hallo allemaal! Normaal moest ik vorige zondag 29 juni bevallen. Zoals jullie in het topic lezen heeft junior echter niet veel zin om geboren te worden. Mijn gynecoloog gaat de bevalling volgende woensdag inleiden als ik tegen dan nog niet spontaan bevallen ben. Hebben jullie tips en raad hoe ik de weeën kan opwekken? Ik hoor vanalles... ananas eten, trapist drinken, sex, trappen lopen, kasseien rijden, grote kuis,een warm bad, ... geloof me ik heb ze allemaal al geprobeerd Moet ik gewoon geduldig zijn? dat is wel heel moeilijk! 9 maand aftellen en dan zijn die extra paar dagen er echt te veel aan. iedereen belt/sms om te vragen hoe het gaat.. nog geen voortekens? nog geen baby? soms frustrerend, maar vind het wel lief dat ze zo bezorgd zijn. Heeft iemand dezelfde ervaring gehad? Of zit iemand in dezelfde situatie? Hoe gaan of gingen jullie om met de onzekerheid? groetjes, Kristine
Ik ben al 8 dagen overtijd. Heb er verder geen problemen mee. Ik heb al 9 maanden gewacht en die paar dagen extra kunnen er makkelijk bij. Ik doe nog alles en heb verder nergens last van, misschien scheelt dat wel. Wat ik heel erg heb nu is dat ik heel bewust ben van het feit dat dit de laatste dagen zijn van deze fase van mijn leven en daar geniet toch extra van. Enne die mensen die steeds bellen en sms-en: tjah, van een aantal kan ik het goed hebben maar van de rest...ik neem niet meer op en reageer niet meer op sms-jes. Als het zover is, dan horen ze het wel hoor! Probeer toch nog even genieten van de laatse dagen en de vrijheid (als het je eerste kind is), het kan echt niet meer lang duren hoor! groetjes, kiwi
Ik vind dit wel een grappige zin, haha. Een gemiddelde zwangerschap duurt 40 weken, daar is die uitgerekende datum voor, maar volgens mij wordt er 5% geboren op de uitgerekende datum. De meeste kindjes worden geboren tussen de 38 en 42 weken. Het eerste kindje komt in de meeste gevallen overtijd. Ikzelf ben 10 dagen overtijd bevallen. Ook ik had de moed opgegeven, maar die dag ging ik 's morgens nog even in bed liggen toen mijn man naar werk was en ineens voelde ik een wee. Diezelfde avond is ons mannetje geboren.
normaal kan ik het goed hebben hoor. heb verder geen last, buiten de dikke buik die in de weg zit bij sommige dingen Vandaag is het een dag dat het me echt niet mee zit. Vandaar mijn gezeur. Manlief heeft het ook al mogen horen. ocharme
Ik ben helemaal met je eens. Je bent niet overtijd als je voor 42 weken nog niet bevallen bent. Je bent pas overtijd met 42 weken, maar zover laten ze het niet komen. Ik begrijp ook niet zo goed waarom mensen zich zo vastpinnen aan de uitgerekende datum, tegen beter weten in. Want iedereen weet dat de meeste babies niet precies op die datum komen. Mogen vast een betere dag en kun je er weer tegenaan
Als je het ECHT niet meer trekt: ga naar een voetreflexologe. Ik was 3 dagen overtijd en ik had een helse zwangerschap en kon niet meer (lang verhaal). Toen ben ik op aanraden van een vriendin naar een voetreflexologe gegaan (75% word nog vergoed ook door je ziekenfonds; check je polis) en die avond begonnen bij mij de weeen, 'snachts zetten ze licht door, 's morgens braken de vliezen en 's avonds kwam mijn dochter.
Hier 10 dagen overtijd. Ik heb heel veel gewandeld die laatste dagen en dat heeft naar mijn idee wel geholpen. Echt flink (voor zover dat gaat) de pas erin gezet. Verder... probeer te accepteren dat je misschien nog wel 10 dagen moet wachten. Je kan er niets aan doen. Je gaan ergeren maakt het wachten alleen maar langer...
Ik ben bevallen met 4 dagen 'overtijd'. Ik kan je vertellen... NIETS helpt, je baarmoedermond moet er gewoon klaar voor zijn. Het gebeurd helaas op het moment dat je het het minste verwacht. Hoe ga je ermee om? Gewoon bij jezelf denken dat het niet langer dan in ieder geval 2 weken (in jou geval wat minder) je kindje in je armen hebt. Succes!
