Het onderwerp zegt het al, wanneer geven jullie je kindjes pap? In de ochtend, avond of juist allebei?
Bij mij krijgt ie wel al sinds 4,5 maand Bambix rijstebloem in z'n laatste fles en ik wil dus zelf wel een papfles blijven geven. Maar nu zijn er zoveel verschillende papjes vanaf 6 maanden! En er is dus een duidelijk verschil in ochtend en avond pap. Dus vandaar m'n vraag 🤗
hier krijgt ze s ochtends pap. ene keer in een bordje. andere keer via de fles. Soms krijgt ze het een paar dagen niet. Had het gekocht voor de avondfles in de hoop dat ze beter ging slapen. maar het gaf geen effect bij haar. Maar omdat ze het zo lekker vind, doe ik het wel eens als ontbijt geven.
Elke ochtend een bordje pap. Begonnen omdat fles na verloop van tijd geen volwaardig ontbijt meer is en ik hem aan een lepel wilde laten wennen. Ik vind het ook saai om elke keer brood te geven. En hij vindt het heerlijk, bord is zo leeg
In de ochtend, dit stond op het infoblaadje van het CB. Moest wel met een bordje en lepel, maar we geven het in de fles.
Hier ook vanaf 6 maanden begonnen met bambix fijne granen in de ochtend om dezelfde redenen als mammie. fles om 8uur was niet meer voldoende en hij krijgt om 12 uur al een broodje en vind pap heerlijk.
In de ochtend, als ontbijt. Wij eten zelf ook vaak pap als ontbijt (havermout). Prima onbijtje en juist veel meerwaarde als je het mij vraagt.
niet, vond het smorgens onnodig, gewoon gelijk brood net als wij eten en dan fles of borst. En savonds was het geen succes, dan kwamen ze voor een nachtvoeding en anders sliepen ze door. Wat is je motivatie om het wel te geven?
Bedankt voor alle reacties over het geven van pap, fijn!! @toch3: Zoals iemand al aangaf is op een gegeven moment een fles melk, niet meer genoeg als ontbijt, zoals het CB eigenlijk ook aangaf bij mij. Mijn zoontje kreeg vanaf 4 maanden rijstebloem en daar zit niet zoveel voedzaams in, hij sliep er wel prima mee! Daarnaast zag ik id winkel ochtend en avondpap, dus vandaar mijn vraag. Ik ga binnenkort dus beginnen met pap id ochtend! Een broodje 's ochtends komt vanzelf, dat is hier vooral nog heel veel oefenen, dat brood eten! 😁
Avondpapjes/pyamapapjes schijnen wel behoorlijk wat suiker te bevatten. Dus mocht je het 's avonds geven, dan zou het kunnen zijn dat ze minder goed gaan doorslapen.... Hier nooit gegeven. Zijn zelf ook geen papeters trouwens.
Omdat pap ook gezond is en een normaal ontbijt. Moet altijd lachen als mensen zeggen "ze krijgen gewoon een boterham". Is pap als ontbijt dan ongewoon? Zijn toch legio mensen die niet met brood ontbijten? Pyjamapapjes zou ik ook niet aan beginnen. Overigens zit in gewone bambix babypap ook suiker toegevoegd...
Vanaf ongeveer 6 maanden krijgt dochter een papfles als ontbijt. Sinds enkele weken krijgt ze pap uit een bordje en met lepel aangeboden. (Vindt ze alleen maar leuker/interessanter en nog steeds even lekker.) 's Avonds pap heb ik nooit gedaan, een volle maaltijd voor het slapengaan is volgens mij niet goed. Wij eten 's ochtends ook geen brood maar yoghurt of havermoutpap. Tussen de middag wel brood. Lijkt mij ook prima voor dochter als ze wat ouder is.
...gewoon brood NET ALS WIJ eten. Je breekt m'n zin voortijdig af waardoor het anders overkomt. Als wij smorgens pap zouden eten dan kreeg baby gewoon pap NET ALS WIJ. Gewoon heeft hier dus betrekking op ons gezin en niet wat algemeen geaccepteerd is. In mijn ogen is pap smorgens ongewoon en is dat een toetje na de maaltijd maar ik weet dat het bij een hoop mensen wel gewoon als ontbijt gegeten word. Maar er zijn ook zat mensen die eieren met spek ofzo eten als ontbijt en vinden dat gewoon, ik niet, omdat ik er niet mee opgegroeid en/of gewend ben
Het was ook niet mijn bedoeling om discussies te starten! 🙈 Ieder moet lekker doen wat ie zelf wilt! Geen aanpak is verkeerd, als ouder moet je doen waar jij en je kindje zich goed bij voelen. Ik wilde gewoon advies rondom het geven van Bambix fijne granen 6+, ben niet van plan pyamapap te geven ivm suiker. Voor de dames met het advies rondom pap in de ochtend/avond, nogmaals bedankt! Heb ik wat aan, ik ga het papflesje id ochtend geven!
Hier nog steeds in de ochtend en avond een fles met pap. 210cc+ melk en 6 scheppen pap. Al vanaf 6mnd. Met 4mnd de rijstebloem geprobeerd maar dat deed niets. 6mnd pap sliep ie ook beter van. Nu heel soms als hij overdag echt niet wil slapen dan krijgt hij ook een papfles (en dan slaapt ie wel)
's Ochtends, ipv brood. Goede start van de dag! Sinds twee dagen geef ik ook nog een beetje uit een bordje met lepeltje om dat te oefenen. Uiteindelijk wil ik helemaal over op een bordje.