Hondeneigenaren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anasthesie, 4 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    #1 Anasthesie, 4 okt 2009
    Laatst bewerkt: 4 okt 2009
    Ik snap dat iedereen zijn ruimte moet hebben en zijn hobby's maar soms erger ik rot aan deze mensen. Vandaag: ik ben aan het wandelen met Lisa in een wandelwagen - zij ligt dus laag en helemaal open. Er komt een stel met een grote hond (labrador of zo iets) en dat beest start op volle toren richting ons toe. Ik ga voor de wagen staan om de kleine te beschermen in het geval dat, en de man roept "Hij bijt niet!" Nou, leuk te horen wanneer deze 30-40 kg met behoorlijke snelheid naar je toe rent... Het blijft toch een beest! Waarom niet gewoon terugroepen en op het lijntje zetten?

Een paar maanden geleden had ook zo'n soort situatie wanneer 2 grote honden naar ons toe renden en de bassin riep maar "Maak je geen zorgen, ze zoeken gewoon brood in de kinderwagen!". Eh, en wat als ze het vinden? Moet ik het met deze 2 beesten nu delen?

Deze mensen snappen volgens mij gewoon niet dat a) niet iedereen moet dol op hun hondjes zijn; b) het blijft toch een beest - hij bijt nooit maar deze ene keer wel, en ik wil echt niet dat het op mij of op mijn dochtertje gebeurd, en c) het kindje kan gewoon schrikken. De meeste hondeneigenaren zijn verstandige mensen die hun honden netjes houden als we langskomen maar sommige exemplaren zijn echt..... :x

2. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Ik irriteer me er ook aan en ben zelf hondeneigenaar. Mijn hond kan heel slecht tegen vreemden, mens en dier die ze niet kent valt ze naar uit. Als ze gewoon langslopen ofzo is er niks aan de hand maar zodra ze op haar af komen stormen....

Ik heb echt al ontelbare keren gehad dat ik op afstand al zag dat mensen hun hond los hadden lopen. Ze zien dat ik de mijne strak houdt en die hod komt aanrennen. Ik vraag dan of ze hun hond weg willen houden. Ze roepen dan meestal wel maar natuurlijk luistert fikkie niet. Dan heb je dus iedere keer bijna knokken en ik moet mn hond bijna wurgen omdat ze anders dat beest te pakken heeft. Dat vind ik dan ook weer zielig want die hond kan er niks aan doen. Mn buurvrouw hiernaast heeft 9 honden... meer dan de helft loopt los. Ook iedere keer weer gezeik. Tegenwoordig zeg ik bij voorbaat 'Hond vast of je bent hem kwijt'. Of je laat je hond los en je zorgt dat hij mens en dier met rust laat, of je houdt hem gewoon aan de lijn heel simpel

Gewoon je mond opentrekken hoor de volgende keer laten ze het wel uit hun hoofd.

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik ben zelf ook hondeneigenaar.
    mijn hond(je) loopt ook wel eens los,maar zodra ik mensen zie in de verte die mijn kant op komen lijn ik hem aan.
    Ik zeg nooit hij bijt niet en als kinderen willen aaien hou ik hem bij zijn halsband vast ondanks dat hij kinderen super vind.
    ik wil gewoon niet dat hij in zijn enthousiasme tegen kinderen opspringt,in het gezicht likt of e.d
    en mijn hond in een kinderwagen laten snuffelen NOOIT een keer!
    vind dat ook asociaal van de baasjes. dat hoort gewoon niet.
    moet wel eerlijk zeggen dat ik onze oude hond wel eens tegen iemand op liet springen maar ik wist dat hij bang was voor de hond en ik had een bloedhekel aan die kerel (schame on me)
    gelukkig had de hond nooit kwaad in het zin.