Ik heb 15 dagen, bijna 16 zelfs, overtijd gelopen met mijn dochter. Viel inderdaad vies tegen, vooral omdat we dachten dat ze eerder zou komen. Tip neem de telefoon niet steeds op of spreek iets in op het antwoordapparaat, want dat is wel irritant al die telefoontjes. En verder gewoon wachten en je tijd uit zitten meer kun je niet doen. Toen ik eenmaal overtijd ging, kon het mij ook niet meer zoveel schelen gek genoeg. Van week 37 tot week 40 vond ik langer duren. Oja als je ingeleid wordt hoef je helemaal nog niet op die dag te bevallen, ligt eraan hoever je al bent. Ik ben op donderdag om 8:00 uur ingeleid m.b.v. gel, die dag gebeurde er helemaal niet zoveel (klein beetje weeen `s avonds). Volgende dag nog een keer gel, toen kreeg ik echte weeen en braken de vliezen. `s avonds om 22:15 was dochter er, omdat ik toen een keizersnede had gehad, anders had ik zaterdag ook nog wel gehaald Succes!
Ach kom op zeg. Overtijd betekent toch gewoon dat je over de tijd bent. In dit geval betekent bijvoorbeeld een week overtijd dat je een week na de uitgerekende datum zit. Niets meer en niets minder. Dat vervolgens 70 procent van de kinderen na de uitgerekende datum bevalt, doet daar niets aan af. Overtijd is overtijd. Je kunt toch met 2 weken eerder toch ook zeggen dat je kind 'twee weken te vroeg' is geboren? Je zegt toch ook bij 'zes weken te vroeg' niet 'vier weken te vroeg' omdat de laatste 2 weken niet meetellen ofzo?
Precies. 40 weken is gemiddeld, beste MerleQ.Als je daarovereen bent ben je niet meteen over tijd. Enneh..je mag weer eens op je reacties letten, trouwens...
Ik noem het na 40 weken ook overtijd...kijk dat het nou medisch of technisch gezien feitelijk niet zo is, veranderd mijn gevoel niet! Natuurlijk is de uitgerekende datum een richtlijn, maar als je een klote zwangerschap hebt...hoop je wel voor de 40 weken (dus vanaf de 37 wanneer alles goed is) of in ider geval in de 40e ste week te bevallen...dus dat is misschien wel de reden dat sommige vrouwen zich eraan vast pinnen, waaronder ik De een vind het heerlijk om zwanger te zijn, maar dat geldt niet voor iedereen dus is het begrijpelijk dat er vrouwen zijn die niet 42 weken zo rond willen blijven lopen...(bovendien is de kans dan groot dat de placenta niet meer goed werkt of de baby in het vruchtwater poept...dan ben je verder van huis...ik heb een kennis die daardoor dus haar kindje is verloren...als ze haar wat eerder serieus en in de gate hadden genomen ipv te denken wat zeur je mens je bent nog geen 42 weken...had haar kindje nu wel geleefd... Dus ja ik ben het zat en wil zo snel mogelijk bevallen!
Het wordt gewoon in de volksmond dat als je de 40 weken voorbij bent, overtijd genoemd. Net zoals dat een zebrapad, geen zebrapad is, maar een voetgangersoversteekplaats, of een stoplicht, nee verkeerslicht. (gaat nergens over, deze discussie ook niet) TS is het gewoon zat en pint, zoals ik het ook gedaan heb, zich teveel aan de uitgerekende datum. Je kindje komt helaas wanneer die er zelf zin in heeft. (of als de gynaecoloog daar 'zin' in heeft ) En ik snap je helemaal, je kijkt al 9 maanden naar dit moment uit, om dat kleine hummeltje lekker in je armen te houden, want een mooier moment in je leven is er niet!
deze ochtend nog eens onderzocht door de gynecoloog. Blijkbaar is er al een beetje weeën activiteit en heb ik 1 cm opening. Zijn commentaar: "Hij zit nu echt helemaal klaar en kan elk moment komen" Alsof ik dat nog niet wist Dames ik denk dat iedereen hier zijn eigen mening heeft over "over tijd gaan" laten we die van elkaar dan ook respecteren. Ook al denk je er soms anders over. Waar dient dit forum anders voor? Kristine
Hoi Kristine, Ik ben met 12 dagen overtijd gestript door de gyn. Bleek dat ik al 3cm ontsluiting had. Die avond kwam de bevalling spontaan op gang en de volgende ochtend vroeg is mijn zoon geboren (strippen is dat ze je vliezen loswoelen van je baarmoedermond, waarbij een hormoon vrij kan komen dat je net het laatste duwtje kan geven om de bevalling spontaan op gang te helpen - volgens mij vroeg je nl. in een ander topic wat strippen was?) Het kan net dat laatste duwtje geven, maar is geen wondermiddel. Bij 5 dagen overtijd was ik ook al gestript, maar toen heeft het niets gedaan.
ik ben vanmiddag om 12 uur gestript...helaas zonder effect...alleen wat bloed en slijmverlies (weinig)...niet eens echt kramjes ofzo...wel wat harde builken
dat heb ik nu inderdaad ook sinds 2 of 3 dagen ofzo... Klaar met aftellen, en klaar met toeleven naar de datum en nu... tja, het is niet anders. De dagen zijn saai maar ik verwacht niet zo veel meer nu als de 2 , 3 weken hiervoor... Volgende week zullen ze hier wel gaan strippen als er nog niets gebeurd is, en eigenlijk houd ik daar nu maar rekening mee.