Mijn dochter heeft haar eerste losse stapjes gezet. Ze loop altijd op blote voeten of anti slip sokjes. Ze heeft ook nooit slofjes of wat dan ook aangehad omdat het lijkt dat ze een hoge wreef heeft en daardoor heb ik nog geen passende slof gevonden. Nu ging ik gisteren advies vragen bij een kinderschoenen zaak ivm het vermoeden van een hoge wreef. Ik was niet van plan schoenen te kopen aangezien ik altijd gedacht heb dat je pas schoentjes gaat kopen als ze 3 maanden goed zelfstandig lopen. Nu zei die man dat ik veel te laat ben met schoenen kopen en dat ze allang schoenen met een flexibele zool aan had gemoeten. Ik was écht te laat. Ik was nogal flabbergasted en heb me een paar schoentjes aan laten smeren met flexibele zool. Het schoentje leek te passen en volgens die verkoper zat ie super goed. Nu voelde ik toch eens en vind ik het schoentje bij het breedste punt van haar voet gewoon echt strak zitten. Bovendien vind m'n dochter het verschrikkelijk en verzet ze geen stap met die schoentjes. 1 voetje staat ook helemaal schuin in dat schoentje en haar hak raakt de grond niet. Volgens de verkoper komt dat omdat ze niet ontspant en dat moet ze leren. Ik weet het allemaal niet, heb er geen goed gevoel bij die schoentjes aan te doen bij haar. Klopt het wat de verkoper zegt? Ben ik veel te laat en heb ik nu war veroorzaakt bij m'n dochter waardoor ze niet op zulke schoentjes kan/durft te lopen?
Nou euhm, ik vind van niet hoor haha. Mijn zoontje loopt ook wat los en misschien dat ik binnenkort eens ga kijken voor schoentjes. Hij loopt thuis gewoon op antislip sokjes of blote voeten.
Klopt echt niet hoor, slofjes/schoentjes met flexibele zool kun je bv dragen buiten of op een kdv, maar blote voetjes en sokjes zijn nog altijd beter bij het leren lopen. Als een kindje 3 maanden zelfstandig loopt, dan idd schoentjes aanschaffen, en dus bij een andere zaak dan waar die verkoper je de slofjes heeft aangesmeerd! Ik zoudie slofjes ook nog terug gaan brengen, lekker nog even door op blote voetjes!
Nee hoor je was echt niet te laat. Er wordt idd geadviseerd om in het begin op blote voeten te lopen. Pas als ze goed lopen en ook buiten kunnen gaan lopen hoef je pas schoentjes te kopen. En die zijn dan ook voor buiten. Binnen nog steeds op blote voetjes of met slofjes ofzo. Wij hebben schoentjes gekocht toen hij 1,5 maand liep, maar dat was ook dat het nog uitverkoop was. Twee voor de prijs van 1. Anders had ik nog gewacht . In het begin vinden ze schoenen echt raar, maar dat is meestal wel snel.over hoor. Mischien dat ze idd toch te strak zitten. Anders nog ff bij wen andere schoenenwinkel laten kijken? Of idd terug brengen. En in vervolg andere schoenenwinkel kiezen
Als ze net haar eerste stapjes zet had je uberhaupt nog geen schoenen hoeven kopen. Aangeraden wordt altijd pas schoentjes te kopen als ze minimaal 6 weken los lopen. En dan nog zou ik ze alleen buiten gebruiken en voor binnen gewoon blote voetjes/sokjes/slofjes met zachte zooltjes (leer ofzo). Mijn jongste loopt al een aantal weken los maar ik heb echt nog niet voor schoenen gekeken. Ze loopt nu toch nog niet buiten en hoe langer ze zonder schoenen kan lopen, hoe beter het is voor de voetjes en het leren lopen. Mijn oudste heeft nog een tijd op haar leren slofjes buiten gelopen destijds, dat ging ook prima. En de schoenen die je hebt gekocht zou ik terugbrengen, en daar nooit meer advies vragen . Wat een rare verkoper...
