Laatbloeier of toch iets anders ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Darlagirl, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Hoi,

Ben een beetje op zoek naar moeders met het zelfde '' probleem '' als ik.

Stond van de week even snel met de juf te praten en vroeg tussen neus en lippen door of die kleine uk ( bijna 5 ) het goed deed op school, ze zei dat ze denkt dat het een laatbloeier is, in het begin dacht ze dat het misschien iets meer zou kunnen zijn dus dat hij misschien leer problemen heeft oid maar nu houd ze het bij een laatbloeier, hij weet namelijk alles heel goed, onthoud alles heel goed, snapt gewoon als je hem het een en ander uitlegd, het duurt alleen wat langer voor het bij hem aankomt. Hij is ook een kind wat in zijn eigen wereld leeft, niet in de zin dat hij autistische is ofzo maar hij vind het heerlijk om alleen te spelen, is erg lief en erg rustig en heeft een enorme rijke fantasie ( maar dat zal niet vreemd zijn ;) )

Nu vroeg ik me af of er moeders zijn die dit herkennen en wat jullie hier aan doen/deden ? Ik lees nu bijvoorbeeld heel veel met hem, neem hem mee naar de winkels en leg hem dan van alles uit, heb laatst van die leer boekjes gekocht bij de Aldi, daarin leggen ze hem spelenderwijs uit om dingen te leren.

Hebben jullie misschien nog advies ?

Alvast bedankt.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Die boekjes van die Aldi zijn leuk ja!
    Hier juist een kleuter die alles wat ze kan vinden "op sponst" en die boekjes vindt ze echt leuk om te doen.

Verder doen wij eigenlijk precies wat jij doet.. Praten bij alles wat we doen.
    Hier dan juist geen laatbloeier maar merk dat juist van die gesprekjes altijd meer blijft hangen dan ik dacht :)
    Dus dat is altijd goed natuurlijk. Onthouden ze het niet dan hebben ze het volgende keer alvast eens gehoord blijft het misschien wel hangen.

3. Darlagirl

Die boekjes zijn inderdaad erg leuk en ook leerzaam.

Hij onthoud alles heel goed, als ik tegen hem zeg dat we over 4 nachtjes weg gaan dan zegt hij iedere ochtend '' mama nu nog maar 3 nachtjes '' en dan telt hij dus echt af.. het is dus niet dat hij niet kan leren of niets kan onthouden ofzo, maar zou je nog meer kunnen doen om je kind te kunnen stimuleren of is het juist beter om het niet te te doen. ?

4. Saskia78

Maar wat is dan het probleem?
    Want als jij hem ets vertelt komt het dan prima aan volgens jou

Of begrijp ik het verkeerd?

5. Darlagirl

Het probleem is dat de juf vind dat het te lang duurt voordat het aankomt :( . Ze vind dat een kind direct moet kunnen antwoorden en dat doet hij niet, hij moet gewoon even denken.

Ik snap ook eerlijk gezegd niet echt wat daar een probleem aan is, en als ik lees en hoor dat ik niet veel anders doe dan andere ouders denk ik ook niet dat ik er veel aan kan doen, het ene kind leert nu eenmaal wat sneller dan de ander, toch ?

6. Saskia78

misschien dat hij gewoon te snel afgeleid is met al die andere kinderen in de buurt en dat hij gewoon niet oplet als ze wat vraagt?

want als ik jou zo lees.. is hij prima in staat om dingen meteen op te pakken?
    alleen jij hebt nooit nog 25 andere kinderen om je heen..

misschien toch eens vragen hoe en wat ze precies bedoelt.. en in welke situaties zegmaar.

7. Darlagirl

Dat zal het inderdaad wel zijn ja, de klassen zijn tegenwoordig zo groot, wij zitten al aan klassen met 32 kinderen :$ .. Fijn al die bezuinigingen.

Heb idd vanmiddag nog even een gesprekje aangevraagd, volgende week weten we meer.

Thanx voor het meedenken :D

8. Saskia78

En dan moet je nog een half jaar ook..
    Wij zitten nu op 25 geloof ik.
    (in ieder geval met kerst waren het er 25)

Ben benieuwd wat juf zegt :)

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

mijn dochter is een zeer spraakzame dame maar op school is ze ECHT stukken stiller, rustiger en kijkt ze nog heeeeel veel om zich heen. Soms lijkt het of ze helemaal opgeslokt wordt door alles wat om haar heen gebeurt. Die klassen zijn ook groot en 's ochtends, met al die ouders in de klas, is het er ook stikdruk. Laat je geen angst aanpraten, zo te horen heb jij zelf geen zorgen om je zoontje maar schrik je van de opmerking van de juf. Goed dat je een gesprek hebt!

Deel Deze Pagina