Ik ga over een week weer mn oude uren werken (32 uur) nu heb ik een jaar ouderschapsverlof op genomen en werkte ik altijd 24 uur. Ik werkte altijd 2 dagen van 9 tot 5 2 halve dagen, van 8 tot half 1 of van 3 tot 8. Nu ga ik: 3 dagen van 9 tot 5 2 halve dagen van 8 tot half 1 of van 3 tot 8 Mijn vriend is meestal een halve dag met de kleine man omdat hij wisseldiensten heeft, dus of hij is tot half 1 met hem of om 3 uur weer. Nu gaat hij vanaf volgende week naar een gastouder de ene week 6 uur per dag en de andere week 4,5 uur per dag. Voor de rest blijft voor hem alles hetzelfde (mn oma 1 dag en mn schoonouders 1 dag) Vinden jullie dat ik veel werk? Zelf heb ik er geen probleem mee om 32 uur te werken behalve dan dat ik bang ben dat mn zoontje er misschien last van gaat krijgen Hij is nu trouwens 1 jaar en 3 maanden
Als jij het prima vind, wat maakt het dan uit wat anderen ervan vinden? Ik werk ook 32 uur en zou echt niet minder willen werken (tenzij we een paar miljoen winnen, hahaha) en merk ook absoluut niet dat ik mijn zoon tekort zou doen op welke manier dan ook. De tijd die we samen hebben benut ik dan ook ten volle. Ik ga niet lopen schoonmaken enz. als hij wakker is - als hij wakker is, is mijn tijd voor hem (als hij dat wil, natuurlijk, want hij is nogal eigenwijs). Nogmaals: zolang het voor jullie goed voelt, prima!
Ik werk zelf 24 uur en mijn partner 32 uur. Maar er is niets mis met 32 uur werken. Net zoals er niets mis is met 40 uur werken of fulltime thuis bij de kids zijn. Zolang jullie als gezin er maar goed op varen! Gewoon doen en als blijkt dat het voor je zoontje (of jezelf) toch niet helemaal lekker werkt kun je altijd nog kijken wat je gaat doen! x
Ik sluit me bij mn voorgangsters aan. Als jij er geen problemen mee hebt, waarom niet? Kijk gewoon hoe het bevalt, en mocht je het gevoel hebben dat de kleine man er problemen mee heeft, kan je altijd nog kijken (mits financieel mogelijk) of jij of je man(!) nog ouderschapsverlof op kunnen nemen of minder gaan werken.
voel jij je er prettig bij? Ik zou he niet kunnen, mijn vriend werkt ook in wisseldiensten maar ik werk 2 dagen in de week dus max 16 uur.
neej hoor meid is niet te veel... zolang je tijd blijft hebben voor je gezin is het goed toch... en trouwens, zo'n gastouder is ook niet verkeerd toch... kan hij zich goed uitleven met de andere kindjes en zo weer kennis opdoen enzo! ikzelf werk 36,5u... ik kijk even hoe het loopt zo met het huishouden enzo (moet pas weer beginnen in oktober) en als ik voldoende tijd heb voor ons gezin, ik merk dat de kids en mijn partner er niet onder lijden en ik mijn huishouden ook nog een beetje bij kan benen enzo dan blijf ik gewoon 36,5u werken... zo niet dan ga ik part time naar 24u...
ik denk niet dat een ander dit voor jou kan zeggen meid... als dit voor jullie zo goed werkt is dat toch prima... je moet gewoon doen wat voor jezelf goed voelt... als het daalijk niet bevald kan je altijd nog een dag minder gaan werken toch..
Ik denk dat jouw kindje zich het beste ontwikkeld als zijn moeder zich het gelukkigst voelt! Dus als jij je thuis opgesloten voelt en je wilt je verder ontplooien dan moet je dat zeker doen! Als jij eigenlijk niet wilt en het prima vindt om voor hem alleen te zorgen dan moet je dat doen. Ik denk dat je uitstraalt naar je kind wat jouw het beste past. De rest is bijzaak. (mist natuurlijk je het volste vertrouwen hebt in de opvang)
Alleen jullie kunnen bepalen wat een prettig aantal uren is, zoals de anderen ook zal zeggen. Ik vind het bovendien ook een beetje verwarrend dat er vaak alleen wordt gefocust op het aantal uren. Voor mij zijn een hoop andere factoren ook van belang: * Heeft je kindje het naar zijn zin op de opvang en laat je hem met een gerust hart achter. * Hoeveel reistijd heb je. * Ben je flexibel in de tijden dat je werkt / sluiten deze goed aan op je gezinsritme. * Is je kindje vaak ziek * Heb je goede back up mogelijkheden als je kindje niet naar de opvang kan * Heb je eventueel huishoudelijk hulp, een boodschappendienst, strijkhulp, etc. (Hoe meer je hiervan kunt uitbesteden, hoe meer tijd je ook echt voor je kind hebt als je vrij bent) Als je hier rekening mee houdt kan 16 uur werken in ongunstige omstandigheden zwaarder zijn dan 40 uur in gunstige.
Bedankt voor de reacties De reistijd is maar 5 minuutjes en als mn oma oppast ga ik in de middagpauze ook meestal even snel een broodje eten om hem te zien. Ik heb mn vaste dagen dus die regelmaat is wel lekker en het is goed te combineren met het werk van mijn vriend. Hij is eigenlijk nooit ziek,en lekker gezond en vrolijk De gastouder word helemaal nieuw voor hem en hij is daar in zijn eentje dus krijgt alle aandacht,maar ik vind het zelf nog een beetje eng omdat hij daar nog nooit alleen is geweest. Huishoudelijke hulp hebben we niet maar mn vriend doet wel wat in het huishouden gelukkig Maar mocht het allemaal niet lukken dan kan ik inderdaad nog altijd 24 gaan werken.
Om je gerust te stellen: ik werk sinds ons kindje 9 weken oud is meer uren dan jij en mijn man ook (hij werkt zelfs minimaal het dubbele aantal uren van jouw 32) en onze zoon (nu 3) ontwikkelt zich meer dan uitstekend!