Flora, wat fijn dat je ook al zover bent! Je leeft er toch weer naartoe. Gewoon ontspannen en binnenkort hopen wij met je mee. Dikke knuffel. Steph, mijn nod is 4 maart. Spannend! Pippeke, alles wat je voelt is gek nu he. Alsof er een vergrootglas op staat. Ik hoop dat het een goede kramp was, qua timing zou het een innesteling kunnen zijn. Ik hoop het echt voor je! Ik duim mee!
@ Flora.. betreft de timing.. Ik kreeg mijn iui precies na 21 uur. Pregnyl is gezet om 15:15.. en de volgende dag om 12:15 was me iui gedaan. @ Kakielakie aangepast in de lijst.. spannend he !!!
flora iets minder dan 2 dagen is prima voor jullie! Vl heeft goed zaad toch? Hier 36 uur na pregnyl de iui. Woe 00.00 pregnyl en vr 12 uur iui. Wat lopen er een hoop gelijk op in dit topic! Nu allemaal tegelijk 2 streepjes!
Jeetje zet net de menopur prik heel dapper en die deed me zeer heb gelijk de spuit terug getrokken en op een andere plek gezet. Misschien een spier geraakt ofzo want het brand nu ontzettend. Mag nog wel flink oefenen hihi
Hello ladies Wat zitten er veeeeeel op het wachtbankje zeg! Echt super! Maakt het heel veel uit hoeveel er tussen zit? Bij mij was het 40 uur, half 11. Maar voelde mij eisprong om 9 uur. Lijkt me prima getimed toch? Of is het beter je IUI voor je eisprong te hebben? Overigens voel ik nog helemaal niks. Zit nu 3 dpo en vraag me ook af of je al wat kan voelen hoor. Soms denk ik weleens dat er een heel duidelijk symptoom zou moeten zijn die tijdens de wachtweken ontstaat en dan alleen als je zwanger bent. Bijvoorbeeld dat je tepels in ene blauw worden ofzo.
Steph: ik heb er ook geen vertrouwen in deze maand. Ik voel wel van alles. Buikpijn sinds de eisprong. Pijnlijke tepels. Normaal al 10 dagen voor nog pijnlijke borsten. 3 keer per nacht op staan om te plassen. En mini pukkels op m'n face ! Maar ik heb mezelf zo vaak voor de gek gehouden. Ik wil dat niet weer doen. Wat denken jullie?
@ suus.. ahhh jeetje ik moet over 2 weken ook beginnen met menopur te injecteren .. ben zo bang, ik heb 1 spuit over ik zat te denken om met deze te oefenen op iets haha.. @ hannabella ik ken het als je lichaam je voor de gek houd.. maar je hebt toch wel wat symptomen die op een eventuele zw kunnen lijken ? .. oehh spannend..
Steph: ik heb elke maand weer symptomen alleen beginnen ze niet zo vroeg. Vandaag diarre( sorry) en een trekkerig gevoel in m'n buik. Ik ben al 3 jaar bezig en bijna elke maand dacht ik dat het raak was. Ik word er niet goed van.. Op een gegeven moment heb je geen hoop meer.. En ben je weer zo bang voor de teleurstelling. Hoe lang ben jij bezig?
@hannabella.. heel herkenbaar je kan jezelf soms echt iets wijsmaken ook, en je lichaam kan je ook echt voor de gek houden. Heb ook is hele duidelijke symptomen gehad.. was super misselijk steeds.. raar gevoel in me buik. Maar helaas een omowitte test. Als ik nu iets voel of heb kenmerken dan negeer ik het.. om teleurstelling te voorkomen.. sinds vandaag heb ik een spierpijn gevoel rondom me rug / buik.. en heb soms een steekje. Maar ben er echt van overtuigd dat het niks is. Ik wil mezelf niet meer gek maken.. elke keer is het weer een grote teleurstelling.. daar begin ik niet meer aan Ik ben nog niet zo lang bezig als de meeste hier.. vanaf oktober 2013
Meiden, je kijkt even niet en 10 pagina's verder. Ik duim voor iedereen die op het wachtbankje zit. Vandaag zit ik op dag 4 met het slikken van de hormonen. (gelukkig nergens last van nou het lijkt of in concentratieproblemen heb maar of dat daar van komt haha). Maandagochtend naar het ziekenhuis om te kijken hoe ver we zijn.....
