Wie heeft er ervaring met het opwekken van een miskraam met Mysoprostol na een missed abortion? Nadat wij zelf dit weekend een miskraam hebben gehad mbv Mysoprostol had ik er de behoefte om ervaringen van andere te lezen maar ik kon er hier eigenlijk niets over vinden. Dus om alsnog ervaringen van anderen te lezen om om andere die van mij te geven... Hier onze helse ervaring met Mysoprostol. Ik was in de 11e week het vruchtje in in de 8ste week gestopt met groeien. Vrijdagmiddag om ongeveer 14.00 uur heb ik de 4 tabletjes vaginaal ingebracht. Er was ons door de verpleegkundige verteld dar het heel hevig kon bloeden (meer als een heftige menstruatie en dat ik erge krampen kon krijgen) maar er gebeurde niets... en omdat ik er langzaamaan een beetje van baalde dat mijn lichaam me steeds maar niets laat voelen (niet dat ik 7 wk zwanger ben en niet dat het kindje alweer 3 wk overleden is) heb ik toen ook geen paracetamol meer genomen. Tegen 22.00 uur begon het een beetje te rommelen en een beetje te zoemen/zeuren eigenlijk niets noemenswaardig. Maar tegen 0.00 uur kreeg ik krampen/weeen de eerste drie of zo waren wel te doen maar meteen daarna was het echt heel pijnlijk. Dit heeft zo'n drie uur door gegaan en ik ging echt kapot (ook na inmiddels heel veel paracetamol) mega heftige rugweeen maakte dat ik dacht door midden te breken. Tegen half drie strompelde we naar het toilet en toen... helemaal niets geen druppel... dat was echt een tegenslag want weer dacht ik: dit gaat mislukken. Inmiddels doodop viel ik steeds bijna inslaap steeds net voor een nieuwe wee... en toen viel ik echt in slaap het was zomaar weer gestopt. De laatste 5 weeen waren niet te doen geweest maar toen ineens stopte het dus weer. Een half uurtje later werd ik wakker omdat ik bloed plaste... heel veel bloed... heel veel. Iets opgeluchter en zonder kramp maar met rugpijn ben in na een douche weer gaan slapen. Zaterdagmorgen heb ik weer gedoucht en toen vonden we o.a. bloed, stolsels en het vruchtzakje in het doucheputje echt wel even schrikken en heus wel herkenbaar en groter als waarop de gyn me had voorbereid (zo groot als een condoom (opgerold) kleurloos, flexibel vliesje met roze vlekjes, maar echt heel goed hebben we niet gekeken) uiteindelijk ben ik blijven vloeien maar nu meer als ongesteldheid tot zondagavond ineens iets uit me floepte!?! En toen lag er ook soort donkerbruin bloederig (sorry voor de details) coconnetje in mijn ondergoed... de placenta...heftig! maar nu wel met het voordeel dat we iets zekerder wisten dat het niet voor niets is geweest. Gelukkig kregen we vandaag de bevestiging dat mijn baarmoeder op wat slijm na helemaal mooi schoon is, tenminste nog iets... Ik weet echt niet of ik het een volgende keer nog wel op deze manier zal doen. Mijn ervaring was echt niet fijn...