Baby verliest vacuüm bij drinken.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Roos83, 19 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos83

Roos83 Nieuw lid

19 jan 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 2 weken raakt regelmatig vacuüm kwijt bij het drinken aan de borst. verschillende houdingen al geprobeerd. Beide borsten heeft hij dit probleem. Bij mijn eerste zoon heb ik dat probleem nooit gehad. Nu vraag ik me af hoe dat zou kunnen. Wat het probleem kan zijn. Want hierdoor krijgt hij veel lucht binnen en heeft hij dus veel last van zijn buik. Eigenlijk de hele dag door. Erg zielig.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Loslaten kan verschillende oorzaken hebben. Het kan zijn dat je kindje niet helemaal goed heeft aangehapt, een meer oppervlakkige hap kan maken dat je kindje langzaam van de borst afglijdt en daardoor het vacuum niet vast kan houden. Dit kan ook gebeuren wanneer je erg veel spanning op de borst hebt staan waardoor het ook lastig kan zijn om de borst vast te houden. Of wanneer je melk zo krachtig toeschiet dat het langs zijn mondje loopt of de borst al nat is bij het aanleggen.In dat geval let je goed op dat de borst en het kinnetje van ej kindje droog is. Verder kan het zijn dat je kindje niet helemaal a terme geboren is, dat het laag in gewicht is, of dat het met zijn mondmotoriek nog niet helemaal handig is. Tot slot kan het zijn dat je kindje een wat kort aangebonden tong of lipriem heeft, wat het ook lastiger maakt om het vacuum vast te houden.
    Ik zou zeggen, zorg dat de borst niet heel vol is, goed droog, goed letten op aanleggen en je kindje dicht tegen je aan houden. Kies een houding waar je kindje meer op je ligt dan tegen je (onderuit gezakt) dan kan het niet naar beneden glijden. Verder kun je - als bovenstaande niet helpt - vragen of een lactatiekundige met je meekijkt en een mondonderzoekje kan doen. Dan kom je beslist weer verder!

Deel Deze Pagina