Mijn zoontje is nu bijna een jaar geleden geboren. Ik heb 9 maanden volledig borstvoeding gegeven en daarna nog ongeveer 1,5 maand 1 keer per dag. Sinds een maand ben ik helemaal gestopt. De afgelopen week heb ik last van gevoelige borsten. Als ik mijn borsten aanraak of er iets tegenaan komt doet het pijn, het is niet zo dat ze constant gevoelig zijn. Gisteravond wreef ik een beetje over mijn borsten omdat ik dacht dat ik een harde plek voelde. Toen kwam er opeens weer wat melk uit mijn tepel. Zowel links als rechts kwam wat melk. Ons zoontje had wel net daarvoor heel erg gehuild omdat hij pijn had. Hij heeft ruim anderhalf uur af en aan moeten huilen. Toen ik nog voedde reageerde mijn borsten daar ook op. Ik had echter niet verwacht dat dat nu nog kon gebeuren. Ik heb nog niet gemenstrueerd sinds de bevalling en vrij niet veilig. Is dit normaal of is het een idee om langs een arts te gaan?
Je bedoeld dat je mogelijk weer zwanger zou kunnen zijn? Dat zou natuurlijk zomaar kunnen. Verder klinkt het best normaal hoor, dat je borsten nog wat reageren, dat kan ook nog wel even zo blijven. Harde plekken kun je een beetje wegmasseren en bij twijfel kun je nog eens heel kort kolven. groet Linda