Huishouden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anique, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Ik word er gek van maar ik heb het idee dat m'n huis continue een zooi is en ik totaal geen tijd heb om er ook maar aan te beginnen om er iets aan te doen! Ik denk steeds : ik moet zus en zo even doen" maar dan huilt Can alweer of ik moet ik even wat eten of ik moet kolven.
    Ik word er soms wel heel erg triest van als ik hier rondkijk :( Mijn man helpt ook wel mee hoor, maar ja zelfs dan krijgen we het niet goed onder controle. En dan nog de enorme berg wasgoed iedere keer... het gaat maar door en gaat maar door. Sorry hoor, moest even klagen :(

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Is normaal hoor. Dat heb ik bij beide kinderen ook ervaren. Maar je zult zien, naar mate ze ouder worden, krijg je meer regelmaat en daardoor ook weer meer tijd om de klusjes te klaren.

Probeer zoveel mogelijk te genieten van je wondertje, want de tijd gaat zo vlug. Voor je het weet is het een dreumes.

Lekker genieten nu en de boel laten voor wat het is.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    dat komt vanzelf hoor meis!
    Je zult zien dat zodra je meer het ritme te pakken hebt en je kleine ook, je meer tijd en.
    puf overhoudt

Komt goed!

4. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Had ik in het begin ook heel erg hoor.
    Ik had zelfs geen tijd om te eten, want telkens als mn eten klaar was dan werd Lars wakker en wou hij drinken.

Ik zou zeggen: niet druk om maken, het huishouden kan wel wachten hoor, lekker genieten van je kindje! Dat is nu veel belangrijker.

5. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Huishouden, wat is dat......? Ik doe alleen de was, die hou ik echt bij, en ik kook meestal, maar verder erg weinig. Ik baal ervan, ik hou van een opgeruimd huis, maar ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moest halen.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Ook hier is het huishouden (nog steeds) een drama :( Ik heb er nu 2 over de vloer lopen (16 mnd en 3 jaar) en kan amper gaatjes vinden om wat te doen. Ook ik doe het hoognodige, zoals regelmatig stofzuigen, toilet schoonhouden, keuken en de was (blijft een berg) en verder erg weinig. Kan me de tijd niet heugen dat ik de ramen heb gelapt, maar ik vind er ècht de tijd niet voor..

Nu gaat Milan eind oktober/begin november naar de basisschool, hopelijk dat ik dan weer wat meer gaatjes kan vinden om wat te doen, want de rommel komt me nu eerlijk gezegt mijn neus uit. Zit nu al bijna 4 jaar in die tropenjaren en ben blij als ik weer ietsjes meer tijd krijg voor alles...En doordat ik nu alweer zolang aan 2 kindjes over de vloer gewend ben, denk ik dat als 1 naar school gaat en 1 thuis het evengoed aan gaat voelen alsof ik zeeën van tijd overhoud.

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Heel heel heel herkenbaar! Nu nog, en onze dochter is twee! [​IMG]

8. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik sluit me aan bij de rest!
    In het begin weet je gewoon niet wanneer je alles moet doen, of je moet tijdens ieder slaapje als een gek gaan rondrennen ;)

Meid, die eerste maanden gaan zooooooo snel, maak je alsjeblieft neit druk om je huis, dat komt echt wel weer! Doe die dingen die echt meoten, bij mij was dat stofzuigen (2 honden) en de was. Andere hoognodige dingen zoals toiletten en badkamer kun je ook doen terwijl je man op de kleine 'past' of andersom natuurlijk.

Nogmaals, je vind je draai echt wel weer!

9. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Vooral dat 'en dan moet ik nog kolven' herken ik...

Ik zit voor mijn gevoel t grootste gedeelte van de dag aan dat apparaat! Om alle beetjes melk maar bij elkaar te verzamelen....pffff...

Ach t komt vanzelf wel weer! en gelukkig doet mijn vriend verder alles in huis.

10. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Knap dat je het al zo lang vol houdt! Ik moest in het begin 2 weken kolven, daarna lukte het haar volledig aan de borst. Gelukkig, want ik had het toen bijna opgegeven. Inderdaad ben je dan de hele dag alleen maar bezig met luiers, flesje verwarmen, voeden, kolven, kolfapparaat en flesjes weer schoon maken, elke dag steriliseren, dan nog het wasgoed, moet je zelf nog eten en laat staan het hele huishouden. Wanneer je dan van je zwangerschap en bevalling moet herstellen...
    Petje af, hoor, dat doen niet veel mensen je na! :thumup: =D>

11. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Mag ik vragen of jullie ook werken (buitenshuis, naast al het onbetaalde werk voor het gezin natuurlijk ;)). Ik zou graag ooit een tweede willen, maar ik heb het nu al best druk met 4 dagen werken naast Nova. En als ik hier dan lees dat de meesten van jullie ook aan weinig toe komen.....