Steph: ik vind het knap van je dat je zo sterk bent in die drie jaar heb ik misschien 2 maanden gehad dat ik niet op m'n "symptomen" ging letten. Maar daarna gaat het toch kriebelen en wil je t zo graag dat je je lichaam bijna dwingt dat is verkeerd. Als komt komt het en daar kan onze stress niks aan veranderen. Ik heb die rug en buikpijn ook al een tijdje. Maar ik ga nu niet meer naar mijn lichaam luisteren! Zo! Haha hoe kan het dat jullie zo snel aan iui mogen beginnen ?
@ Hannabella ik vindt jou juist sterk ! je bent al 3 jaar bezig dat is niet niks.. daar komen een hoop teleurstellingen bij kijken.. ik denk gewoon persoonlijk.. dat als je er probeert niet zo veel mee bezig te zijn.. en afleiding zoekt.. het sneller raak is. maar die symptomen maken het lastig, dan ga je er automatische toch aan denken.. maar ga proberen van niet .. haha hoop dat het jou ook lukt.. Ik heb ook geen idee waarom wij zo snel mochten starten met alles.. het ging zo.. ik heb in juli 2013 mijn spiraal laten verwijderen.. en in oktober was ik nog niet ongesteld geworden.. dus belde de gyn ( ik dacht dat ligt aan het spiraal ) mocht de volgende dag langskomen ... toen dachten ze aan pcos.. eind oktober de definitieve uitslag van pcos.. toen vertelde de gyn mij dat ik er lang over kon doen i.v.m. kinderen ik zei toen dat ik er direct mee wou beginnen.. ( had dit al met vl besproken ) indien ik pcos zou hebben. Allerlei bloedonderzoeken gedaan, vl zijn zaadjes 2 x onderzocht.. toen bleek dat hij verminderde zwemmers heeft.. derest was goed. en voor ik het wist mocht ik aan de iui beginnen.. het is allemaal zo snel gegaan.. ben ik wel blij mee natuurlijk.. door mijn spiraal destijds is het balletje gaan rollen. @Hai zou best door de hormonen kunnen komen .. veel succes morgen !!
Steph: wij moesten het eerst 1,5 jaar zelf proberen. Ik ben best wel bang dat ik door de teleurstellingen van iui enorm onderuitga. De tijd gaat sneller als je bezigheid hebt dus ik kan niet wachten tot de vakantie voorbij is dan kan k weer aan het werk. Het is fijn om met mensen als ons te kunnen praten. Dat geeft toch een sterk gevoel.. Ik hoop dat we voor de zomer een plakkertje hebben.
