Ik denk dat het ook komt dat meiden die zeggen dat ze het vergeten vaak een langere bevalling hebben gehad en dat ze dan zo uitgeput zijn,zoals jij had. Dan zou ik het misschien ook wel vergeten zijn, maar ik ben in een uur bevallen dan vergeet je die pijn niet, je bent niet moe, ik heb maar 21 min geperst, dat is al zo een groot verschil!!
Dat zou heel goed kunnen ja. Bij mij overheerste ook vooral de opluchting dat het EINDELIJK voorbij was. Bovendien heb ik ook geen na-weeen gehad en die heb je bij een hele snelle bevalling vaak ook nog, toch?
Ja ik had die opluchting helemaal niet ik had meer zoiets van oh is het nu al klaar....hahah heel raar is dat hoor. En idd ik ben wel flink verrot geweest van die naweeen dat was niet leuk,heel misselijk. Mijn ventje moest aan suikerinfuus omdat hij te vroeg geboren was (lag op kinderafdeling) maar door dat ik zo ziek was van de naweeen kon ik amper bij hem gaan kijken....Plus ik heb ook verselijke spierpijn gehad, kon bijna niet lopen pas na 5 dagen kon ik een beetje normaal zonder pijn vooruit weet niet of dat ook met snel bevallen te maken heeft....
Die spierpijn had ik ook - meteen de nacht na de bevalling al, mijn hele buik deed pijn. Je moet ook zo ontzettend veel kracht leveren bij dat persen! Bij mij trok het wel snel weer weg gelukkig.
Ik heb me niet voorbereid, ben twee keer ingeleid en het waren geen superbevallingen, maar je komt er toch wel doorheen. Wat je wel kan maken en breken, denk ik, is de begeleiding door gyn enzo. Succes ermee.
ehm voorbereiden nee dat kun je niet helemaal ben ik bang. Ja je kan info op doen over manieren van ademhalen maar dat is zo verschillend per mens. Ik heb alleen de buikademhaling gedaan en zuchten dan op het moment dat haar hoofdje stond. Oh enne op de wc pot zitten met mijn schouders tegen het muurtje en mijn vuisten in mijn onderrug geduwd. Mijn bevallingsverhaal staat hier op de site trouwens.
ppppfffff als ik die verhalen lees wil ik het niet hahaha gelukkig heb ik ook nog even. Maar waren er dames die er heel erg tegen op keken? Het is de mooiste ervaring in je leven, maar het lijkt mij heel erg eng
@Ukkie88 Op een gegeven moment ben je zo nieuwsgierig naar je kindje, en ben je die dikke buik zo zat (tenminste dat had ik heel erg), dat je wel zenuwachtig bent maar er alles voor over hebt. En dit zijn de 'horror' bevallingen, kijk ook maar eens in het topic van bevallingen die helemaal geweldig waren. En ook nog eens zoiets, de meeste moeders willen allemaal nog een keer. Dus zo erg is het ook weer niet, anders was de mensheid allang uitgestorven.
Precies! Je bent het op een gegeven moment zooooooo zat dat die bevalling echt als een opluchting komt hoor! En zodra het begonnen is kun je alleen maar mee met je lichaam, je bent de controle totaal kwijt en nadenken over wat er allemaal nog gaat gebeuren doe je dan ook niet meer.
wat een reacties op mijn opmerking dat je de pijn vergeet, jullie hebben ergens wel gelijk hoor, iedereen ervaart het natuurlijk anders en een feestje is het niet . Misschien heb ik dan wel gewoon "geluk" gehad want ik kan me echt geen hele erge pijn herinneren. Natuurlijk doet het pijn, ik zeg ook niet dat het geen pijn heeft gedaan. Mijn eerste duurde idd lang, dus wellicht was ik zo de weg kwijt dat ik het daarom ben vergeten, maar de 2e was een kwartier persen en die deed ook wel meer zeer. Ben nu ik vlak voor mijn derde bevalling sta ook niet bang voor de pijn, maar misschien moet ik straks mijn mening bijstellen hoop het niet.... groeten esther
@ukkie88: ik heb best een horrorbevalling gehad vorige keer en heb er ook wel tegen op gezien deze zwangerschap, maar nu niet eens meer hoor, ik begin er zat van te worden en het kindje mag van mij dus wel komen. Enne eerlijk is eerlijk, een ervaring was het wel, maar niet de mooiste van mijn leven hoor! Kijk mijn zoontje is het mooiste wat me ooit is overkomen, zonder twijfel, maar de bevalling vond ik een ramp en zou ik het liefst vergeten.
waarom heb je dan geen pijnbestrijding gevraagd?of wilde je dat liever niet? ik heb zoiets van sorry hoor maar als ik het ECHT niet uithou meer,kom maar op met die prik,hoewel er wel nadelen aan zitten ofcourse..
thanks meiden, ik ben benieuwd hoe het bij mij gaat lopen, maar ik ben nu al zo nieuwsgierig ik kan ook niet wachten tot de volgende echo
@burberry: ik heb een ruggeprik gehad en toen was het ook wel te doen, maar toen had ik al een heel heftig gedeelte achter de rug en ook het herstel van de (uiteindelijke) ks viel mij zwaar door het vele bloedverlies. De ruggeprik was trouwens geen probleem hoor, werd me zelfs aangeboden. Zie alleen een beetje tegen deze keer op omdat ik heb gehoord dat je geen ruggeprik meer krijgt als je eerder een ks hebt gehad..