Welke spuit voor pregnyl 5000?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Dora26, 11 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik ben vandaag mijn eerste dosis Pregnyl gaan halen bij de apotheek, helaas wist ik zelf niet welke spuit ik moest meenemen en dat hadden ze me in het ziekenhuis ook nog niet gezegd... Heeft iemand een idee?

Woensdag moet ik sowieso nog naar daar voor een follikelmeting, maar graag had ik toch al geweten wat ik zou moeten voorzien (normaal gezien)! Indien iemand me kan helpen, graag!

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een injectiespuitje met een dikke naald, waarmee je kunt mengen. En een dun naaldje om te spuiten.

Je spuit met de dikke naald de vloeistof bij het poeder, daarna meng je het en haal je het omhoog in je spuit. Daarna zet je het dunne naaldje erop en injecteer je het.

Succes!

3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

kreeg je de naalden niet standaard bij je recept dan?

4. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Nee, ik vond het ook gek...heb er speciaal nog naar gevraagd, maar de apotheek ging ervan uit dat ik de spuit zou laten zetten door mijn HA maar dat is geen optie. Ik ga woensdag sowieso aan mijn gyn nog wel vragen wat ik verder nodig heb buiten de medicatie zelf.
    Bedankt alvast voor het advies!

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je zelf spuit (heb je er ervaring mee?), dan kun je gewoon een spuitje en een paar naaldjes bij de apotheek vragen. Daar heb je geen speciaal recept voor nodig.

Bij de apotheek weten ze wel welke naaldjes je het beste kunt gebruiken, dat zijn standaard maten. Gewoon aangeven dat je een lange dikkere mengnaald (ca. 2 cm lang) moet hebben een een kort dun injectienaaldje (ca. 1 cm), met daarbij een spuitje.

6. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik krijg m'n spuitje altijd bij de Biometrie (dus als de follikel gemeten wordt)
    Wellicht kan je er daar naar vragen? Hier kan je er ook voor kiezen om door hun de pregnyl klaar te laten maken...

7. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik ben van Belgie, dus misschien gaat het hier net iets anders... geen idee van hoor!
    De apotheek vroeg me zelf of ik wist welke spuitjes ik moest hebben, maar dat wist ik gisteren dus niet. Ik ging er ook wel vanuit dat ze dat zelf wisten en ze me zo konden meegeven. Maar goed, morgen gewoon opnieuw langs daar en dan weet ik wat ik nodig heb ;)
    Ik heb 1 jaar verpleegkunde gestudeerd, dus ik weet wel hoe ik de spuitjes moet optrekken... gelukkig, want anders had ik ze toch door iemand anders laten zetten :) Komt wel goed, geloof ik!

8. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    @ dora, bij mij wordt de spuit bij de follikelmeting gezet, ik hoef nooit zelf te spuiten

9. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik mocht kiezen, ofwel zelf doen, ofwel de huisarts, ofwel thuisverpleging... Maar het makkelijkste is toch om die zelf te zetten denk ik. Huisarts werkt ook bepaalde dagen niet, dus dat is al niet in te plannen en thuisverpleging...enkel voor een spuit vind ik ook te gek!

Deel Deze Pagina