Namaak Kindekeklein hangwieg

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MvYenE, 8 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hallo,

Ik zou graag voor onze baby een Kindekeklein hangwieg willen kopen. Aangezien deze nogal prijzig zijn ben ik gaan kijken op Marktplaats en kwam ik een advertentie tegen met een nieuwe hangwieg die 120 euro goedkoper is!
    Ik heb de verkoper gemailed en het blijkt dus een kopie van de echte wieg te zijn. Het is dus geen merkwieg.
    Nu twijfel ik hard of ik voor de echte of de nepwieg zou gaan...
    Het is veel verschil in prijs, maar zou die nepwieg ook van goede kwaliteit zijn? Is de matras wel goed? Etc.

Ik wilde dus eens vragen of er hier mama's zijn die ervaring hebben met de namaak Kindekeklein wieg...

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.828
    3.350
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    waar staat de advertentie? Ik ben wel benieuwd ;)

3. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    matrasje zou ik me niet zo druk om maken (zo nieuw te maken)....eerder om de ophanging

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Die adverteert al maanden, eerst stonden er wat meer foto's ook bij. Ik zat me hetzelfde al af te vragen. Waarschijnlijk ga ik toch voor eentje van Kindekeklein, want ik hang er een klamboe overheen en geen ...(ben het woord kwijt), dus die heb ik toch niet nodig. En als ik zie wat mensen nog tweedehands vaak voor zo'n wiegje geboden krijgen, valt het wel mee, ze bieden vaak meer voor iets mét dan zonder merkje, al ligt het er natuurlijk maar aan of je het daarna verkoopt of zelf houdt. Maar ik ben benieuwd naar ervaringen van het nepwiegje. Het nepwiegje heeft trouwens geen pootjes, bij Kindekeklein kun je wel voor die variant kiezen (tegen meerprijs).

5. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Jo, je brengt me op ideeën! Ik kan natuurlijk ook zelf een hemeltje maken met een groot doek... Dat lijkt me niet zo moeilijk als ik de foto's goed bekijk?!
    Hoe wil jij dat doen met de klamboe? Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)

En wij weten nog niet of we het daarna willen verkopen of bewaren voor een 3e kindje... Maar idd als je het weer wilt verkopen levert een merkwiegje ook weer meer op dan een nepwiegje.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ja, ik ben er nog niet helemaal uit hoe we dat met die klamboe gaan doen, want bij mijn dochtertje hadden we de klamboe boven haar ledikantje. Was trouwens ideaal, want er kwamen nog wel eens muggen voorbij vliegen (geboren augustus). Dat ding was maar 5 Euro bij Leen Bakker, dus ik denk dat ik daar wat aan ga knutselen, aangezien de bovenkant op een andere manier vast zal moeten. Als ik er niet uit kom, dan hebben we nog iemand in de familie die naailes geeft en misschien wel een oplossing heeft, dat idee houden we maar in gedachten ;) . Mocht ik er uit zijn, dan zal ik het laten weten. Zo'n hemeltje van stof lijkt me ook niet zo moeilijk om zelf te maken als je een beetje handig bent.

7. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Idd lijkt me niet moeilijk te maken. Alleen bovenaan dat punt is moeilijk, hoe ga je het bevestigen.
    Ik denk dat ik gewoon bij Kindekeklein de wieg bestel zonder hemel en dan eens ga proberen. Als het niet lukt kan ik nog altijd een hemeltje erbij bestellen he!
    Als je iets hebt uitgevonden met die klamboe hoor ik het graag ;)
    Heb jij de wieg wel al?

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Nee, ik denk dat ik hem over een paar weken bestel. Volgens mij moet je het bovenste gedeelte samenbinden/vastnaaien met een karabijnhaak erdoor, tenminste, zoiets heb ik in gedachten. Ik heb al op die site zitten kijken hoe zij dat vast hebben gemaakt en dat zat ongeveer zo in elkaar. En inderdaad, als alles compleet mislukt, dan kun je altijd nog eentje bestellen. Ik vind het wel hele leuke wiegjes!

9. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Eh... 120 euro goedkoper dan Kindeklein? Dan kost de wieg op marktplaats dus maar €40,-?

Wij hebben de hang/sta wieg van Kindekeklein. Ik weet niet of ik de namaak zou kopen. Hang heel erg van het gebruikte materiaal af. Wij hebben de wieg met hemel besteld, maar deze hemel is best zelf te maken (alhoewel namaken van het origineel makkelijk is dan zelf een patroon moeten maken denk ik). Overigens gebruiken we de wieg zonder hemel omdat de kleine nu bij ons op de kamer slaapt.

10. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Suuz, als je de hemel erbij telt is de kindekeklein wieg 240 euro. En die nepwieg is met hemel 140 dus eigenlijk maar 100 euro verschil :)

En over het zelf maken van de hemel... Ik wilde eigenlijk gewoon een lap stof kopen en die dan eromheen 'leggen' en bovenin samen binden ofzo...
    Of is het niet zo makkelijk als ik denk :rolleyes: ?

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.828
    3.350
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je zit een beetje met de touwen en de haken.. wij hebben dus achteraf de hemel nog maar bijbesteld, omdat het toch iets moeilijker leek dan gedacht.

12. batje

batje Actief lid

6 sep 2008
    113
    0
    16
    Wij hebben een ander merk hangwieg, maar het principe hemel/klamboe lijkt me hetzelfde.. bij Xenos (en vast ook andere budgetzaken) hebben we een klamboe gekocht die boven open kan en met een lusje weer dicht. Je kan dus het ophangsysteem van de hangwieg er doorheen doen en ze beiden aan dezelfde haak hangen.

13. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    De hemel van kindekeklein past precies tussen de touwen en hangt daardoor mooi strak. Maar een klamboe kan ook prima als hemel, zal alleen anders (minder strak) hangen dan de originele, maar zeker niet minder mooi.

14. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    wij hebben een kindekeklein hangwieg. en een normale hemel erbij. die zit om het oog van de veer heen. hangt niet strak maar zeker ook niet lelijk

15. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    @Young Flower: Hee, hoe heb jij die oranje binnenbekleding van de hangwieg voor mekaar gekregen?

Wij gaan deze week ons hangwiegje bestellen, zit me nog suf te piekeren over de kleur van het hemeltje 8)

Liefs Monique

16. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    die heeft mijn moeder gemaakt. toendertijd was het jutte waar de houten staven doorheen gaan gekleurd. en ik had de wieg gewassen voordat ik de handleiding had gelezen waarin stond dat dat dus niet kon (dom natuurlijk) dus was al het zwart doorgelopen op de wieg.

zodoende dat mijn moeder heeft zitten freubelen om die rare zwarte vlekken weg te krijgen.

Deel Deze Pagina