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb mijn hondjes ( x chihuahua) altijd los ....
    maar ik ben er dan ook mee in het bos, en daar lopen alle honden los,

er is hier ook een parkje ... en af en toe ga ik daar ook heen met de hondjes ( zelden) dan gaan ze gewoon aan de riem.
    want ik moet ook over straat enzo. en hoe betrouwbaar ze ook zijn, en hoe goed ze ook luisteren ( doen ze ook echt)
    maar ze hoeven maar 1 keer niet te luisteren en ze lopen me over de straat en liggen misschien wel onder de auto
    nee als ik over straat moet ofzo met de hondjes gaat ze aan de riem. maar in het bos echt altijd los. dan mogen ze van mij gewoon lekker ravotten...

ik neem trouwens mijn zoontje wel mee naar bos daar waar alle honden loslopen. soms komt er enthousiast een lobbes aanrennen maar dan ga ik gewoon enthousiast doen zodat die hond mij bespringt en als hij dan word rustiger word mag zo'n hond van mij best in de buggy snuffelen, mijn zoontje is 8 maand en vind ondertussen al die dieren ge-wel-dig !!
    en ik vind het zelf ook heerlijk als zo'n lobbes op je af komt mijn man en ik spelen dan juist met zo'n hond en onze hondjes spelen er dan ook dan mee

maar ik snap je punt, en ben het met je eens.

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

oh mijn honden mogen het trouwens niet... springen bij een ander. snuffelen in een buggy.... etc.
    dat mag alleen als de vader/moeder het goed vind.

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb een heel klein braaf hondje die overigens nooit losloopt. Dus ik ben een brave hondeneigenaar ;)

Maar ik ervaar dit soort incidenten echt nooit... Misschien ligt het aan de strenge regels en aan de stadse omgeving hier.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    eeehm wat moet ik nou hierop zeggen. Mijn hond luistert voor geen meter maar ik laat haar ook vaak loslopen. Nou doe ik haar wel aan de lijn als ik iemand in de verte zie ofzo dus ik heb nog nooit iets naars meegemaakt. En bij een kinderwagen kan ze niet want het is een jack russel. Ik heb eigelijk alleen maar leuke reacties op haar gehad gelukkig als ze weer eens voor me uitrende ofzo. Misschien helpt het dat ze niet zo gek is op andere honden/mensen. Ze doet ze niks maar ze gaat er ook niet enthousiast naar toe rennen ofzo.

Als andere het vervelend zouden vinden zou ik haar wel vaker vast laten maar ik vind dat een hond toch ook wel los moet kunnen lopen. Ik heb ook veel last van mensen die hun katten altijd maar in mijn tuin laten schijten enzo en die mogen het altijd wel terwijl ik er dus wel last van heb... Misschien slecht argument maar ik geef toe dat ik er gewoon laks in ben. Ik vind het gewoon heerlijk om mijn hondje lekker los te laten lopen.

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Wij hebben ook een hond (een herder) en het is een hartstikke lief beest... maar dat weet een ander niet als die onze hond voor het eerst ziet. Dus hou ik hem aan de lijn. Is hier trouwens verplicht.

9. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Inderdaad, dat weten andere mensen niet! En als een hond mij bijt, is het onangenaam maar niet ernstig, maar als het een babytje wordt, kan het fataal zijn.

Ja, ik wist dat op dit forum alleen verstandige hondenliefhebbers zitten ;) In normale leven is het ook zo, maar een paar zulke idiote baasjes verpesten het indruk :(

10. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Wij hebben een Jack Russel (die dus niet van kinderen houdt en ik ook niet laat aaien door kleine kinderen) en een Bullmastiff (50kg schoon aan de haak) die kinderen fantastisch vindt. Helaas is zij tè enthousiast en houden wij haar daarom aan de lijn als er iemand aankomt. Ze hoeft maar een kind omver te lopen door haar enthousiasme en het kindje komt naar terecht.... Moet er niet aan denken.
    Echter vind ik het soms wel jammer hoe ouders reageren op onze honden. Als een kindje de grote hond wil aaien dan kan dat gerust. Dan leg ik haar af (is ze op dezelfde hoogte) en laat haar aaien. Maar dat sommige ouders volledig in paniek raken of de kinderen letterlijk over straat trekken met een ruime bocht passeren of optillen, tja sorry hoor. Hoe wil je je kind bang hebben voor honden!

11. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Heel herkenbaar. Wij hebben een boxer die ontzettend lomp en enthousiast is, maar doet geen vlieg kwaad (met uitzondering van dominante honden). Ik hou hem ook altijd kort als er kinderen in de buurt zijn, want ik wil niet dat hij ze per ongeluk pijn doet. Aaien heb ik eigenlijk ook liever niet, omdat ik weet dat hij dan als een dolle staat te springen...
    En ja ouders lopen er met hun kinderen met een grote boog omheen, voornamelijk omdat hij zo druk is.
    En ja hij is dol op kinderen, maar ik neem geen risico.
    Moet zeggen dat ik er ook niet van gediend zou zijn als een wildvreemde hond zijn snufferd in de buggy zou duwen!

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.863
    113
    Net nog, ik liep onze hond uit te laten met mijn zoontje in de wandelwagen, springt er een andere hond met zijn poten gewoon op de wandelwagenbak. Baasje zei er niets van, heb dat beest er zelf maar afgeduwd. Ook leuk hoor, van die gore pootafdrukken er op.

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

ik heb 2 honden en erger mij ook dood aan mensen die hun honden niet bij zich kunnen houden. Als ik mensen tegenkom met andere honden of een kinderwagen, of gewoon met een jong kindje, moeten ze meteen bij me komen. 9 van de 10 keer lukt dat de andere eigenaar niet, en vliegen die honden op die van mij of nog erger, ze springen bijna tegen de buggy, wat niet lukt omdat ik ze wegschop. Klinkt hard, maar ik wil niet dat een hond tegen mijn dochterje springt. Mensen moeten hun honden niet loslaten als ze ze niet onder appel hebben, grrrrr.

14. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Als er hond in de buurt komt, zeg ik gewoon tegen het baasje dat ik er niet van gediend ben als hij/zij te dicht bij komt. Ik vind niet dat zij kunnen bepalen of ik hun hond mijn kinderwagen wil hebben.... En met vreemde honden ben ik sowieso altijd op mijn hoede, ik ken ze niet en zij mij niet, dus de situatie is nooit van te voren te voorspellen, hoe lief ze ook zijn!
    Mijn eigen hondje heb ik ook altijd aan de lijn, hij is een beetje te enthousiast!

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier ook de eigenaar van een held op sokken hondje. haha.
    Die dus Wel onder appel staat. Ik moet er niet aan denken dat een vreemde hond zomaar zijn snuit in mijn kinderwagen zou stoppen, vind ook dat als je weet dat je hond dat doet je hem/haar bij je moet houden.

Onze hond is gek van kinderen, maar zodra ik iemand zie roep ik haar bij me.Kinderen mogen haar best aaien ze is een kruising friese stabij/ duitse staande met uiterlijk friese stabij met kort haar dus vaak vnden kindjes haar wel erg leuk. Bij Volwassen zou ik haar rustig kunnen laten lopen wat ze gaat er echt niet heen , is veelste bang voor grote mensen.:D. maar haal haar ook bij me als ik wet dat ze echt langs haar moeten in de duinen laat ik haar lopen dan negeert ze ze toch.

16. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier ook een hond in de buurt. Een heel lief beestje, doet waarschijnlijk geen vlieg kwaad maar is nog heel erg speels. Mijn dochter van 4 jaar is echter niet zo'n held. Die hond kwam op haar af en zij zette het op een lopen. Die hond dacht natuurlijk dat het een spelletje was en ging er achter aan. Vanaf die tijd is ze echt doodsbang voor honden, zowel loslopend als vastgelijnd. Ik vind dat de hond binnen de bebouwde kom vastgelijnd moet zijn, dat is trouwens ook verplicht. Wij kunnen niet beoordelen of een hond lief, bang, agressief is voor kinderen. Het scheelt misschien ook wel dat ik ook niet zo'n hondenliefhebber ben. (ben er niet bang voor).

Deel Deze Pagina