Hoe wordt een besteld boek verzonden?

Discussie in 'De lounge' gestart door juliaschrijfster, 5 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juliaschrijfster

28 sep 2019
    42
    19
    8
    Vrouw
    #1 juliaschrijfster, 5 okt 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2019
    Als je een boek bij Bol.com koopt wordt dat boek altijd in doorzichtig bescherm plastic ingewikkeld of niet?

En wordt het in een ( bubbel ) enveloppe verzonden, of in zo’n wit plastic zakje?

Bedankt!!

2. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.866
    2.057
    113
    Vrouw
    Los, in een kartonnen platte doos. Zonder bescherming.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    #3 bosi333, 5 okt 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2019
    Waarom bestel je niet gewoon zelf iets. Zo kun je het toch het beste zien.

Misschien een leuk boekje voor je kinderen?

Eefje00, Iertje81, zigzag en 17 anderen vinden dit leuk.
  4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.282
    25.751
    113
    In een soort karton envelop/doos. Oftewel het is een doos, maar redelijk plat (afhankelijk van het boek. Het boek zit daar los in, met de pakbon en vaak nog iets van een reclamefoldertje. Soms is de doos ook plat genoeg om door de brievenbus te kunnen en dan wordt het ook verzonden als brievenbuspakketje.

Als ik zelf boeken verzend die ik verkocht heb via marktplaats, verpak ik ze goed in van dat bruine pakpapier. En ik versterk dan eerst de hoeken met extra papier, zodat ze juist daar niet kunnen beschadigen. Dus ook ik gebruik ook geen plastic daarvoor.

5. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    De boeken die ik bestel komen in een platte kartonnen doos. Bij een boek past het door de brievenbus (mits boek niet te dik is).
    Verder zit er iets van een factuur en soms wat reclame bij.

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.302
    113
    De boeken die ik bij bol bestel, daarbij is bol de verkoper. Die komen of in zo’n stevige kartonnen envelop die door de brievenbus past (daar verzenden ze bijvoorbeeld ook dvd’s en blu-rays in) of in een kleine kartonnen doos en dan wordt de lege ruimte volgens mij vaak opgevuld met proppen papier, behalve als het dan het risico loopt te beschadigen, dan gebruiken ze wel plastic, maar anders niet.
    Maar als bol niet de verkoper wordt, dan heb je niets aan dit antwoord, want externe verkopers verzenden zelf en dan komt het niet in bol-verpakking.

7. Zulema

Zulema Fanatiek lid

8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Ik heb laatst een boek ontvangen en dat zat in een grote enveloppe met bubbeltjes plastic

8. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    Mijn vader is auteur. Zijn boeken worden verzonden, strak ingepakt in dik papier en dan in envelop met folie.
    Zo beschadigen de hoeken van het boek ook niet .

9. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.902
    5.157
    113
    Hier ook de ervaring met een kartonnen platte doos die door de brievenbus past. Daar zit hij dan los in. Altijd via Bol

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Als je het bedrijfsmatig gaat verkopen zou ik er een stevig doosje om doen.
    Hoe dik is je boek? Je kan meten of het in een brievenbusdoosje kan.

En anders een slagje dikker. Kun je zo even op zoeken er zijn speciale boekendoosjes verkrijgbaar.

11. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.751
    646
    113
    Gelderland
    Nou dan nu mijn ongenuanceerde mening... Ik vind de verzending van bol.com rond uit slecht, ze verzenden in een wit kartonnen doosje en 9 van de 10, correctie, 10 van de 10 boeken komen beschadigd aan. Zonde!

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.669
    27.311
    113
    Vrouw
    In zo'n geplette kartonnen envelop doos.

13. juliaschrijfster

28 sep 2019
    42
    19
    8
    Vrouw
    bosi333:
    Sorry, ik had gistermiddag en avond visite en dus kon niet meer reageren. Maar ik waardeer je Reactie heel erg! Heel attent van je
    :)Ik bedoelde het inderdaad niet als reclame; beheer wist hier waarschijnlijk al van en kwam met het voorstel om mijn openingsbericht aan te passen en daarbij dan ook wat reacties daarop. Vind ik een goeie oplossing !

14. juliaschrijfster

28 sep 2019
    42
    19
    8
    Vrouw
    Bedankt aaen alle andere dames voor de inhoudelijke reactie! Kartonnen dozen had ik vantevoren nog niet aan gedacht, die zijn volgens mij wel een stukje duurder en volgens. @mausi werkt het dus nog altijd niet helemaal. Ik ga eens even kijken hoe ik ervoor kan zorgen dat hij heelhuids aankomt ...

15. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.282
    25.751
    113
    Ik heb nog nooit een boek beschadigd binnen gekregen van bol.com. Volgens mij werken die dozen prima. En ik kan me ook zo voorstellen als bol.com daar heel veel klachten of retourzendingen door zou krijgen, ze het ook wel anders zouden gaan aanpakken.

Paardenbloem en Lexie74 vinden dit leuk.
  16. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.876
    7.938
    113
    Ik heb laatst online een boek gekocht bij de standaarboekhandel.be dat zat in een andere kartonnen doos dan bol.com gebruikt.
    Deze doos kon je precies zo vouwen als het formaat van het boek, zodat hij er strak omheen zit. Veel beter principe, want het boek kan dan niet verschuiven en beschadigen aan de hoekjes.

juliaschrijfster vindt dit leuk.
  17. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.751
    646
    113
    Gelderland
    Dat vind ik echt knap, want een boek, dat los in een kartonnen doosje zit en door de brievenbus heen stuitert, kan bijna onmogelijk nog hoekjes hebben waar niks aan te zien is. Bol.com is het bij mij in elk geval nog nooit gelukt, tenzij het een heel licht boekje is, badboekje ofzo. ;) Er zijn heel veel klachten over, ook als je er op Googled. Maar bol.com vindt het wel prima zo denk ik. Als je er over klaagt krijg je 5 euro te goed voor een volgende bestelling.

18. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.282
    25.751
    113
    Hoe zo onmogelijk... Ik zeg toch dat ze onbeschadigd bij mij aankomen, dus dan is het blijkbaar mogelijk. En nee, het zijn geen badboekjes :rolleyes:
    En het is heel logisch dat je, zodra je gaat googlen, juist de klachten vindt. Mensen gaan tenslotte niet op internet zetten dat de hoekjes zo mooi bleven in een doosje ;) (ik iig niet).

Huismuisie vindt dit leuk.
  19. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.390
    1.282
    113
    Vrouw
    Ik bestel boeken ook niet via bol.com, inderdaad omdat ik regelmatig beschadigde boeken heb binnen gekregen.
    Ik bestel het online via de website van onze lokale boekhandel > dan wordt je doorverwezen naar Libris.
    Zij verzenden al gratis vanaf €15,- en je steunt er wel de lokale boekhandel mee. Daar nooit een beschadigd boek van binnen gekregen.

mausi vindt dit leuk.
  20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.072
    3.863
    113
    Volgens mij nog nooit gehad dat ik beschadigde boeken van Bol.com heb ontvangen en ik heb er behoorlijk wat besteld, net als bij Bruna ofzo.
    Die doosjes bewaar ik zelf ook weer om boeken enz. die ik zelf verkoop mee te verzenden, ik vind ze juist heel handig.

Huismuisie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina