Steeds lichter wordende testen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by tumtum, May 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tumtum

tumtum Bekend lid

Mar 23, 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in April een Miskraam gehad, en ben gelijk weer zwanger geworden. De vorige keer is het waarschijnlijk heel pril al mis gegaan, maar pas bij 7 weken begon ik te bloeden.

Dit keer besloot ik de eerste weken wat vaker te testen want ik had toch nog 10 goedkope liggen, en zo'n miskraam maakt toch best wel angstig. De 1e test op 7mei NOD dag een licht streepje, die daarna oplopend tot ik 14 mei een knal streep had + een clearblue digitaal die zei 3+ zwanger.

16 mei weer getest, eigenlijk meer voor de grap, want na de knaltest van 14 mei was ik wel tevreden, maar 16 mei was het streepje veel lichter. Dat kan natuurlijk gebeuren, maar toch niet fijn om te zien. vanmorgen weer getest en het streepje is nu bijna helemaal verdwenen. De enige reden die ik kan bedenken is dat mijn hcg afneemt, en dat het weer een miskraam wordt. want zo'n lichte test op 5w+6d lijkt me na de eerdere knaltesten niet goed, toch?

Wie heeft hier nog meer ervaring mee? (goed of slecht)

2. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Tjsa...ziet er niet goed uit ben ik bang...het hcg moet toch stijgen t/m week 1 ofzo. In elk geval moet het stijgen. Oh meid, ik hoop dat je gewoon teveel water hebt gedronken ofzo! Heb je alle keren dezelfde soort urine gebruikt (dus bijv. steeds ochtendurine?)

Eigenlijk moeten wij vrouwen niet steeds van die tests doen, we maken onszelf helemaal gek (weet ik uit eerdere ervaringen :()

Sterkte met het afwachten, hopelijk kun je snel voor een echo!

3. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    3,337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Zijn deze testen allemaal rond de zelfde tijd gedaan?
    Zoja dan ziet het er niet zo goed uit ben ik bang:(
    Bij mij werden ze als maar donkerder en rond dit termijn werd hij 2x zo donker als de controle streep.
    Ik duim voor je dat het gewoon komt door te veel drinken andere tijd van de test.
    Succes komende dagen knuffel

4. tumtum

tumtum Bekend lid

Mar 23, 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    de testen zijn alle 3 met ochtend urine gedaan, dus ik vrees zelf ook dat het niet goed zit :( ik hoop dat het iig snel doorzet, en anders neem ik volgende week wel contact op met de verloskundige

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Lastig hoor, je wilt jezelf gerust stellen, maar maakt het alleen maar onzekerder voor jezelf zo... Niet meer testen en gewoon afwachten dus! Succes...

6. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    Hè gats, dat is naar zeg. Bij mij betekenden lichter wordende testen ook tot 2x toe een mk helaas. Hoop toch dat het bij jou gewoon goed zit, maar ik vrees ervoor meid....

7. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

Jan 21, 2010
    1,555
    1
    36
    Ziet er niet goed uit inderdaad. De testen horen donkerder te worden. En als je ze allemaal op hetzelfde tijdstipt hebt gedaan. Maar ik ga heel hard duimen voor je dat het toch goed mag gaan.

8. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    je testen zien er helaas niet goed uit , lichter wordende testen duiden toch vaak op een miskraam !
    hellemaal als je ze allemaal met ochtend urine hebt gedaan !
    ik hoop dat ik het bij het verkeerde eind heb , en je toch van een prachtige zwangerschap mag gaan genieten

sterkte

9. tulip

tulip Niet meer actief

sterkte in deze tijd meid!!Ik hoop dat het alsnog goed is.

10. ds85

ds85 Actief lid

Jan 18, 2012
    186
    0
    0
    ik vrees inderdaad dat dit geen goed nieuws is. Voordat ik zwanger was, heb ik dit ook twee keer meegemaakt.
    Ik had meerdere symptomen, maar de testen werden iedere keer lichter. Uiteindelijk na de dag dat je amper nog een streep zag, duurde het bij mij 4 dagen tot ik ongesteld werd. Heb dit twee keer meegemaakt en het was toen dus gewoon vroeg misgegaan.
    Ik hoop natuurlijk dat je wel lekker zwanger mag blijven. Heel veel sterkte in de onzekere tijd.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ben ook bang dat dit slecht nieuws betekent. Als je nou nog op wisselende tijden had getest, zou het nog kunnen liggen daaraan en aan de hoeveelheid die je wel of niet daarvoor gedronken had/de concentratie van je urine. Dat is in dit geval wel uitgesloten, denk je? Niet dat je de ene avond veel meer had gedronken dan de avonden ervoor?

Wat betreft gek maken met testen: ik heb bij deze zwangerschap de eerste weken om de dag getest. Gewoon omdat ik dan tenminste het al zou weten als het mis zou zijn en mijn HCG al zou dalen, voordat de eerste echo zou zijn. Leek mij persoonlijk fijner dan al die tijd sowieso in de stress zitten omdat je dan niets weet.
    Met lichter wordende testen ben je iig nog weer even voorbereid... :(

Sterkte, ik zou echt even om een echo vragen zo snel mogelijk: misschien geeft dat meer duidelijkheid! (En zoniet: misschien even op twee momenten bloedprikken, zodat je echt zeker weten helder hebt of je HCG daalt of stijgt).

12. tumtum

tumtum Bekend lid

Mar 23, 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal straks even bellen, maar verwacht niet dat ik al een echo krijg, daar doen ze hier niet aan onder de 7 weken omdat het te makkelijk verkeerd geinterpeerd kan worden.

Ik vind het zelf idd ook wel fijn om het nu al te weten. Heb me er ook al bij neergelegd en hoop maar dat het zo snel mogelijk eruit komt nu, zodat we voor poging nummer 3 kunnen gaan.

13. meerie

meerie Actief lid

Apr 30, 2011
    391
    0
    0
    Ik zou als ik jouw was je bloed laten prikken op HCG, dan heb je wat meer zekerheid over hoe en wat. Succes!

14. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Weet je al meer?

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

je tumtum? kmaak me een beetje zorgen

16. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    Ben ook benieuwd.....

17. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

Apr 26, 2012
    1,398
    707
    113
    Female
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Ik ben ook benieuwd. Hoop dat het toch allemaal goedkomt :(

18. tumtum

tumtum Bekend lid

Mar 23, 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, mijn ouders logeren hier deze week en die weten van niets, dus het is lastig dit forum ongezien op te sluipen. Helaas is het misgegaan. Ik had voor gister een echo gepland staan, maar dat was al niet meer nodig, gisterochten ben ik begonnen met bloeden en in de avond het vruchtje verloren. Ik ben toch wel blij getest te hebben, nu was het geen verassing, en was ik allang opgelucht dat het er vanzelf uit kwam.

Ik moet wel zeggen dat beide mijn miskramen gek genoeg een stuk minder pijnlijk zijn dan mijn normale ongesteldheid, daar ben ik altijd een dag goed ziek van. Nu op naar poging nr 3 :(

19. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    na 2 miskramen heb je in nederland recht op onderzoeken he !
    dus even een afspraak maken bij je huisarts of gyn en na laten kijken waarom het steeds fout gaat.
    vaak komt er niks uit maar heel soms wel en dan kan je er teminsten wat mee

sterkte

20. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Share This Page