2de kindje, voelde de oudste de bevalling aankomen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door dorisn, 7 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    de titel is misschien een beetje raar, maar wist ff niet hoe ik het anders neer moest zetten.

ik ben nu aan het aftellen tot mn bevalling en alyssa reageert ineens anders dan anders op bepaalde dingen.

alyssa zit middenin de peuterpuberteit en is normaal gesproken erg aan het uitproberen en aan het kijken tot hoever ze kan gaan.
    vanaf gisteren is ze erg baldadig en druk.
    waar ze me anders uitprobeert doet ze dat nu ook, maar ze maakt er meer een spel van.
    ik zal even een voorbeeld geven:
    gisterenavond liep ze na het eten in de tuin en moest ze van mij komen om te douchen.
    ze luisterde niet (standaard) en ging er met de grootste lol vandoor.
    ook tot 3tellen werkte niet, dus ben ik dr gaan halen.
    normaal als ik dat doe begint ze te sputteren en de huilen.
    nu vond ze het allemaal erg grappig en liep ze te gillen van de pret.

zo ging het gisteren dus met vanalles.
    nu zullen jullie denken dat het bij de leeftijd hoort, maar ik hoorde van mn schoonzus en een vriendin dat ze dit doet omdat ze wat voelt aankomen.

nu is dus mijn vraag wat jullie ervaring is.
    hebben jullie vlak voor je (spontane) bevalling van een 2de of ander kindje ook gehad.

nu weet ik wel dat het afwachten blijft, maar mn schoonzus heeft geen kinderen en die vriendin had het ook weer ergens gehoort.

ik ben dus benieuwd naar mensen die het kunnen bevestigen/ontkennen.

liefs doris

2. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    hier was het ook zo, onze dochter was megadwars en doenerig de dag voordat haar broertje werd geboren, het was zelfs zo erg dat ik papa heb gebeld en die is naar huis gekomen om haar te vermaken......haha......
    dus wie weet!
    suc6

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik hoop zo dat het zo is (al is bevallen in deze hitte denk ik niet zo`n pretje).
    vandaag is alyssa weer super dwars en aan de ene kant wil ze niks, maar aan de andere kant wil ze ook constant bij me hangen.

heb vandaag wel weer heftigere voorweeen.

wie weet.

liefs doris

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Ik hoop het voor je.

( voor mezelf ook natuurlijk)

Ik heb aan mijn dochter nog niks gemerkt maar wel aan onze hond. Die ligt normaal altijd bij mij op schoot bijna maar nu sinds een week negeert hij me.

Hier ook al sinds die tijd veel voor weeën en andere krampen.

5. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik weet niet of ze de bevalling aan voelt, maar ze voelt wellicht wel dat jij nu anders reageert. Dat je vermoeider bent, minder geduld hebt, haar minder snel op pakt, tijd voor haar neemt, prikkelbaarder bent enz enz enz.
    Als ik merk dat mijn dochter dwars is zegt dat meestal meer over mijzelf dan over haar. Het betekent dat ik even rustig met haar moet gaan zitten en we samen een boekje moeten gaan lezen o.i.d., even de tijd voor haar moet nemen. Het zegt dat ik zelf te moe ben en niet veel kan hebben.

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ben benieuwd wie van ons als eerste haar wondertje in de armen mag hebben.

tuurlijk zegt het voor een groot deel wat over mezelf dat alyssa zich anders gedraagt.
    ze gedraagt zich nu alleen op een andere manier anders als normaal.

liefs doris

7. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Ik vraag me dit ook af....
    Ik ben ''pas'' 32 weken en heb een dochter van 26 maanden rond lopen en die beseft het nog allemaal niet zo.
    Ik zeg wel steeds baby in mama's buik en dan geeft zij er een kusje op.
    Gister zei ze ineens uit zichzelf terwijl ze naast mijn buik op de bank zat: '' Baby klaar.''
    ik vond dit wel typisch.....

8. Alita

Alita Niet meer actief

aah baby klaar mutsie dat is wel bijzonder he!!

Verschrikkelijk trouwens die pubertijd en zwanger zijn haahha...ben eens benieuwd of ik tegen die tijd ook iets merk..

@Bosi pff ik hoop voor je dat je snel bevalt maar met dit weer pfff..

Deel Deze Pagina