Welkom nieuwe meiden!! @steph: prima aantal!! Spuiten doet niet zeer, het stelt eigenlijk niet zoveel voor maar je moet even een drempel over. Komt echt goed meis! @maria: na bewerking moet er idd minimaal 1 miljoen zaadjes over zijn om iui te kunnen doen. Dus met 183 zit je zeker wel goed @hier: jeej weer een dag voorbij morgen weer fm! Hoop zo dat mn eitje het nu wel goed doet! Duimen jullie met me mee?
Lichte paniek hier. Sinds deze middag licht bloedverlies. Ik hoop dat de FM morgen alsnog goed is, maar vrees er eerlijk gezegd voor. T_T
@ Maria Ik bedoelde.. dat 16 miljoen als gemiddeld aantal wordt gezien in zkhuizen .. na bewerking is het aantal idd altijd wat minder.. omdat dan de zwakke en misvormde zaadjes er tussenuit worden gehaald.. Maar bij jullie zit dat hellemaal goed !! een hele goede score fijn om te horen dat het niet pijnlijk is.. om hormonen te spuiten ik zie er zo tegenop. weet nog niet of ik het me partner laat doen.. haha @ suus Ik ga de volgende ronde ook Menopur spuiten .. ik ben heel erg benieuwd naar jouw ervaringen met dit hormoon ! .. ik lees namelijk niet echt heel veel over menopur, fijn om hierover met je te kletsen. Vreselijk he dat prikken haha maar het moet ons gaan lukken !.. ik heb zaterdag mijn eerste IUI gehad dat viel gelukkig heel erg mee.. @ Flora.. ja ik was ook blij met het aantal.. hihi.. Ik hou me aan je vast met het prikken, weet je wat het is... met bloedprikken ben ik al vaak flauwgevallen.. het is denk ik een knop die je moet omhalen.. maar het moet me gaan lukken.
@ rozientje, He bah hoe kan dit nou ??.. waar zit je nu precies in je cyclus ?.. gelukkig heb je morgen je Fm kunnen ze zien wat er aan de hand is.
Lieve meiden, Rozientje, Wolkje en Flora, Ik duim voor jullie morgen !!! dat jullie '' Eitje(s) '' maar flink gegroeid mogen zijn !! En Maria Heel erg veel succes morgen met je IUI !!.. dat het maar heel voorspoedig en succesvol voor je mag verlopen. Ik wacht morgen in spanning jullie berichtjes af
Hier is de norm voor aantal zaadcellen 20 miljoen, 50% voor beweeglijkheid en 4% voor morfologie. Resultaat van mijn man was: 121.5 miljoen cellen, 46% beweeglijk en 1% voor morfologie. Vooral dat laatste was doorslaggevend om over te schakelen op IUI. Ivm bloedverlied, is nu weer over. Zit op cd 19, vorige maandag geen groeiende follikels te zien. Ook temp is nu weer gezakt. Kvermoed dak m'n ei heb gehad. Ik weet het niet, heb er echt geen goed gevoel meer bij. Tegen man al gezegd dat het wss verloren maand zal zijn. :'( Waarom toch?
Ik heb net gebeld met het ziekenhuis gister ben ik ongesteld geworden :x dus vandaag is de eerste dag woensdag begin ikmet menopur 75 eenheden te spuiten en woensdag de 26ste heb ik een echo en hoop dan volgende week vrijdag de inseminatie moet ook nog een pregnyl zetten. @ Steph88 Ik hou je op de hoogte Verder alle meiden ik duim voor iedereen xxx suus
Oh ja twee weken geleden hebben ze een spop ofzo gedaan toen waren er na de wassing 3 miljoen zaadjes over dus ben benieuwd
jjaaaaa ik heb goed nieuws!!!!! Woensdag krijg ik mijn eerste IUI!!!! Er was er maar 1 door gegroeid maar daar was de gyn alleen maar blij mee haha. De linker follikel is nu 18 mm rechts was 10 gebleven. bms was 8 mm zag er ook heel goed uit volgens de gyn. dus je zou er bijna hoop van krijgen hihi. Weten jullie al wat meiden? ik hoop dat jullie ook goed nieuws hebben!!! @Rozientje: ow wat balen zeg, dat zou echt super zonde zijn :x Krijg je vandaag weer echo? @Steph: voel je al verschil ofzo? @ de nieuwe meiden: welkom, gezellig en ook jullie heel veel succes met alles!!
Jaaa wolkje!! Super!! Wat spannend! Hihi. @steph: met bloedprikken viel ik eerst ook altijd flauw. Maar spuiten is niet te vergelijken daarmee. De naaldjes zijn zo dun, dat ze je eigenlijk niet voelt. @rozientje: wat vreemd.. Maar zou ook gek zijn als er ineens een ei zo snel is gaan groeien en gesprongen.. Vandaag ook fm toch? @hier: inmiddels klodders slijm (yummie). Dus komt wel goed met dat ei!! Zo voor de zekerheid ff een ovutestje doen, als die positief zou zijn, kan de iui morgen al zijn. En anders hopelijk woensdag!!
Hallo allemaal. Wat veel meiden die nu of net gestart zijn met iui. Ik krijg eind van de maand mijn prikinstructie. Het is alleen nog niet duidelijk of we in maart kunnen starte met iui of dat het direct icsi wordt. Vorige maand was de uitslag van het semenonderzoek van mijn vriend erg slecht 0.1 miljoen. Ik begin begib maart met spuiten (wat weet ik nog niet) en dan is het afhankelijk van het 2e semenonderzoek of ik half maart iui krijg of dat het icsi wordt. Ik hoop heel erg dat het zaadonderzoek boven de 1 a 2 miljoen aangeeft. Al acht ik deze kans zeer klein omdat de vorige uitslag heel erg laag was. Iedereen succes met de fm en op het wachtbankje
Spannend dames! Wij hebben inmiddels de uitleg en prikinstructie (Puregon) gehad en het is wachten tot mijn menstruatie zich aandient (nod 8 maart). Vind het reuze spannend en heb er vreemd genoeg zin in. Eindelijk actie! Ik lees allemaal dingen over grote van follikels, bms, aantal zaadjes. Maar daar ben ik nog helemaal niet in thuis. Komt vanzelf wel denk ik..
Mart dat komt idd vanzelf wel! Even een snel lesje als je eitjes 18mm of groter zijn krijg je pregnyl, je ei springt dan na 36-40u en rond die tijd is dan ook de iui. Je bms moet rond de eisprong minimaal 6-7mm zijn, voor een goede innesteling Vrouwke, ook nog even spannend dus welk traject jullie gaan doorlopen. Hopelijk is het volgende zaadonderzoek beter, zodat jullie toch nog iui kunnen doen. Slikt je man al zink, selenium en foliumzuur? Dat zou goed zijn voor het zaad.
