Ik ben eind januari 2012 uitgerekend en vraag me af of het zin heeft om mijn aanvullende verzekering 'op te hogen'. Voor de kraamzorg wel, dan krijg ik alles vergoed, mits ik inderdaad in 2012 beval en niet in 2011 , maar voor het kraampakket..? Ik heb nu geen recht op een kraampakket, met een duurdere verzekering zou ik daar wel recht op hebben. Maar doorgaans wordt dat pakket rond 7 maanden thuisgestuurd volgens de site van de verzekeraar. En dat is in 2011. Kortom: als ik mijn aanvullende verzekering zou 'opwaarderen', heb ik dan wel of niet recht op dat kraampakket?
geen idee hoe verzekeringen omgaan met het ophogen van je polis, maar ik vermoed dat je dan alsnog je kraampakket niet krijgt (7 maanden was je immers in 2011 en toen was je niet hoog genoeg verzekerd) maar enkel verhogen ivm een kraampakket, dat zou ik niet doen. dan kun je beter een standaard kraampakket kopen bij bv de prenatal (dan ben je denk ik goedkoper uit). Ik weet natuurlijk niet wat je nog meer voor voordelen hebt dan....
Je hebt ook het voordeel dat een eventuele vrijwillige poliklinische bevalling volledig wordt vergoed!! En ook eventueel uitgestelde kraamzorg! Sommige gezinspolissen geven zelfs bonus-uren kraamzorg. Ik krijg er bijvoorbeeld 15 extra! Dus zoek het even goed uit, want het kan zeker wel de moeite waard zijn! xxx
Ik loop bij de gyn dus mijn ziekenhuisbevalling wordt sowieso volledig vergoed . Zal dat van die extra uren kraamzorg wel even nakijken, dat wist ik niet!
Je moet even kijken of het het geld waard is. BEtaal je met een pakket meer 10 euro per maand meer dan zit je op 120 euro per jaar wat je dus eruit moet/wilt halen. Lukt het voor 120 euro om het zelf te betalen of word het meer???Als het dus veel meer wordt dan zou ik ophogen.Maar in principe is het dus alleen voor de eigen bijdrage van 3,65 euro per dag volgens mij.Dus niet handig om op te hogen.Verder als je gyn of vk je kraamzorg uitbreidt met een indicatie omdat ze denkt dat het nodig is krijg je het vergoedt.Dus of je het voor extra kraamhulp moet doen zou ik niet doen hoor.Alles op indicatie doen is nodig ook bij verhoging. Dus alleen voor het eigen risico en het kraampakket zou ik het neit doen.Kraamverbanden, onderleggers enz kan je gewoon bij de etos kopen of kruitvat en kosten bijna niks.Ik denk dat een kraampakket totaal iets van 35 euro is.Navelclip krijg je in het ziekenhuis, kraamverbanden ook, broekje ook, luiers zoalng je daar zit ook, andere verzorigingsartikelen krijg je gewoon daar. Dus alleen zelf kopen: alcoholflesje, kraamverbanden voor thuis, gaasjes, watten, onderleggers (voor als je water breekt maar meestal gebeurt dit niet in bed of je staat zo snel rechtop dat er niet veel morst).En dat alles kan je dus bij etos,kruitvat kopen (is het goedkoopst vergeleken met apotheek)
Beste Danabelle, Ik was in september 2010 zwanger geraakt van mijn eerste kindje en heb toen mijn verzekeringsmaatschappij opgebeld en doorgegeven dat ik zwanger was, ik heb eind van het jaar 2010 gewoon mijn verzekering aangepast waardoor ik wel mijn kraampakket vergoed kreeg en daardoor ook de kraamzorg en mijn ziekhuisopnamen gedeelte vergoed kreeg ik heb zelf maar heel weinig hoeven te betalen. Mijn prachtige zoon Maarten is 2 weken te vroeg geboren op 21 Mei 2011 en was uitgerekend op 3 Juni 2011. p.s. ben verzekerd bij Univé
bij mijn vorige verzekeraar kreeg ik dus wel een kraampakket, maar daar zaten niet eens netbroekjes in.. belachelijk vond ik het ik dacht dat die 3,65 per úúr was en niet per dag?
Ja ik denk ook dat het per uur is, die eigen bijdrage. Ik heb over hetzelfde onderwerp ook een topic geopend, een paar weken terug. het kraampakket krijg je blijkbaar niet meer, maar toch ga ik denk ik ook over op een uitgebreidere (ik ben ook uitgerekend in januari).
ik ben bij menzis verz en bij pakket 2 word er 160eur van die eigen bijdrage vergoedt en bij 3 en 4 het volledige eigen bijdrage van de kraamzorg vergoedt.
Ik kwam er in december achter dat ik zwanger was en heb mijn aanvullende verzekering omhoog gedaan. Normaal zou ik 3,90 euro moeten betalen per uur als eigen bijdrage voor de kraamzorg. Dit zou voor 49 uur neerkomen op 191,10 euro. Bovendien werd in het hogere pakket onbeperkt fysio vergoed en had ik recht op een kraampakket. Ik was hiervoor maandelijks 11 euro extra kwijt. Wat totaal op jaarbasis 132 euro komt. Het is handig om even na te gaan wat er precies wordt vergoed en of dit voor je echt van toepassing is. Ik heb er echt aan verdient, omdat ik al vanaf 15 weken voortdurend bij de fysio/manueel/bekkentherapeut loop (2 maal per week), terwijl ik normaalgesproken dus max iets van 20 behandelingen daarvoor vergoed krijg.
Voor 8,35 euro per maand =100,20 euro per jaar, ben ik verzekerd voor: - kraampakket (ben ik nu met m'n verzekeringspakket ook) - 160 euro eigen bijdrage kraamzorg - 160 euro ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie (wat ik graag wil) Ben dus wel veel voordeliger uit als ik me extra laat verzekeren volgend jaar. Minimaal 60 euro en met ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie zelfs 220 euro! Ben uitgerekend op 3 januari, dus dan moet de kleine niet al in december komen! Anders maak ik 100 euro verlies
Ik heb dit gedaan toen ik zwanger was van mijn zoontje. (was 30-1-10 uitgerekend) Poliklinische bevallen werd vergoed, kraamzorg ook de eigen bijdrage vergoed en mn kraampakket heb ik gelijk in januari aangevraagd, was binnen een paar dagen in huis.
Ik ben verzekerd bij Delta Lloyd (comfort aanvullend, vorig jaar zelfs top aanvullend) en ik krijg werkelijk ALLES vergoed. Zelfs de nekplooimeting, zwangerschapshaptonomie, acupunctuur, ik kan bevallen in het Geboorte Centrum Sophia zonder extra kosten en volgens mij krijg ik zelfs zwangerschapsyoga vergoed! Nu is dat voor jou natuurlijk lastig omdat bijv de nekplooimeting al voor de 13e week plaatsvind maar ik ben echt blij dat ik zo goed verzekerd ben! Ik betaald 149 E per maand en ik haal het er makkelijk uit.