terug lopen borstvoeding...

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by dommel, Sep 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dommel

dommel Bekend lid

Oct 12, 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    goede avond,

ik heb even een vraagje...

mijn dochtertje is 11 weken oud. al die tijd heb ik volledige borstvoeding gegeven. ik had meestal meer dan genoeg borstvoeding....
    nu waren de afgelopen nachten onrustig met de kleine, veel draaien en steeds willen drinken, terwijl ze normaal bijna de hele nacht door sliep...

dus ben ik eens gaan kolen en ik kreeg er met moeite 8occ uit terwijl ik er normaal makkelijk 130 uit krijg...

extra aanleggen en veel kolven heb ik gister geprobeerd... dit lijkt niks uit te halen, ik krijg er nog steeds niet meer dan 100 cc per keer uit en dit is echt met moeite....

wat kan ik hier uit opmaken? en wat kan ik het beste doen? ik was van plan om september nog volledig borstvoeding te geven en in oktober af te gaan bouwen....

kan je lichaam "klaar" zijn met produceren?...

bedankt alvast voor de tijd,

groetjes dommel

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Dommel,

Ik vermoed dat Ilja aan het regelen is evt gecombineerd met iets onder de leden (verkoudheidje,prikjes o.i.d.) Dat resulteert in onrustig drinkgedrag, vaak willen drinken, kleine beetjes. Uiteindelijk zal je productie verhogen. In die dagen heb jij het idee dat je productie helemaal onderuit is. Je borsten worden niet meer zo vol en als je kolft heb je veel minder dan normaal.

Op zich was wat je deed al super goed. Extra kolven zal je productie verhogen. Dat hoef je nog niet direct de volgende dag te merken. Als Ilja drinkt krijgt hij overigens meer uit de borst als met de kolf.

Heb je al een menstruatie gehad? Moeders ervaren een dip in de productie in de week voorafgaand aan de menstruatie. Als dat blijkt dan weet je waar de dip door komt. Dat herstelt later wel weer.

Ik zou gewoon nog even zo doorgaan. Als Ilja genoeg plast en poept dan hoef je je geen zorgen te maken.

Het zal niet zo zijn dat je lijf nu klaar is met voeden. Wat niet wegneemt dat je best kunt afbouwen maar dat gaat bij volledig voeden niet van de ene op de andere voeding.

Hoop dat je wat bent gerustgesteld en dat je wat ermee kunt.

Succes

Ilse

Share This Page