wanneer zijn jullie voor het eerst op vakantie geweest met een baby?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door winniethepoeh, 3 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

nu we steeds van dit mooie weer hebben begint het hier weer te kriebelen om lekker op vakantie te gaan. Maar ben eind mei uitgerekend en weet nu niet of we toch maar iets moeten gaan boeken voor de zomervakantie....
    Als we niets boeken kunnen we er vrijwel zeker van zijn dat de leuke vakantieparken vol zitten.
    Ik zat qua tijdstip te denken aan augustus, dan is ze minstens 8-10 weken oud.
    En zou evt een caravan/camper ook al kunnen? Zijn moderne, dus goed geisoleerd (winterproof).

Ben zo ontzettend toe aan een andere omgeving, de muren komen hier op me af. Dus alles lijkt nu aanlokkelijk, maar of het ook praktisch is;)

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij zijn met beide meiden rond de 8-10 weken een weekendje naar Center Parcs geweest. Ook met beide dames rond de 6 maanden voor het eerst gevlogen. ZOmervakantie was met de jongste bij 6 maanden, de oudste was 10 maanden.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou het zelf niet doen, of anders idd een huisje in Nederland.

Veel baby´s zitten rond die periode op de top van hun krampjes en heb met beide kindjes rond die tijd redelijk wat avondjes rond gelopen, en vond het dan toch wel fijn om lekker thuis te zijn bij m´n spulletjes.

4. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Onze jongste was 4 maandjes oud en zijn we naar turkije gevlogen.

Met 8 a 10 weken oud is het misschien slimmer om een last minute te boeken denk ik. Je weet tenslotte niet hoe je jezelf voelt. Of hoe het met de kleine gaat enz. Ik zal het risico met boeken dan denk ik niet nemen maar een last minute boeken.

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij gingen vanaf dat onze dochter 3 maanden was regelmatig een weekendje weg (hotel). En vanaf dat ze 6 maanden was op verre vakantie (auto, naar Spanje en Italië).

6. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Met Angela vanaf een week of 6 een weekendje weg,
    en met Evelien vanaf 8 weken, ook een weekendje,
    en dan als ze iets ouder waren ook wat langer weg.
    NL/BE/DE maar nog geen vliegreizen tot nu toe met de kinderen.

7. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

@ hierboven: het gaat idd om een vakantie in nederland of evt. duitsland moezel/eiffel gebied hoor.

Wij houden niet zo van vliegen.....

8. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    De oudste was toen 10 mnd oud.gingen we naar Curaçao.....9 uren vliegen.de heen weg ging goed.daar aangekomen was het jetlag ofcorse. en terug naar NL ging op zich ook goed .maar ik raad het iedereen af.tenzij je een makkelijk kind hebt. Nu heb ik ervan geleerd we zoeken nu binnenland zolang de jongste nog geen 4/5 jaar is.

9. charan

charan Actief lid

31 jan 2008
    237
    18
    18
    schiedam
    Met 1 jaar naar de caravan in luxemburg van schoonouders geweest.Daarna een aantal jaren niet door omstandigheden.
    Aankomende zomer een stacaravan geboekt in de belgische ardennen.Zoon is dan net 4 jaar.

Zou ook niet gaan vliegen,maar daar is mijn zoon ook geen type voor.
    Gaat al over de rooie als we de snelweg op gaan.

10. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Onze dochter is eind juni 2008 geboren en wij zijn de laatste week van september een week naar Duitsland (Moezelgebied) geweest. M'n man had deze week vooraf al vakantie ingetekend, ik had nog verlof maar we hebben pas geboekt toen het gewoon goed bleek te gaan met onze dochter (zo na een paar weken). In die periode was er nog genoeg te boeken omdat het echte hoogseizoen voorbij was. Wij hebben particulier een huisje geboekt, gewoon wat gezocht op internet. Heerlijk hoor, hadden ook erg mooi weer en waren er gewoon even lekker een weekje tussenuit. Kost ook niet zoveel die periode in Duitsland, voor dat geld gaan we niet in een caravan o.i.d. zitten. Dochter was toen 3 maanden trouwens.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

met een maand of 3 een weekend weg en met 14 maanden 14 dagen oostenrijk

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Met 3 maanden naar Griekenland.

13. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Met 4 mnd zijn we een week op wintersport geweest naar Zwitserland.
    De reis vond ik best pittig, toen we er waren was ze net zo makkelijk als thuis. Als ze maar op tijd kon eten en slapen was alles goed.

14. augustus

augustus Niet meer actief

met 3 maanden een weekend en met 9 maanden een vliegreis

15. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

wij zijn met 8mnd pas gegaan (jan geboren augustus week weg geweest)

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    We gaan in augustus (ventje is dan 10 maanden) met de auto naar Frankrijk

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Even denken... Jelle was 10 weken toen we op vakantie gingen en Jitte 13 weken. Beide keren ging prima. We zijn naar Zweden geweest met de auto. Normaal gaan we kamperen, maar de eerste paar keren hebben we een huisje gehuurd. 2x op een camping en 1x via een novasol. DAn huur je van particulieren en heb je over het algemeen wat meer luxe voor hetzelfde geld. Afgelopen jaar zijn we met de caravan geweest en dat doen we dit jaar ook. Volgend jaar willen we weer gaan kamperen.

18. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Met de oudste met 10 weken naar de VS en met de jongste met 10 weken naar Canada. Ging allebei prima, zo lang je altijd maar genoeg voeding bij je had. Tuurlijk zijn ze op onvoorspelbare momenten wakker (ze sliepen toen allebei nog niet door en jetlag was ook aan de orde) maar juist omdat je dan vakantie hebt vond ik het beter vol te houden dan thuis!

19. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik ben 28 mei uitgerekend en de laatste week van juli gaan we een weekje op vakantie gewoon in eigen land samen met mijn ouders broers/zussen.

20. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Met de met 7 weken weggegaan en met de derde met 3,5 maand... ging wel hoor. Ik vooral hoe moeilijk jezelf bent denk ik. Gewoon lekker in een draagdoek bij je steken en ze merken er niks van.

Deel Deze Pagina