Wat veel nods op 1 maart. Spannend zeg! Vrouwke we gaan gelijk op. Ik heb mijn nod denk ik 8 maart en dan 3 dagen later starten met de 1e spuit ter voorbereiding op de iui. Pippeke: volgens mij kan dat niet. Maar als het voor jezelf niet goed voelt zou ik het niet doen.
Ik wil Wolkje.. heel erg veel succes wensen voor morgen !! Eerste iui, vanaf morgen zitten we met zn 5e op het wachtbankje ... begint een spannende topic te worden ! En natuurlijk Flora.. ik duim voor je dat je morgen knallers van eieren hebt ! En ook bij ons op het bankje komt. heb er alle vertrouwen in !
Hoi ik meld me weer aan! Hsg was goed! Clomid 50 Mg slaat aan.. Volgende cyclus iui mer pregnyl en clomid. Steph we hebben dezelfde cyclus, zit ook op dag 23 nu!
@ hannabella goed nieuws ! Mooi dat alles in orde is en de clomid aan slaat, mag je het deze ronde waarin je nu zit nog zelf proberen ?
Spannend meiden!! Zoveel rond 1 maart nod kom maar op met die positieve testen @pippeke: haha los-hossen dat zal niet gebeuren, maar kan me voorstellen dat je het eng vindt! Hihi. Ik zou dan denk ik voor mn eigen gevoel ook wat rustiger aan doen. @hier: ben weer erggg benieuwd naar morgen! @lijstje: helemaal super
Wachtbankje: Wish Pippeke nod - 1 maart - 1e iui Gonal f 50eh -2 Fol - 4,4 Zwm Steph nod - 1 maart - 1e iui Clomid 50 mg -2 Fol - 5,5 Zwm Maria nod - 1 maart - 1e iui Puregon - 1 Fol - 84, Zwm IUI's die deze week plaats zullen vinden: Rozientje - 20 Februari Wolkje - 19 Februari Afspraken Fm Flora - 1e IUI - Gonal-F 50-62,5eh - 19 Februari 4e FM
even nog wat aanpassingen Wachtbankje: Wish Pippeke nod - 1 maart - 1e iui Gonal f 50eh -2 Fol - 4,4 Zwm Steph nod - 1 maart - 1e iui Clomid 50 mg -2 Fol - 5,5 Zwm Maria nod - 1 maart - 1e iui Puregon - 1 Fol - 84, Zwm IUI's die deze week plaats zullen vinden: Rozientje - 20 Februari Overmorgen !! Wolkje - 19 Februari Morgen !! Afspraken Fm Flora - 19 Februari 4e fm - Gonal-F 50-62,5eh Morgen ! Ienepien - 21 Februari 3e fm Vrijdag ! Nod's Vrouwke Nod 7 maart. 28 feb afspraak fertiliteitspoli voor prikinstructie. Afhankelijk van 2e semenanalyse in maart eerste iui of icsi. Hannabella ??
hahah.. ben bang dat ik het morgen weer zal moeten veranderen, of nee we spreken het zo af dat jij het veranderd wanneer je morgen goed nieuws hebt !! en een afspraak hebt staan voor iui
Hallo allemaal, Ik lees al een tijdje mee met alle verhalen en leef ook erg mee. Ik heb vandaag mijn eerste IUI gedaan met Gonal F 75 prikken. Ik ben gematigd positief erover, want na bewerking waren er nog maar 0,7 mljn zwemmers over. Ik weet het, je hebt er maar een nodig.. Daar hoop ik dan maar echt op. Mocht het niet lukken dan moeten we gelijk over op ivf/icsi. Maar dat zien we dan wel. Eerst deze ronde afwachten!
Welkom Kakielakie Leuk om te horen dat je al een tijdje meeleest.. Jeetje dat is ook wat dat jullie na deze ronde, al zouden moeten overstappen op ivf of icsi.. mag ik vragen hoe dat komt ? en waarom jullie iui niet een aantal keer mogen proberen ? is dit door het aantal zwemmetjes ? Ontzettend veel succes deze wachtweken !!
