voorbereiding op de bevalling, wat moet je absoluut weten?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Jalea, 19 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    Hoi allemaal,

mijn bevalling nadert zo langzamerhand (en het is erg waarschijnlijk dat ik te vroeg zal bevallen zoals het nu lijkt), en zo relatief rustig als ik de afgelopen maanden was onder het feit dat ik gekozen heb om geen zwangerschapscursus te volgen.... zo erg giert de angst nu door mn lijf bij de gedachte eraan hihi ik heb nu regelmatig momenten dat ik opeens heel bang word dat ik belangrijke dingen niet weet en me niet goed voorbereid (heb) :confused:

dus vandaar mijn vraag... hoe hebben jullie je voorbereid, wat moet je absoluut weten van te voren? ik ben opeens bang dat ik volledig ga flippen als het eenmaal zo ver is omdat ik dan niet zou weten wat er precies gebeuren gaat oid

2. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Mijn advies laat het gewoon over je heen komen je er op voorbereiden lukt toch niet echt.
    Omdat iedere bevalling toch anders is.
    En vooral probeer er van te genieten al klinkt dit gek.

SUCCES :thumup:

3. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Sluit me bij bovenstaande aan, hierop voorbereiden is gewoon eigenlijk onmogelijk (en ik had wel een cursus gedaan) en anders kan je altijd nog een boek lezen over bevallen, al is het maar om de tijd te doden ;)

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Of deze site nog eens goed doorspitten en kijken wat anderen hebben geschreven over hun bevalling of hebben gevraagd in aanloop naar hun bevalling.

5. fee

fee Lid

12 aug 2006
    63
    0
    0
    laat het over je heen komen.
    Ik heb bij de 1e een cursus gedaan , maar kan niet zeggen dat ik er veel aan had.
    Bij de 2e dus ook niet gedaan.
    Je moet gewoon zorgen dat je de spulletjes voor je beeb in huis hebt en evt voor jou
    That's it
    Veel succes
    En wat je niet in huis hebt is zo gehaalt
    gr fee

6. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik heb het boek Veilig bevallen van Mariel Kroon en Beatrijs Smulders gelezen. Echt een aanrader.

7. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Gewoon over je heen laten komen en als het moment daar is goed luisteren naar je verloskundige, en doen wat zij zegt ;)

8. Niet meer actief

als we dat bij alle onderwerpen moesten doen dan zou er nooit meer een nieuwe topic geopend worden!

jij geeft altijd zo'n simpele/droge antwoorden he!

;)

9. Niet meer actief

En vooral tussen de pufjes door (let op, niet diep in en uit ademen, maar 1 keer diep en dan korte pufjes uit hahahah), proberen te genieten van wat je overkomt.

Ik heb ondanks de pijn, want tsja.. je bent natuurlijk wel aan het bevallen, ook genoten van mijn bevalling. Zo erg, dat ik er nu al naar uitkijk!

10. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    gewoon lekker over je heen laten komen, je weet toch niet hoe het gaat lopen........

veel succes :thumup:

11. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Hahaha. Ik bedoel meer, als je geen idee hebt wat je moet verwachten, heb je zelf ook geen concrete vragen om te stellen op het forum. Als je dan bij het gedeelte "De bevalling" gaat kijken, kom je misschien vragen én antwoorden tegen waar je zelf nog niet aan had gedacht.

12. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Go with the flow!

Een andere keuze heb je niet. Probeer niet angstig te worden, raak niet in paniek, want op die manier werk je je eigen bevalling juist tegen. Ga mee met je weeën, met je pijn, en laat het over je heen komen.

Het is moeilijk je erop voor te bereiden, want iedere bevalling is anders.

13. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Go with the flow is inderdaad het belangrijkst. Ik heb geen cursus gevolgd en ook niet gemist. Mijn vk vond het ook best, die zou me als ik ging bevallen alles nog wel even kort vertellen (hoe te ademen) en uiteindelijk deed ik het vanzelf goed.
    Dat boek van Beatrijs is wel ok, maar uiteindelijk moet je het gewoon doen. Maar ga er vooral in mee, verzet je niet tegen de pijn. Succes nog met de laatste loodjes.

Deel Deze Pagina