Hoe doen jullie dat allemaal?

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Soraya: manlief werkt hier 3 dagen. Daardoor is het goed vol te houden. Ik werk zelf ook 4 dagen. Wij wonen wel erg bewerkelijk maar ik zou niet graag samen 9 dagen per week willen werken. Mij te druk.

13. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    @ Pendrag: Mijn lief werkt in principe vijf dagen, maar kan zelf zijn tijden indelen. Nu wisselen we elkaar soms af. Blijft er niet veel tijd samen over moet ik zeggen, maar financieel kan het nu even niet anders. Ja, zou wel kunnen, maar dan moet ik andere keuzes gaan maken zeg maar. Zodra het kan, ga ik drie dagen werken, zoveel is zeker :) !

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Kan me goed voorstellen! Dat is een stuk relaxter. Wij hebben in het begin ook meer gewerkt (ik 4, hij 5). Ben blij dat het nu anders is! En ja, soms kan het financieel niet anders maar zodra het een beetje kan vind ik tijd belangrijker dan geld.

15. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen

Ik weet niet zeker of dit voor mij bedoelt is :oops: of voor de schrijfster maar ik voel me in elk geval aangesproken hahahah

Dus bedankt! heel leuk om te lezen, even weer een duwtje in de rug om nog even vol te houden ;)

16. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Hier idem. Gelukkig hebben we nog niet een heel groot huis dus kan ik het , als ik de kleine even kan uitbesteden, snel bijwerken.
    Maar ja ,dat lukt alleen als er iemand anders is die even op de kleine let. Haar papa is 12 uur per dag van huis vanwege werk. Ik ben wat dat betreft afhankelijk van vrienden en familie. Maaaaar, krijg ik geen hulp, dan gaat al mijn aandacht uit naar de kleine. Dan is het maar een zooi (moeilijk hoor, daaroverheen leven... hihihi), ik wil niet dat mijn kleintje (en meteen ook ikzelf) iets te kort komt omdat ik het huis picobello in orde wil hebben.

Verwacht niet te veel van jezelf :)

17. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Is een werkster misschien een idee? Ik vind het in elk geval een uitkomst! Ze komt 4 uurtjes per week en dan is alles weer spik en span, kunnen wij er weer een troep van maken ;). Voor extra dingen als ramen lappen enzo komt ze af en toe een extra uurtje.

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Ik werk 2 dagen per week (buiten mijn huishouden om ;) ), mijn man 5 dagen.

Werksters kosten geld, meestal toch wel tussen de 10 en 15 euro per uur. Geld wat ik mss wel kan missen, maar niet wil missen. Kun je toch weer andere dingen voor doen, die ik dan toch weer belangrijker vind dan m'n ramen ;) Dus ja, dan maar wat meer troep, ik ben ervan overtuigd dat het weer helemaal goedkomt als allebei mijn kindjes naar school gaan.

Voor die tijd vind ik het ook erg belangrijk om zoveel mogelijk van die kleintjes te genieten, want die tijd voordat ze leerplichtig zijn (dus van baby tot kleuter) is zo uniek en zo snel voorbij.....Dat moet je toch ook allemaal bewust meemaken? Dan maar wat meer rommel (geloof me, ik zeg het wel zo luchtig, maar het frustreert mij ook regelmatig) en meer tijd voor hun, dan m'n huis spik en span en de helft van deze periode voorbijleven...

19. valhalla

valhalla Niet meer actief

Merk dat zelf ook wel, toen ik nog verlof had deed ik bijna elke dag effe snel alles (we hebben niet echt een kast van een huis)... In die paar uurtjes snel effe wassen, dweilen, stofzuigen, lapje over alles heen, een mand met zooi die naar boven moest en eentje naar beneden maar nu werkt mijn man vijf dagen en ik vier (kan Lena meenemen, dat scheelt heel veel!)

Maar nu komen we thuis na werk en no way dat ik dan nog wil poetsen ofzo, maar na een paar dagen ziet het er niet uit! En dan wil ik gaan leren op mijn vrije dag maar dan loop ik de halve dag schoon te maken...

Herken het heel erg maar ja, het is maar een paar jaartjes. En zo lang de vetresten niet een centimeter dik op het aanrecht liggen en je de wcbril nog ophoog krijgt is het allemaal zo smerig niet.... Straks is het ook weer winter, kaarsjes aan en je ziet al die zooi niet meer zo ;)

20. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hihi inderdaad valhalla, zo denk ik er ook over! Ik werk ook buitenshuis en heb gewoon geen zin om mijn tijd te besteden aan het huishouden als Louise wakker is. Zodra ze slaapt raas ik even snel door de belangrijkste dingen heen en dan vind ik het wel weer mooi geweest ;)

Deel Deze Pagina