Goedemorgen Dames, Ik lees zometeen weer ff bij heb vanochtend me eerste menopur spuit gezet halve nacht wakker gelegen wat een spanningen pppfff ...... Je voelt er verder niks van maar emotioneel vind ik het een hele achtbaan hoor had ik niet verwacht want ben normaal niet echt een jankerd ofzo Iemand ervaringen met menopur? xxx Suus
@suus: dikke knuffel meis! Het is ook niet nix allemaal! Wat we allemaal voor een kindje over hebben hopelijk gaat het snel met menupur en iui lukken! Het is je gegund! @kakielakie: de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Ik duim voor je dat je toch zwanger bent zou mooi zijn als ivf/icsi jullie bespaard kan blijven. Hoe waren de eerdere uitslagen van de zaadtesten? @hier: vandaag weer eerst de hele dag werken en daarna weer fm! Altijd erg spannend zo laat op de dag haha. Maar wel fijn dat het niet onder werktijd hoeft. Ik laat jullie vanavond wat weten!
Hier gisteravond Pregnyl gezet. Morgen IUI, spannend. En dan 14d wachten. Ik hoop dat we deze ronde een positieve test in handen mogen hebben.
Rozientje spannend zeg.. Na de iui lekker een uurtje op de bank positief denken.. En hopen op twee streepjes ! Kalie lakie! Je hebt er een nodig.. Misschien kan je man pre- pregnant slikken! Versterkt de zaadcellen! Wij slikken die ook. Het kan helpen! Succes! Steph: ik heb deze ronde nog zelf geprobeerd met clomid en pre- pregnant suplimenten.. Nu op wachtbanke voor de laatste ronde op eigen beentjes en dan iui... Ik hoop dat ik me niet hoef te melden met m'n duivels maar met twee streepjes!
@ suus achh, ik begrijp het het is een moeilijke periode en het doet echt wel wat met je.. ik sliep ook slecht. Komt door al die onzekerheid en je weet soms niet wat je te wachten staat. Denk dat als je eenmaal de eerste periode hebt gehad.. het steeds beter zal gaan ! Digitale knuffel @rozientje Yessss goed nieuws ! Super spannend.. we zitten nu bijna allemaal op het wachtbankje vanaf morgen. En denk dat we einde van de( bijna )echt allemaal op het wachtbankje zitten. Super leuk om met zoveel dames tegelijk in de afwachtweken, te zitten ..
@hannabella.. spannend dan zeg !! Oh ik hoop echt voor je dat het deze ronde raak mag zijn!! Ik zie dat je over 8 dagen kan testen ??.. ik hoop echt dat iui je bespaart blijft en je als eerste van deze topic in blijde verwachting mag zijn !
Wat spannend Rozientje! Ik hoop maar dat alles goed zal gaan. Wij hebben een nogal moeizame start gehad wat betreft het medische traject. Wij zijn in maart 2012 voor het eerst bij de fertiliteitsarts geweest, daarna alle testen goed doorstaan en in oktober 2012 had ik mijn eerste iui. In eerste instantie werd gezegd dat het zaad van mijn man prima in orde was, 24 mljn, toen we de resultaten van het lab terugkregen voor de iui, zag ik ineens 0,2 mljn staan. Toen schrok ik echt enorm. Ik snapte niet hoe het ineens zo slecht kon zijn. De iui was in het weekend, dus niet bij mijn gewone arts. Toen ik de co-assistent (bleek achteraf) vroeg over de aantallen zei zij dat het prima was. De iui zelf was ook verschrikkelijk pijnlijk, de hsg voelde ik amper, maar dit was een hel. Flinke bloeding ook gehad achteraf. Dat aantal zat mij toch niet lekker, ik had een afspraak gemaakt met mijn gewone fertiliteitsarts hierover en die schrok ook van de aantallen, met deze aantallen werd meestal al gedacht aan icsi. Mijn man was doorgestuurd naar de uroloog en toen bleek dat hij spataderen had in zijn balzak. Weer 2 onderzoeken gehad die ronduit slecht waren, volgens de uroloog was het eerste onderzoek ook al slecht, er waren wel 24 mljn, maar maar een paar goede zwemmers. Hij is toen geopereerd, daarna weer 2 maal onderzocht en toen was het in orde. Volgens de gyn maakten we nu een hele goede kans als we weer iui zouden doen. Gisteren dus de uitslag gekregen dat er weer maar 0,7 mljn goede waren. Vandaar dat de arts al denkt aan ivf/icsi, wij zijn al zo'n tijd bezig.. Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest dit echt even kwijt. @iedereen: we zitten samen in het schuitje, laten we allemaal positief blijven, duimen voor elkaar en hopen op goed nieuws over een aantal daagjes!!!
Het aantal zaadcellen is niet zo belangrijk, maar vooral het aantal goeie cellen (dus zonder morfologische afwijkingen of zonder slechte mobiliteit). Wij hadden 121.5 milj cellen maar daarvan amper 46% beweeglijk en 1% goede morfologie. Daarom dus IUI.