Om de twee uur drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Woppi, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woppi

Woppi Lid

8 mei 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoon is vier weken oud en drinkt inmiddels 9 a 10 keer per dag. De eerste drie weken was dit 8 keer per dag. Afgelopen avond en nacht dronk hij om 18.30- 21.30- 23.45- 2.00- 5.00 en 7.00 uur. Ik vroeg me af of dit gangbaar is? Overdag laat hij er geregeld drie uur tussen, maar 's nachts dus bijna niet. Hij is ook redelijk onrustig tussen de voedingen door. Kreunt en steunt veel. Ik ben aardig moe momenteel van de korte slaapjes die ik maak. Zou ik overdag extra kolven kunnen proberen om hem zo overdag meer voeding te geven of verstoor ik zo het natuurlijk proces en miet ik mij neerleggen bij dit patroon en geduld hebben?

Woppi

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Het kan zijn dat je kindje aan het regelen gaat: extra vaak (kort) drinken om productie voor straks weer op te voeren. Het kan ook zijn dat je kindje aan het ontwikkelen gaat: vaak zie je dan ook een onrustiger beeld van de voren.

Veel kindjes komen in de avonduren vaker: ze halen binnen voor de nacht zeg maar. Waar je op let is dat de laatste voeding effectief is: beide borsten, wakker drinken (in ieder geval in het begin), evt. wisselen van kant en borstcompressie.

Slaap je met je kindje op 1 kamer? Dat kan veel schelen in de nacht. We gaan er van uit dat afstemmen van voeding de eerste 6-8 weken kan duren. Dat is ook de periode waar ze nog wel onrustig kunnen zijn in de avonden. (clusteren) Kijk ook waar je mogelijke winst zit overdag: in slapen en evt. extra voeding.

Succes!

Deel Deze Pagina