Hey dames, Hieronder kunnen jullie mijn verschillende cyclussen zien.. Ik vind ze naar mijn mening onregelmatig, is er een kans dat ik pcos heb? En zal ik maar beter een afspraak maken bij de gynaecoloog of zijn mijn cyclussen gewoon normaal? Heb er eigenlijk geen idee van.. Alvast bedankt
Heej,, ik heb er niet zoveel verstand van maar vind ze niet super onregelmatig hoor... Snap wel idd dat t vervelend is mij. Cyclus is 42-25-32-35-29-42-49-22-30 en nu wss 57 hahaha dus ik snap wel hoe vervelend t is
Als het bij mij zo was zou ik al heel blij zijn Bij mij varieert het tussen 27 en 59 dagen en er is werkelijk geen touw aan vast te knopen. Maar ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Meestal is de eerste stap naar de huisarts gaan en dan gaat het balletje rollen. Succes!
Om eerlijk te zijnvind ik het juist wel netjes regelmatig... Ik heb pcos, en mijn cyclussen lagen ergens tussen 40 en 100 dagen.
Ik heb ook een onregelmatige cyclus, ik geloof dat het tussen de 25 en 35 dagen normaal is. Ik denk niet dat jij je zorgen hoeft te maken hoor
Heb ook een onregelmatige cyclus met een uitschieter van 47 dagen maar heb gewoon een eisprong. Pcos heb je volgens mij als je cyclus veellll langer is...
Je cyclus is niet heel onregelmatig. Bij pcos is de cyclus niet alleen onregelmatig maar ook heel lang of zelfs afwezig. Er vind dan (bijna) geen eisprong plaats. Ik heb pcos en kijk naar mijn cycli. Hopelijk zie je het verschil. Na een jaar proberen mag je wel naar de huisarts stappen en misschien speelt er wel iets anders, maar miss moet je nog net iets meer geduld hebben.
Er wordt van een regelmatige cyclus gesproken tussen 28 en 35 dagen. Op die ene uitschieter na dus een nette cyclus. Verder geen verstand van pcos, maar ik dacht dat je dan minder eisprongen had? Je hebt volgens je rijtje wel grofweg elke maand een eitje
Je cyclus is toch helemaal niet onregelmatig? Een uitschieter en de rest keurig binnen t gemiddelde.. Gebruik je ovulatietesten?
Ik heb PCOS en bij mij zien ze er ook ongeveer zo uit, kan nooit kwaad om het even te checken! Ik was eerst om de 3 a 4 maanden ongesteld. Nu ik 15 kilo lichter ben is het weer iets regelmatiger. Maar nog steeds niet goed genoeg om goed te kunnen testen.
Dat is niet waar, ik heb/had het ook en had alleen een onregelmatige cyclus. Geen overbeharing of overgewicht etc, wat ook vaak past bij PCO
Bedankt voor de reacties dames, het is gewoon niet fijn om telkens een andere cyclus te hebben, misschien moet ik indd beginnen met ovulatietesten. Ik heb wel last van overbeharing en een klein beetje overgewicht.. Dus misschien toch maar binnenkort een afspraak maken, kan nooit kwaad denk ik dan? Hoewel ik wel schrik heb voor slecht nieuws..
Je moet er niet bang voor zijn. Het stelt niet zo heel veel voor. Je de meeste gevallen heb je nog steeds een eisprong van jezelf, en indien niet dat zijn er middelen zoals clomid om je te helpen. Er zijn zo veel dingen die erger kunnen, PCOS is goed behandelbaar en je hebt er doorgaan geen last van. Succes !
Ik zou met een regelmatige cyclus niet naar de huisarts gaan voor je een jaar bezig bent in ieder geval. En jouw cyclus ziet er netjes uit. Hier met PCOS een cyclus tussen de 35 en 135 dagen tot nu toe.