Voorbereiding hormonen 1e IUI 2014

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Steph88, 11 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Misschien dat het in januari ook een keertje is overgeslagen?.. maar wel vreemd idd dat je waarschijnlijk je eisprong heb gevoeld en dit is bevestigd door de gyn.. je lichaam kan soms echt rare dingen doen ;)

Mag ik vragen.. waarom je hormonen moet gaan spuiten ?, je hebt toch een eigen cyclus ? is puur belangstelling.. zo leer ik er ook weer meer over :)

2. ienepien

ienepien Lid

16 aug 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Helaas zijn wij ook al 2,5 jaar bezig om onze kinderwens te vervullen.
    Ook bij ons kunnen ze geen reden vinden waarom het niet lukt.
    1 jaar clomid geslikt, goede reactie maar geen zwangerschap.
    10 sept 2013 kijkoperatie gehad, alles ziet er goed uit.
    Nu vorige week gestart met menopur injecties en ik mag morgen voor mijn 1ste FM. Erg benieuwd hoe mijn lichaam 'het doet' op menopur.
    Als alles goed verloopt dan mag ik volgende week mijn 1ste IUI behandeling ondergaan.
    Is uiteraard erg spannend maar we zijn er helemaal klaar voor :)

Liefs ienepien

3. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Welkom Ienepien, .. wat verveelend en frustrerend dat ze geen reden kunnen vinden.. gelukkig ziet alles er wel goed uit !! dat is teminste heel positief ! , .. ik hoop dat IUI het laatste zetje voor jullie is om jullie wens uit te kunnen laten komen !

Spannend hoor ! .. ben benieuwt naar je eerst fm ! morgen :)

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Zoals ik al dacht.. Er is niets gebeurt, alleen bms gegroeid van 6,7mm naar 8mm.. Snap er helemaal nix van:( deze ronde al begonnen op 50eh ipv 37,5. Eigenlijk steeds goede cyclussen gehad..
    Maar nu doet het blijkbaar ineens niets meer:(:(
    Ik mag nu ophogen naar 62,5eh en maandag weer terug! Mogen we voor iui gaan en dan laat mn ei het ineens afweten..

Bah ik heb er ff flink de pee in :x

5. Wolkje86

Wolkje86 Actief lid

15 mrt 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Iedereen!

Helaas veel te veel meiden die ook aan de IUI moeten beginnen of zijn begonnen.
    @ Flora: hoe was je fm meting?? die heb je vandaag gehad als ik het goed lees he?

Ik heb van mijzelf eigenlijk een hele nette cyclus die meestal 28 dagen is.

Nou bijwerkingen... leuk dat je daar over begint.... tot nu toe niet gehad totdat ik nu vanaf een uur of 17 links onder erge buikpijn kreeg en het is nu nog steeds niet helemaal weg. M'n buik is een luchtballon!! :$ me vriend zei net we moeten 112 bellen hoor hahaha.
    Maar nou ben ik dus wel extra benieuwd naar morgen! Ik zal toch niet nu al een eisprong krijgen? Zit morgen op dag 9?!
    Heeft 1 van jullie hier misschien al ervaring mee gehad?

Ow en meiden.... hebben jullie al naar buiten gekeken!? Het is volle maan ;) hahaha :p een beetje valse hoop op zijn tijd is nooit weg toch hihi

Liefs wolkje

6. Steph88

Steph88 Niet meer actief

:(:( He dat meen je niet !!.. heb echt een paar keer aan je gedacht vandaag.. en hoopte echt dat je met goed nieuws zou komen !
    Dat precies nu de eitjes niet willen groeien ! alsof ze het weten Bah !
    Nu maar hopen dat dit alsnog gaat gebeuren !

Weet niet waar je nu in je cyclus zit? .. maar ik had ook dat het een week stilstond ? en niks deed .. aangezien je nu mag ophogen .. wie weet maandag ? Blijven hopen meis.. ! het kan nog ?!

Snap dat je nu flink teleurgesteld bent, maar kan ook zo weer omslaan en positief worden he.. dat moet je niet vergeten !

7. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ Wolkje..

