Voorbereiding op 2de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door River87, 19 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Mijn eerste bevalling was lang... rond 2.00 snachts verloor ik vruchtwater en startte de weeën om 7uur kwam de vk 1cm.
    Smiddags weer 1.5cm.
    In het zh wee opwekkers er boven op..
    Uren onder de douche maar hielp niet meer dus het bevalbad wat ik wilde kon me rug dacht dat helpt dan toch ook niet meer.
    De week opwekkend werden opgehoogd en ik was helemaal op.. 3cm ontsluiting 20.00

    Ik kreeg remifentanil en ging in 3kwartier van 3 naar 10 en persen.. ook dit duurde een uur en kwartier want het bleek een sterrekijker.

    Nu was ik altijd wel ok eronder en had ook de gedachtengang zwaarder dan die 1ste keer zal het niet worden.
    Maar zinds ik mn intake heb gehad bij de vk ben ik niet meer op mn gemak.
    Zij gaf aan dat de kans groot is dat de 2de weer een sterrekijker is omdat de 1ste ook zo lag.. hierdoor bekruipt de angst me dat deze bevalling ook weer zo afzien gaat worden.
    Het is nog ver weg ben nog geen 21weken.

    Maar wil toch vast dmv podcast of filmpjes etc me voorbereiden om toch ontapannen de bevalling in te gaan.
    Wie heeft er voor mij tips :)
     
  2. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ik zou me eens verdiepen in hypnobirthing. Mijn eerste bevalling was ook lang en zwaar, en zag daarom erg op tegen de tweede bevalling. Ik heb toen een cursus hypnobirthing gevolgd om er meer ontspannen in te gaan. Tweede bevalling ging veel voorspoediger gelukkig!
     
    River87 vindt dit leuk.
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    #3 Sado, 20 feb 2021
    Laatst bewerkt: 20 feb 2021
    Ik heb geen tips voor je (hoop vooral dat je straks mag terugkijken op een fijne bevalling!) maar misschien wat ter geruststelling: bij mij was ‘maar’ 1 van de 3 (de jongste) een sterrenkijker, dus ik vraag me op basis van mijn eigen ervaring af of je wel echt een grote kans op opnieuw een sterrenkijker-ligging hebt :)

    En anders: ook de bevalling van een sterrenkijker kan soepel gaan (hier 1,5u waarvan 5min persen).
     
    River87 vindt dit leuk.
  4. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Het zegt volgens mij helemaal niets! Mijn 1e was ook een sterrenkijker, persen duurder hierdoor ook ruim een uur, maar de bevalling van mijn 2e was binnen 2,5 uur incl 20 min persen gepiept! Oh en geen sterrenkijker trouwens!!

    Ik ben nooit angstig voor de volgende bevalling geweest en heel neutraal er in gegaan, maar had wel de instelling “mijn lichaam kan dit” en “vertrouw op je eigen gevoel”

    Tijdens de bevalling zat ik ook helemaal in mijn eigen bubbel. Mijn man en VK stonden maar in de hoek te wachten:p
     
    River87 vindt dit leuk.
  5. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Ok positief dit te lezen
    Ik riep altijd zwaarder dan deze bevalling kan het niet zijn.. En heel positief gevoel over mocht ik het ooit nog eens doen dan kan ik dit aan.

    Maar doordat zij dat zei is dat gevoel compleet omgeslagen helaas..
    Tis een vervangende vk en ga t dus nog bespreken ook met mijn eigen vk s kijken wat zei zeggen erover.

    Maar fijn om te lezen dat t ook gewoon goed kan zitten of alsnog voorspoedig snel kan gaan
     
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.044
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het helemaal niks zegt over een volgende bevalling.. jammer dat de vervangende vk dit zo gezegd heeft.
    Mijn 1e bevalling was ook erg zwaar.. ik was zo bang voor herhaling.. maar de bevalling van m'n dochter ging zo veel beter..
    Bij de 1e ruim 1,5 uur geperst en uiteindelijk is m'n zoontje gehaald met de vacuümpomp.
    Bij m'n dochter kwartiertje geperst en ze was er, zonder kleerscheuren vanaf gekomen ;)

    Hopelijk kun je er straks goed op terugkijken..
     
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    1e was geen sterrenkijker wel verkeerde ligging. 2 uur moeten persen, flink ingeknipt en gebroken staartbeen. Kind met kiss syndroom.

    2e goede ligging 3x persen en wat kleine scheurtjes. Stond 2 uur later zelf brood te smeren.
     
  8. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Cursus hypnobirthing vond ik fijn bij de eerste.
    Dit keer luister ik naar Mama'en de podcast, van Nina Pierson. Niet alle onderwerpen zijn aan mij besteed, maar zitten veel fijne afleveringen tussen.
     

Deel Deze Pagina