wat je beter wel en niet kunt eten.
    Ik kan je wel wat sturen?
    Als je interesse hebt, stuur me maar een pb.

5. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik heb ook wel interesse. Want vind het wel fijn wat recepten te hebben om te beginnen. Tenminste ontbijt en lunch lukt redelijk. Savonds vind ik lastig.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    @NdNk Bedankt voor het delen. Mogen die crackers dan? Ik heb nu tast basics crackers kaas en peper gekocht, minder dan 75 koolhydraten. Voor ontbijt erg lekker. Jij eet geen tussendoortjes?

@cowgirl80 geheel kh vrij wil ik niet, ik wil het wel kunnen volhouden en ken mijzelf dat ik toch op een gegeven moment ergens naar snak. Dus hoop het te kunnen combineren. Ben jij al veel afgevallen?

@xElles dat boek heb ik ingelezen, zag veel recepten en ook weekmenu's maar ook veel met zelfgebakken crackers enzo. Ik wilde hem aanschaffen maar vond het een beetje zonde van mijn geld omdat je online zo veel kan vinden tegenwoordig. Is die lijst overzichtelijk? Anders zou ik het wel willen zien :) Bedankt voor het aanbod.

7. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.384
    867
    113
    Ik zou wel producten nemen die minder dan 5 koolhydraten per 100 gram zijn. Het is ff zoeken wat je dan wel en niet mag eten.
    Zelf eet ik ook nu sinds 1.5 week minder koolhydraten. 1 maaltijd eet ik het wel. Ene keer is dat een lucn met bv gewoon 2 boterhammen andere keer zilvervliesrijst bij het avondeten. Deze combi is voor mij ideaal en vol te houden. Helemaal koolhydraatarm ga ik niet volhouden.

Wat ik zoal gegeten heb als avondeten of lunch: gevulde courgette met kippetjes uit de oven, bami maar dan courgetteslierten als mie zeg maar. Rest van het gezin at normale bami, roerbakgroente met een gehaktbal, geroerbakte kip met groente, omelet met champignons en paprika, zalm met champignons.
    Tussendoortje iets van ei of stinkworstjes van de lidl, fruit of komkommer, boterhamworst met augurk, wat kwark etc

8. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    Waar haalt je lichaam zijn energie dan vandaan?

Ik heb vaak na het eten echt een after dinner dip, Dus wie weet werkt het ook voor mij?

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Ter aanvulling, geheel koolhydraatvrij, dat bestaat niet.
    Nou goed het bestaat wel maar dat is echt bijzonder extreem.
    Ook in groenten zitten koolhydraten, en dat is juist heel gezond.
    Je lijf heeft koolhydraten nodig,maar dan wel de goede.

Ruwweg kan je besluiten waar jij je goed bij voelt:
    Koolhydraatarm eten, dan eet je maximaal 50 g per dag
    Koolhydraat beperkt is 50-100g
    Daarnaast kan je ook kijken naar de verpakking. Als iets meer dan 5 g koolhydraten per 100 g bevat, kun
    je het beter niet gebruiken. Aan de andere kant, als het in je dagplaatje past (dus in wat je verder hebt gegeten die dag) dan kan het wel. Het is een beetje zoeken.

Zit je op Facebook?
    Zoek even op Patricia Pinkster.
    Op haar fb pagina staan ook veel lekkere recepten

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij eten al 1.5 jaar koolhydraatbeperkt . Heel simpel: geen brood, crackers, rijst, aardappelen en pasta. Thats it.

In de ochtend yoghurt met fruit en een klein beetje havermout ( zijn khd, daarom niet teveel) of een eiwitshake.

En dan eet ik de hele dag door. Komkommer, tomaat, paprika, kaas, worst, aardbeien, eieren, vis etc. Soort verjaardagshapjes hahahaa. Door de hele dag door wat te eten krijg je geen bloedsuikerpieken en dus geen honger. Ik eet niet maar 3 maaltijden, je lichaam heeft de hele dag door energie nodig en niet maar op 3 tijden per dag. Ik heb ook geen after dinner dip.

In avond: salade met zalm, of salade met gebakken geitenkaas uit de oven. Broccoli met alleen een vlees erbij. Laat je de aardappelen gewoon weg en neem je 2 keer zoveel groenten.

Wij eten ongeveer 110 gram khd per dag.

Zoe123 vindt dit leuk.
  11. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Uit gezonde vetten en eiwitten. Juist die dip komt door de koolhydraten :)

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Klopt helemaal. Vetten uit volle melk, eieren, kaas, avocado etc

13. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007