Nou had m'n gevoel toch gelijk.... Ik ging ook echt alleen maar even advies vragen en kijken of ze eventueel slofjes hadden maar was dus zo flabbergasted dat ik naar huis ging met schoenen. (Doe ik tot nu toe dus niet meer bij haar heb aangedaan). Slechte verkoper dus! Ik ga de schoentjes terug brengen en hem confronteren met zijn advies. Hij was echt een beetje beoordelend en vond het duidelijk slecht van mij dat ik mijn dochter nog geen schoentjes had aangedaan. Volgens hem moesten die schoentjes met flexibele zool allang aan! Normaal laat ik me nooit zo van m'n stuk brengen maar dacht echt dat een schoenen verkoper in een kinderschoenen zaak er wel verstand van had.
Hier waren beide kinderen meteen aan het lopen ... Geen eerste stapjes Ofzo maar uit het niets gaan staan en lopen en alleen nog maar willen lopen Hier dus wel meteen schoentjes met flex zooltjes Binnen altijd op blote voet ... Nog steeds vinden de kinderen et heerlijk hun schoenen uit te doen als ze binnen zijn
Hier in de stad bij de goede dure schoenenwinkels zeiden ze allemaal na 6 wkn goed loslopen. Ik heb dus met 10 mnd schoenen met flexibele zolen gekocht. Ze loopt al vanaf 8,5 mnd stevig los. Ze had toen al maat 23. Als ze eenmaal goed los lopen zijn de voetjes ook wat breder en groter. Hier dus na 6 wkn goed en stevig loslopen schoenen . En ze liep er ook lekker mee buiten. Ze is nu 15,5 mnd oud. Maat 26 heeft ze en geen flexibele zool meer maar echte stevige stappers van bunnies en piedro. Ze loopt nu ook 7 mnd los en rent goed los op deze schoenen.
Mijn zoontje heb ik ook nooit schoenen aangedaan en hij loopt nu zo'n twee maanden en heb vorige week pas schoenen aangeschaft. Thuis gewoon op blote voeten. Sokken heeft ie nooit aan (wil ie niet) tenzij we naar buiten gingen maar binnen gingen ze altijd uit. Hij heeft eerst even gehuild toen de schoenen aangingen en liep heel moeilijk (hij trok ineens zijn been heel hoog, hij vond het maar eng) maar al snel liep ie zoals hij zonder schoenen loopt.
Wat een onzin. Het best leren ze lopen op blote voeten of idd sokken met antislip. Ik heb vorige week schoentjes gekocht (onze knul zet nu een maand losse stappen van iets naar iets) omdat ik hem dan buiten ook eens op zijn voeten neer kan zetten. Hij loopt wel heel goed aan 1 hand mee en ik hoef hem dan minder te tillen en loopt hij van de auto naar huis aan mijn hand. Gaat nu echt super goed met schoenen aan maar binnen loopt hij altijd zonder. Vind het echt onzin wat de verkoper gezegd heeft en ik denk eerder dat hij uit was op verkopen ipv echt bezig met wat goed is. En dat jij het gevoel hebt dat de schoenen niet goed zitten dan zou ik terug gaan met de schoenen. Ik heb trouwens schoenen bij van haren gekocht. Echt super schoentjes en zitten echt perfect. Loopt er ook goed op en zool is flexibel genoeg.
Hihi ja er zijn er meer die het zeggen. Je ziet het ook wel. Zie foto. Maar we hebben hier allemaal grote voeten. Zoon van net 13 maat 46.(1m80) Zoon van 5,5 jr maat 36/37.(1m40) En dochtertje 15,5 mnd 26.(92 cm) Ik heb maat 43/44(1m63) Vader van jongens 49/50(2m03) Vader van dochter 45(1m80)
Haha, ik heb dezelfde maat als jouw jongste zoon. Mijn man heeft maat 45 en schoon familie ook best flinke voeten. Hoop dat dat vooral dochter niet zo heel erg gaat uitschieten.
Ik heb dacht ik wel vrij snel schoentjes met flexibele zool gekocht, maar dat was omdat dochter hartje zomer ging lopen en niks liever deed. Dus ik moest wel wat als ze buiten liep. Binnen wel altijd op blote voeten en nog altijd veel.