@Hannabella.. 1,5 jaar is heel lang om het zelf te proberen.. meestal staat daar toch maar een half jaar voor ? .. wat is jullie reden dat jullie uiteindelijk iui mogen gaan proberen ? .. Ik ben ook bang .. dat ik op een gegeven moment wanneer er een aantal iui's hebben plaatsgevonden zonder resultaat.. ik enorm depri zal gaan worden. Ik heb een boekje meegekregen van het ziekenhuis met daarin info en percentages ... er staat dus dat wanneer je partner verminderde zaadcellen heeft .. een stel maar 5-10 % kans hebben per iui ronde :S .. dat is echt niks ! en bij onbekend verminderd vruchtbaar is dat 15 - 20 % .. bijna gelijk aan normale stellen. per ronde. Vandaar dat ik echt nergens meer reken !, ik voel me vandaag ook niet zo lekker.. heb echt het idee dat mijn ongi eraan zit te komen bah ! Ja werken helpt er echt bij om je hoofd ervan af te zetten.. ik werk parttime dus heb best veel vrije tijd .. dus ga ik maar veel schoonmaken en andere dingen doen haha.. Ik twijfelde eerst ook om mij aan te melden hier.. ik was bang dat ik er dan heel veel mee bezig zou zijn, maar ik vindt het juist ontzettend fijn om met mensen zoals jou en andere te kunnen praten.. het voelt echt als een missie die je met elkaar aan gaat
@timing: bij mij zit er morgen 34u tussen pregnyl en iui. De verpleegkundige vertelde me dat tussen de 24u en 40u goed was. Maar vond 24u zo vroeg.. Ik heb natuurlijk al vaker pregnyl gehad, maar dan zonder iui. Mijn ei springt iig nooit voor de 36u. Maar de vp zei idd dat het beter was om voor de eisprong te insemineren dan erna. @kwaaltjes: ik heb inmiddels afgeleerd om naar kwaaltjes te luisteren Maar ik heb eigenlijk altijd precies hetzelfde patroon, dus het wijst dan eigenlijk altijd op ongi-tekenen. Rond 10 dpo krijg ik namelijk altijd hoofdpijn en dan weet ik eigenlijk al wel weer dat het is afgelopen. Al hoeft dat natuurlijk ook niets te betekenen, maar het voelt dan niet goed. Tot nu toe dus ook altijd ongi geworden. @spuiten: als het prikt dan kun je idd net op een verkeerd plekje zitten. Of de vloeistof is nog te koud, of er zit nog wat lucht in de spuit. Met fostimon prikte het bij mij vaker dan nu met Gonal. Heel rustig inspuiten wil soms ook nog wel verschil maken. @pippeke: mijn man heeft idd gewoon prima zaad. Dus dat scheelt wel @hier: pregnyl spuiten is goed gegaan nu de tweede keer dat ik het zelf heb gedaan. Vorige keren deed mn man het steeds
@Flora01 Goed dat je minder op symptomen let; het kan je helemaal gek maken! Goed dat het nu zelf lukt; dat spuiten. Handiger als je het zelf kan en het geeft ook een gevoel van controle. Bovendien is het weer een overwinning waar je trots op mag zijn! Verder aan iedereen hier; succes met spuiten/wachten . Ik duim voor jullie en leef mee.
@ Flora Ik heb ook altijd duidelijke kwaaltjes dat me ongi eraan zit te komen.. altijd al een week van ter voren.. sinds vandaag zijn die kwaaltjes bij mij al begonnen dus weet ook al eigenlijk zeker dat deze ronde voorbij is.. Yeahhh knap van je dat je de Pregnyl zelf hebt gezet ! stoer van je! @ Nephthys Ahh wat lief !.. Gefeliciteerd met je zwangerschap
Steph: mooi hoe je dar zegt, missie. Zo voelt het inderdaad als je samen elke keer symptomen loopt te zoeken en op wachtbankje parkeert.. Bij ons ook verminderd zaad. Dus mijn man elke ochtend walnoten eten, zit vol omega3- en pre-pregnant vowdingsuplemten. Schijnt ook de zaad te verbeteren. Maar toch vonden ze toen des tijds vanwege mijn leeftijd dat we wel even zelf konden proberen. ik ben nu 25. Maar dat zegt niks als je het gewoon graag wilt. Hoe oud ben jij? Ik voel vandaag echt duidelijk dat ok ongi word. Hele tijd rug pijn. En steekjes in onderbuik. Dat heb ik elke week voor nod. Dus mijn hoop is jet raam uit gevlogen!
Goed gedaan flora! Heel veel succes morgen! Ik zal aan je denken! Dames ik begin ook te denken dat ik mezelf symptomen aan zit te denken.. en dan denk ik weer... de medicijnen zijn nu wel mn lichaam uit.. Weer een dag overleefd.. Steph en hannabella ik hoop dat jullie het mis hebben en vet zwanger zijn!