Beste Heidi, Mijn zoontje van 5 maanden eet sinds vorige week minder en heeft moeite om overdag de twee flesjes afgekolfde melk die hij krijgt te drinken. Het drinken gaat dan met veel moeite. Hij gaat sinds vorige week 2 dagen naar de opvang en er komt 2 dagen thuis een oppas. Bij de oppas gaat het drinken iets beter. Hij heeft daarnaast ook een beetje last gehad van een verkoudheid. Ik heb hem nu wat vaker aangelegd, maar hij dronk maar van een borst en dat duurde korter dan normaal. Hij drinkt de borst wel goed leeg. Hij plast ook wel voldoende maar de plasluiers zijn wel lichter dan voorheen. Ik heb het idee dat het nu wel iets beter gaat nu de verkoudheid minder wordt maar ik weet niet of ik moet beginnen met bijvoeden danwel hem 's nachts extra wakker maken voor een extra voeding. Volgens het CB zou dit geen kwaad kunnen maar ik twijfel zelf nog. Hoor graag wat jij hier van vindt. Hij is gewogen en is niet afgevallen, hij is wel iets in de curve gedaald maar zit nog steeds iets boven het gemiddelde. Veel dank alvast!
Als het nu weer beter gaat kun je het zo laten. Kindjes regelen het meestal heel goed zelf. Daarnaast zit je kindje op een leeftijd dat het minder lang over zijn voeding zal gaan doen. Het zal korter drinken en eerder afgeleid zijn. Ook de groeicurve die ze in de eerste drie maanden laten zien zwakt wat af. Dat is dus een normaal verschijnsel. Zolang je kindje vrolijk is, plast, niet afvalt en ontwikkelt zou ik niet gaan rommelen in de voeding. Met 6 maanden kun je starten met kleine hapjes bijvoeden! Succes!