Ik heb zoiets gelijks de 1e dag van clomid 50 gehad.. me buik deed s'avonds verschikkelijk pijn.. alsof er een strakke band om me buik heen zat.. me darmen waren ook heel gevoelig, en in allebei me bekken deed het pijn. me buik was ook iets dikker .. en ik had lage rugpijn. Leek een beetje op het begin van een menstruatie maar ook weer niet heel vreemd.

Heb toen een warme douche genomen en de douchekop op me buik gezet, en 2 paracetamols.. ben daarna gaan slapen en de volgende dag was alles over. Als het eriger wordt of je vertrouwd het niet moet je anders maar even de gyn bellen hoor ! maar ik las dat je morgen toch naar het zkh moet ? .. in kleine gevallen kun je last krijgen van overstimulatie.. waardoor je buik kan uitzetten, altijd even in de gaten houden !

Had btw.. nog niet naar buiten gekeken :D.. hopelijk een goed voorteken !

8. Rachh

Rachh Lid

9 jan 2014
    32
    0
    0
    Meid.. balen zeg :(
    Maar probeer hoe lastig het ook is toch positief te blijven.. je mag nu ophogen dus wie weet maandag toch meer groei, bms is al op een mooie grootte dus dat is ook een positief iets..

komop eitje groeien potverdorie :p

9. Wolkje86

Wolkje86 Actief lid

15 mrt 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Flora ow wat balen!!! Dat schiet echt niet op!! Hopen dat het alsnog goed komt!! ppff wat moet je toch een geduld hebben he...

@steph: bedankt voor je reactie! Zit nu lekker rustig op de bank en nu de pijn over. alleen de ballon zit er nog ;) komt vast goed. Ik sta er stiekem niet van te kijken als overstimulatie mij zou overkomen want ik ben nogal gevoelig voor hormonen. Nou ja morgen zal ik er mee over weten. Maar als jij het de eerste dag al had hoeft het dus niet een teken van een eisprong te zijn.

10. Rachh

Rachh Lid

9 jan 2014
    32
    0
    0
    Heb in november ook overstimulatie gehad met clomid 100mg..

en afgelopen maand bijna weer met (50mg, 100mg, 50mg enz)
    Gelukkig zat het nog net binnen de norm dus kon mijn iui doorgaan..

Toen ik in nov die overstimulatie had was gewoon een weggegooide maand, klusverbod enzo :(

11. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ Wolkje.. Mooi gelukkig is de pijn weg :).. even lekker rustig aan proberen te doen.. Morgen heb je je eerste Fm spannend he ! , dan weet je meteen of het door iets komt.. Bij mij kwam het door niks.. was niks aan de hand haha.. hoeft dus geen eisprong te zijn. Had er nog wel naar gevraagd in het zkh.. maar ze zeiden er gebeurd van alles in je lichaam zal daar wel door komen.

Morgen mag ik ook weer voor mijn 4e Fm.. ben benieuwd :)

Iniedergeval heel veeel succes morgen !!! spannend of alles al is gegroeid :D

12. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Thx voor de opbeurde woorden! Ik weet ook wel dat het goed gaat komen, met spuiten komt er eigenlijk bijna altijd wel een ei.
    Maar ik baal dat het weer zo lang gaat duren nu.

Vorige cyclus gebeurde een beetje hetzelfde.. Toen was de follikel ineens weg op cd 12 en bms ook gezakt van 7,1 naar 4,4 zonder bloedverlies te hebben:( Daarna zat er na 4 dagen (zonder ophogen) ineens weer een ei van 15mm... Vreemd lichaam;)
    Mijn hoop ligt nu op maandag, hopelijk snel een ei wat groot genoeg is!

Steph en wolkje, heel veel succes morgen!

13. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ Flora je bms is iniedergeval al superr ! dat heb je al mee.. en derest komt vast dit weekend, net wat je zegt met spuiten komt er bijna altijd wel een ei.. duurt alleen wat langer dat is minder. En soms staat de boel even stil en ineens Hoppa ! zit die er :D

Dankjewel ! zit morgen al op Cd. 21 pff hopelijk zit alles er nog :D en is me bms eindelijk dik genoeg..