@ Wolkje Yesssss wat een goed nieuws !! vanaf woensdag kom je naast me te zitten op het wachtbankje gezellig !!.. wat is je bms en je ei mooi gegroeid spannend !!!! ben super blij voor je @hier Ik voel helemaal niks.. voel me ook niet anders.. @ Flora ... sow sow dat zit wel goed met dat ei !! gelukkig geeft je lichaam goede signalen af .. vandaag nog de fm ! , weet zeker dat je ook naast me komt te zitten deze week op het wachtbankje. @ Vrouwke welkom ! .. ik hoop dat het voor jullie alsnog IUI wordt ! icsi is toch meteen een hele stap, net wat flora zegt.. slik je man al iets om zijn zwemmertjes te bevorderen ?.. zaadonderzoek kan altijd verschillen.. is bij mijn vriend ook zo geweest.. eerste keer was rond de 4 mj en de keer daarop 6,5 mj. dus geef de hoop nog niet op ! heel veel sterkte @ Mart Welkom ! Ik ben ook nog vrij kort bezig een maand.. inmiddels is er een hoop gebeurd, je leert het allemaal heel snel als je eenmaal in malen molen zit .. helaas .. flora heeft je een mooie uitleg gegeven heel veel succes meis ! nu wachten tot je menstruatie zich aandient @ Suus.. Spannend! eerste ronde menopur, het is altijd even afwachten hoe je lichaam erop reageert en of je eitjes er goed op reageren.. heel veel succes ! en hou ons op de hoogte
Thnx meiden! Ik krijg geen pregnyl. Ik moet ovutesten doen om mijn eisprong vast te stellen. Krijg wel echo's vanaf dag 9. Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat het ziekenhuis waar we de behandeling krijgen nooit een test heeft gedaan. Wij hebben bloed laten prikken en zaadtest in een ander ziekenhuis laten doen. Dus ben benieuwd hoe de uitslag van het zaad nu is, want het semenonderzoek is inmiddels al een jaar geleden. Toen was het prima.
Dat kan idd ook mart, ik zie dat je zelf een mooie cyclus hebt. Denk dat je puregon krijgt, om 2 of 3 eitjes te laten groeien? Zodat de kansen wat hoger liggen. Waarschijnlijk hebben zij gewoon de uitslagen van het andere ziekenhuis overgenomen. Maar je kunt altijd vragen of ze het nog een keer willen checken. Bij mij hebben ze ook nog een HSG gedaan en een soort samenlevingstest. Alle onderzoeken waren goed...
Mijn cyclus valt net aan onder de categorie onregelmatig. Vandaar dat ze inderdaad hormonen geven om het toch nog iets te verbeteren en daar ben ik blij mee 3 eitjes zijn de max voor behandeling bij ons ziekenhuis heb ik begrepen. Ik heb inmiddels een laparoscopie gehad en alles was goed toegankelijk. Er zat wel wat endometriose en dat hebben ze gelijk weggehaald. Na de laparoscopie is mijn cyclus wel iets regelmatiger geworden. Samenlevingstest deden ze bij ons niet. Jij bent ook in mei/juni 2012 gestopt zie ik. Zijn nog best veel meiden die die periode gestopt zijn en waarbij het niet lukt.
Hee dames, IUI viel mee. Het is gewoon niet fijn als ze bij je baarmoedermond vroeten, maar het viel me mee. Had niet mijn eigen dokter en deze dokter was geen verbetering. Wat een ei. Stond ik in m'n onderbroek, begint hij met "hoe denk je dat je kansen zijn" Ik.."uh niet veel toch? 15% ofzo toch?" Zegt tie "ja inderdaad ik wilde weten dat je wel wist dat het percentage dat het niet lukt groter is. De kansen zijn 1 op 6 dus het is hetzelfde als 6 gooien met een dobbelsteen" Right.. Maar goed, er waren na bewerking 84 (!!!!!) miljoen goeie zwemmers over en die zitten nu in mijn baarmoeder. Ik vroeg wat een goed aantal was en toen zei hij tussen de 10 en 20 miljoen zwemmers na bewerking. Dus 84 is echt heel hoog. YES! Ben gewoon weer naar werk gegaan en het is nu weer zitten op dat stomme wachtbankje. @ Flora en Vrouwke, veel succes alvast woensdag!
Lieve dames, Ook ik wil graag mee kletsen. Vandaag mijn 1e echo gehad en ik mag de komende 5 dagen Clomifeencitraat 50 mg slikken. En volgende week terug om te kijken of alles goed gaat. Het lijkt erop dat de meeste net iets op mij voorlopen. Hebben jullie veel last gehad van de bijwerkingen van Clomifeencitraat? hopen dat we allemaal snel succes hebben!