6 wk zwanger en griep met koorts

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bunchy, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Hoi,
    Al een week ben ik aan het kwakkelen waardoor ik niet voel of ik uberhaupt zw. symptomen heb.
    Maar nu heb ik sinds gisteren koorts, tegen 39 graden Celsius en voel ik me echt belabberd...
    Nu maak ik me wel zorgen om het vruchtje.. Volgens mij een essentiele periode gezien het hartje dat deze week zou moeten gaan kloppen..
    Zojuist mijn eerste paracetamol genomen..
    Weten jullie of het gevaar kan?

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Je kan gewoon paracetamol nemen. Ik was ook ziek in het begin van de zwangerschap en moest op advies van de VK 4x1000 mg paracetamol nemen. Beterschap!

3. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Mijn Vk vertelde mij dat ik 8 paracetamols per 24 uur mag.

4. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    je mag gewoon paracetamol ;)
    ik slik er ivm rugklachten en BI 6-8 per dag

in de eerste weken heb ik ook flink de griep met koorts gehad....lekker je bedje in duiken en uitzieken

5. Zaantje25

Zaantje25 Lid

31 mrt 2011
    83
    0
    0
    Beginnen alle zwangerschappen met koorts? Begin dit jaar heb ik flink koorts gehad(niet wetende dat ik toen al zwanger was). Ik lag een week plat en ik heb toen ook paracetamol codeine geslikt. Toen mijn menstruatie uitbleef ben ik maar een testje gaan doen en jaa hoor zwanger!! Ik was blij maar toch heel bezorgd omdat ik paracetamol codeine heb geslikt. De dokter zei dat het niet echt kwaad kon maar meteen moest stoppen natuurlijk.

6. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Ik ben bij de tweede ook rond de 6 weken heel erg ziek geweest. Had een flinke griep te pakken met zelfs 3 dagen bijna tegen de 40 graden koorts. Als het toen nog 1 dag had aangehouden die koorts, moest ik me in het ziekenhuis gaan melden van de huisarts. Hij heeft destijds ook gezegd dat een paracetamol mocht, MAAR liever niet! Ik zou het toch bij je huisarts ff navragen, ook omdat je nog maar zo pril zwanger bent. Ik weet wel dat je als je verder bent wel gewoon paracetamol mag slikken.

Verder was (en is) ze gewoon gezond geboren.

Beterschap!

7. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    tja, ben zo bang voor een miskraam (in verleden 2x) maar anderzijds is het enkel afwachten. heb 1 parac. genomen en heb nu 6 uur later nog maar 38 gr koorts..

Deel Deze Pagina