Romer King Plus gordeltjes losgehaald -> hoe moeten ze weer vast?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Kiwi25, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik heb een tweedehands Romer King Plus overgenomen om bij opa en oma neer te zetten. Nu zat er ook een zomerhoes bij die ik er om wilde doen, maar daar moeten de gordeltjes voor losgehaald aan alle kanten.

Nu teruggeplaatst weet ik niet meer precies waar dat ankertje achter de kuip moet zitten? Ik heb de gordellussen terug om dat ankertje heen gedaan, maar waar laat ik het ankertje zelf? Momenteel als ik de gordels strak wil trekken, dan gaat dat ankertje dus naar onder, en nu blokkeert hij al heel snel op die twee haakjes bij de rode cirkel. Dit betekent dat de gordeltjes nog te los zitten, maar ik kan niet meer verder strakker trekken aan de voorkant.
    Als ik de gordels door het midden naar beneden leidt met het ankertje helemaal onder de stoel, dan zijn de gordels wel van de juiste lengte. Maar dan als de stoel eenmaal dichtgeklapt is krijg ik helemaal geen beweging meer in het verstellen van de gordels.

Dus het is ofwel juiste lengte maar niet meer te verstellen, of nog wel te verstellen maar lang niet strak genoeg. Wie oo wie weet waar dat ankertje moet, of heeft een foto van de achterkant van zijn stoel?
    De handleiding biedt geen duidelijkheid, die zegt alleen maar dat ik dat ankertje niet had mogen laten vallen ;)

Ik probeer ook nog het gordelslot los te halen. Ik voel onderaan wel een ijzertje, maar met geen gepiel dat ik dat door de opening krijg van onderen. :(

2. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hoera, gelukt! Hij zit weer helemaal functionerend in elkaar en de bekleding, gordeltjes en gordelbeschermers zijn weer brandschoon gepoetst met Dusty en een tandenborstel :D

Het ankertje + plastic moesten tussen het stuk +/- 20 cm plastic door waar hij op de foto nog bovenlangs gaat. Nu kan ik hem weer volledig verstellen

Deel Deze Pagina