Ik maak me een beetje zorgen over het drinkgedrag van mijn dochter. Ze is nu 16 dagen oud. Overdag houd ze zich keurig aan een ritme van om de 2,5 - 3 uur een voeding en snachts om de 4 uur. Alleen tussen 7 en 11 savonds valt er geen land met haar te bezeilen. Ze wil ongeveer om het uur aan de borst. Drinkt heel kort, valt meteen in slaap en als ik haar dan neer leg wordt ze meteen weer wakker en is volledig overstuur. Snachts slaapt ze wel goed. Daarnaast heb ik het idee dat ze vrij kort drinkt. Ze ligt zo'n 15 - 20 minuten aande borst (per borst en meestal elke voeding 2 borsten) waarvan ze ongeveer 10 minuten volop drinkt. Ze gedraagt zich dan wel of ze helemaal vol is. Overdag heeft ze dan ook wel genoeg denk ik, maar savonds blijkbaar niet... Ik snap er even helemaal niks meer van... Heeft een van jullie tips of kunnen jullie me gerust stellen?
Hoi, Wat je kleintje laat zien is heel normaal gedrag. Ze is aan het avondclusteren. 's avond heb je minder melk dan overdag, dus om haar voeding binnen te krijgen zal ze vaker en korter drinken. Geef hier aan toe. Het is goed voor haar en goed voor jou productie. Groetjes Saskia