vriendschappen

Discussie in 'De lounge' gestart door evitaaa1983, 11 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    hoi meiden

mijn man (toen mijn vriend) en ik hebben in 2005 ons huisje gekocht en de eerste 2 jaar hebben we nog thuis gewoond zodat we het huisje konden verbouwen (we hebben alles moeten doen, enkel buitenmuren hebben we laten staan :rolleyes: )

in oktober 2007 zijn we eindelijk in ons huisje getrokken, nu ja op de bovenverdieping, want de gelijkvloers is nog helemaal niet in orde

we merken dat sinds we in ons huisje wonen, we niet echt veel vrienden hebben én dat het moeilijker wordt om de vriendschappen te onderhouden... de voornaamste reden is dat we redelijk ver zijn gaan wonen (45 min met de wagen) en ook al omdat we nog steeds aan het verbouwen zijn, hebben we niet altijd tijd/geld/zin om de afstand te rijden

gelukkig bestaan er op zo'n momenten gsm en internet ;)

maar nu ben ik sinds een week of 2 helemaal in mijn nopjes ! mijn man heeft een nieuwe collega en nu blijkt dat die nieuwe collega een huis heeft gekocht een straat achter ons !
    2 weken geleden vroeg mijn man of we eens samen iets konden doen (lekker pakje friet gaan eten - hoe belgisch :) ) en ik ben zooo blij dat we dit gedaan hebben ! want wat blijkt niet alleen klikt het super tussen mijn man en zijn collega, maar ook klikt het super goed tussen mij en de vriendin van zijn collega... en wat ik ook super vind is dat ze 2 kids hebben (meisje van bijna 4; jongen van net een jaar)
    in onze (beperkte) vriendenkring zijn we de eerste die aan kids zijn begonnen; en denk dat dit nog enige tijd zo zal blijven

eindelijk heb ik nu echt het gevoel dat we hier ons leven kunnen opbouwen en dat is toch een leuk gevoel !

2. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Hartstikke fijn voor je dat je iemand in de buurt hebt waar je het goed mee kunt vinden! Je weet ook wat ze zeggen hè: beter een goede buur dan een verre vriend... Wij zijn ook verhuisd naar een dorp dat bij wijze van spreken aan onze oude stad vastgeplakt zit en hoewel onze vrienden binnen 10 minuten met de auto bij ons kunnen zijn, toch doen ze het niet, omdat het zo ver weg lijkt. Wij hebben inmiddels ook mensen in de straat ontmoet met wie we het heel goed kunnen vinden.
    Inderdaad een heel fijn gevoel dat je ergens je eigen leventje op kunt bouwen! Geniet ervan!

3. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Dat is fijn zeg! Altijd leuk om nieuwe vrienden te hebben zeker als je er al niet zoveel hebt.
    Ik heb door mijn zwangerschap een heleboel leuke mensen leren kennen (ook allemaal zwanger/nu bevallen) en daar heb ik hele leuke contakten aan over gehouden!

Deel Deze Pagina