Ik ben nieuwsgierig hoe jullie bevallingen begonnen! 1. 1e zwangerschap: met weeën - 2e zw: ook met weeën 2. 1e zwangerschap: met weeën - 2e zw: met gebroken vliezen 3. 1e zwangerschap: met gebroken vliezen - 2e zw: ook met gebroken vliezen 4. 1e zwangerschap: met gebroken vliezen - 2e zw: met weeën 5. Anders dan eerdere opties (bijv ingeleid bij een van beide bevallingen). Ik zal mijn vraag even uitleggen. Mijn eerste bevalling begon 'gewoon' met weeën. Mijn vliezen werden uiteindelijk pas bij voll ontsluiting door de gyn gebroken. En nu vraag ik me af of dit betekent dat ik altijd 'taaie' vliezen heb en dat deze 2e bevalling dus ook met weeën zal beginnen. Of dat het niets zegt over de start van een 2e bevalling....
1ste gebroken vliezen en direct ween, 2de weeen met wat bloedverlies 3de ingeleid (voor een half uurtje haha en toen direct een keizersnede).
1e bevalling met voorweeën die direct overgingen in echte weeën. Bij 5 centimeter zijn mijn vliezen door de vk gebroken. 2e bevalling met twee weken voorweeën, 2 uur echte weeën, en toen zijn mijn vliezen bij volledige ontsluiting door de vk gebroken. Dus: allebei de keren had ik 'taaie' vliezen. Ik weet niet of dat betekent dat ik bij 10 zwangerschappen alle 10 de keren taaie vliezen zou hebben...
1e gebroken vliezen, daarna weeën 2e (waarschijnlijk) gebroken vliezen (maar kind was zo ver ingedaald dat ik dat niet door heb gehad, daarna weeën.
Eerste begon met breukje hoog in de vliezen waardoor ik slechts sijpelend wat vruchtwater verloor. Net voor persen werden vliezen gebroken door gyn. En daar zat aardig wat druk achter en er was in het vruchtwater gepoept dus de gyn konnnog net op tijd op zij spingen maar de vloer lag aardig onder Tweede werd ik snachts wakker omdat mijn vliezen spontaan braken
1e, braken mn vliezen. was een enorme stortvloed waar ik wakker van werd. 2e, onregelmatige weeen, toch maar even controle in het ziekenhuis en bleek al 4/5 cm te hebben. en toen heeft de Gyn mn vliezen gebroken om de weeen meer op te wekken.
1e, begon met weeën, de vk kwam na 3 uurtjes en ik had 5cm ontsluiting 2e, begon met weeën, de vk kwam na 2 uur en ik had 7 cm ontsluiting. In beide gevallen heeft de vk de vliezen gebroken bij zo'n 9 cm ontsluiting.
1e: begon met weeen......direct weeenstorm om de 2 a 3 min.....maar ontsluiting bleef maar nipt 2cm kwam niet op gang, moest voor controle hartje toch naar het zkh, en kon daar blijven....15,5 uur weeenstorm en 1 uur persen. 2e: 2 keer valse start, 3e keer weer met heftige weeen ontsluiting die niet op gang kwam, direct doorgestuurd naar zkh, en was er een kwartier en toen had ik 8 en persdrang...... 3 uur totale bevalling....1 minuut persen!!!
Bij eerste: (na diarree en braken) meteen flink pijnlijke weeen om de 3-4 minuten, vliezen spontaan gebroken bij ca 8 cm (enorme plens). Bij tweede: weeen, vlieze spontaan gebroken bij bijna volledige ontsluiting (enorme plens), meteen daarna enorme persdrang, binnen paar minuten was dochterlief geboren. Volgens VK had ik idd stugge vliezen, bij mijn 2e had ze willen breken, maar dat durfde ze niet zonder assistentie omdat mijn meisje nog maar weinig ingedaald was (bij 9 cm dus!!). Op het moment dat de vliezen braken, voelde ik haar ook echt abrupt naar beneden zakken.
1ste gebroken vliezen en meteen goeie weeën 2de weeën na strippen, vk heeft op het eind de vliezen gebroken
Bij de oudste begon ik met weëen en de VK heeft bij ongeveer 5 a 6 cm de vliezen gebroken. Uiteindelijk is dochterlief na bijna 2 uur persen (naja 1 uur 3 kwartier) geboren met behulp van fikse knip en vacuumpomp. (totaal 14 uur vanaf regelmatige weëen)De tweede ben ik ingeleid met cytotec tabletjes ivm zwangerschapsdiabetes, maar heb niet echt het idee dat de tabletjes uiteindelijk "het werk" hebben gedaan hoor. In de nacht begonnen de weëen, kreeg rond 7 uur, kwart over zeven fikse persdrang en op het moment dat ik persdrang kreeg, ploften ook mn vliezen ineens. Ik realiseerde me ineens dat het bed nat was. En goed 20 minuten later was ze er ook al
eerste met gebroken vliezen in de nacht voordat ik ingeleid zou worden tweede ingeleid en vliezen in zkh door gyn gebroken. waren erg taai want ze kon ze bijna niet breken.
1ste - gebroken vliezen - geen weeën - weeënopwekkers (zogenaamde luie baarmoeder ivm tweeling) 2de - Ingeleid ivm BI
bij de eerste ingeleid en de gyn brak mijn vliezen bij 2 cm om de bevalling op gang te helpen.. bij de 2e kreeg ik weeeen en heeft de vk mijn vliezen gebroken bij 10 cm...
eerste met weeën. de tweede weten we niet goed. het rommelde en toen ik in het ziekenhuis was was voor een ctg was er nauwelijks activiteit maar ik had al wel ongemerkt dus 6 cm ontsluiting. dus zijn mijn vliezen gebroken en vanaf daar ik eigenlijk mijn eigenlijke bevalling begonnen (was 2,5 uur vanaf het breken vliezen en 3 min persen)
1e zwangerschap: gebroken vliezen, geen weeen, weeenopwekkers na 10 uur gekregen, geboren met 38+2 (30 minuten persen) 2e zwangerschap: ingeleid, geprimed en na 3 uur braken de vliezen, geboren met 41+5 (7 minuten persen) 3e zwangerschap: ingeleid, vliezen gebroken, geboren met 41+2 (2 minuten persen)