Dit weekend moet het gaan gebeuren ! , we gaan gewoon allemaal voor je duimen dat maandag jou dag mag worden ;)

14. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Succes steph! Ik duim voor mooi gegroeid bms, keertje wat anders dan een ei;) hihi

Ja mn bms is al wel lekker dik:( Beetje vreemd.. Maar vaak is dat wel een teken dat er iig iets gebeurt.. Hoop zo dat er maandag wel een ei zit van minstens 15-16mm!

15. Rozientje

Rozientje Actief lid

13 okt 2012
    449
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    Wij starten ook deze maand met IUI. Slik sinds juni 13 al clomid, eerst 50mg, nu 100mg omdat follikels niet groeien. Maandag follikelmeting om te zien wanneer IUI kan plaatsvinden.

16. Wolkje86

Wolkje86 Actief lid

15 mrt 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Ik heb net mijn eerste FM meting gehad, super spannend. Ik heb er nog niet veel verstand van maar volgensmij gaat het de goede kant op! Rechts had ik een dominante van 10mm en links 1 dominante van 11mm. Ik hoop dat deze 2 netjes door blijven groeien!!! Maandag moet ik terug voor volgende FM meting, ben zo benieuwd!! Weten jullie hoeveel een follikel groeit op een dag ongeveer? Volgens een theorie boekje ;)

@ Flora zullen wij de afspraak maken dat we maandag kunnen vertellen dat we ingepland zijn voor de iui? haha zou mooi zijn he!!

@steph ja heb er geen last meer van gehad. De gyn heeft niet echt een reden gezegd het zal er dus wel gewoon bij kunnen horen. Ga jij vandaag weer voor je FM meting?! spannend!!! Laat je het weten!? Ik hoop voor je dat ze mooi gegroeid zijn!!

17. Rozientje

Rozientje Actief lid

13 okt 2012
    449
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    1 a 2 mm per dag groeien ze.
    Ze moeten tussen de 18 en 24mm zijn om te springen.

18. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Hallo dames,
    Mag ik hier mee kletsen?
    Ik ben wel al ietsje verder. Nu in afwachten van iui 3. Iui 2 was ik zwanger dit is helaas een mk geworden.
    We gaan er weer vol voor. Maandag de 3e iui gehad. Deze keer zonder enige hormonen. Andere spoot ik alleen pregnyl.
    Mocht het deze poging niet taak zijn beginnen we als het goed is met hormonen.

Groetjes

19. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Welkom meiden!

@wolkje: ziet er goed uit voor cd 10. Hoe dik was je bms? Nu is het even afwachten wat er gaat gebeuren. 10-11mm is nog vrij klein en da weet je nog niet zeker of en hoe hard ze gaan doorgroeien. Soms gebeurt er niets, soms groeien ze als een gek door. Maar 1 a 2mm per dag zou volgens het plaatje zijn.. ik duim voor een mooi ei voor maandag!!

20. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ Flora ... dankjewel ben vandaag opeens heel erg zenuwachtig en misselijk.. haha al die keren ervoor was ik super rustig, en ontspannen maar vandaag vindt ik het allemaal zo spannend en eng.. om 10 voor 3 heb ik een afspraak , duurt nog wel eff. :p

@ Wolkje Super goed ! er is iets gebeurd, groeit idd 1 a 1,5 mm per dag.. maar dat kan ook weer verschillen, soms groeit het even niet en dan ineens heeft het een groeispurt en soms zijn ze ineens verdwenen als sneeuw voor de zon. kan nog alle kanten op.. maar we hopen natuurlijk de goeie ! recht vooruit :D het gaat iniedergeval de groeie kant op !

@ Wish.. wat erg om te moeten lezen dat je een mk hebt gehad
    :( ik lees het helaas nog veel te vaak.. Ik hoop echt voor je dat je snel weer zwanger mag zijn en dat dit keer alles goed mag verlopen.. Heel Veel succes !!! .. wanneer mag je testen ?

@ Rozientje .. Spannend ! jij bent tergelijkertijd met Flora en Wolkje maandag voor de FM , wordt dus een hele spannende dag voor veel dames hier dat wordt een hoop duimen :D

Deel Deze Pagina