Ik weet dat hier volgensmij al een keer een topic aan gewijd is maar die kan ik niet meer vinden. Mijn man vertelde zojuist dat pedofielen sociale media afzoeken naar foto's van kinderen, dit had hij op 3fm gehoord.. En dat in onderzoeken 'gewone' foto's gevonden worden van kinderen. Ik ga toch maar even checken of broer/zussen etc foto's van mijn kindje openbaar op fb hebben. Is toch wel even een 'eye opener' Of is het bij jullie meer schouders ophalen en doorgaan? http://feeds.nos.nl/~r/nosop3/~3/EeY4W2NRvgU/520116-pedos-zoeken-fotos-op-social-media.html
En gaat het dan om gewone foto's? Of meer om bloot foto's? Die laatste plaats ik sowieso al nooit op internet.
Sja, geen (half)naakte foto's plaatsen. Zal je kind je later ook in dank af nemen. Verder alles zo goed mogelijk beveiligen. Maar goed, geeft ook geen garanties, er zullen vast ook pedos bestaan die als hobby "hacken" hebben. Foto's van mijn kinderen komen haast nooit online. En is dat eens in de zoveel tijd wel het geval dan is alles tot de max beveiligd en binnen 24 uur weer weg. Daar voel ik mij het prettigst bij. Nu zullen er vast ook mensen komen die zeggen, 'ja, maar op straat kan ook iedereen een foto van je kind maken' ... tja, ik denk dan, wat niet weet.. Verder heb ik ook vriendelijk aan familieleden verzocht niks van mijn kinderen te plaatsen. Dat wordt gerespecteerd.
Gelukkig staan mijn foto's prive maar ken genoeg moeders die gewoon hup een foto plaatsen met hun kind in bad
Ik ben wel blij dat mijn man er nog weer over begon. Tuurlijk weet ik dat het gedaan wordt. Maar heb toch even gecontroleerd of de fotos bij familie 'gesloten' staan. Denk dat er niet genoeg gewaarschuwd kan worden. Het heeft er bij mij iig voor gezorgd dat ik geen foto heb geplaatst en nog voorzichtiger zal zijn. Ook al heb ik alles hermetisch afgesloten.
Hier staan veel foto's afgeschermd, die van onze kinderen (als we die krijgen) zou ik ook niet op openbaar zetten denk ik.
Ik vraag me af als ze gewone foto's gebruiken. Wat moeten ze er dan aan 'verbouwen' om ze te gaan gebruiken als 'lustobject'? Volgens mij is je kind dat eigenlijk niet meer herkenbaar. Niet dat dat het minder erg maakt....
Ten eerste staat mijn profiel privé. Ten tweede ik plaats nooit geen enkele foto's van mijn naakte kinderen. Dat vind ik echt te privé en denk ook niet dat ze dat zullen waarderen later dat er zulke foto's van ze op internet zwerven.
Verbaasde mij ook dat ze gewone fotos gebruiken. Maar waarschijnlijk zit het hem dus niet altijd in het bloot maar de leeftijd. Dus gewone foto's met kleding. Ik had hier niet bij stilgestaan.
Mijn Facebook is afgeschermd. Maar ik let ook op wat voor foto's ik plaats. Ik maak me er niet zo druk om. Maak me meer druk om eventuele pedofielen in de wijk.
Inderdaad. Hoe vies en ranzig het ook is. Uiteindelijk heb ik liever dat ze hun zieke behoeften op een foto van een kindje uiten dan dat ze zich echt aan een kind vergrijpen Af en toe kan ik het niet laten foto's op Facebook te zetten (trotse moeder), maar nooit een foto in zijn blootje. En volgens mij heb ik het goed afgeschermd
Ik plaats geen naakte of half naakte foto's op internet van mijn zoontje. Ik moet zeggen dat ik ook niet direct het gevaar zie in pedofielen welke foto's van mijn zoontje via social media zou afhalen? Buiten dat de gedachte natuurlijk te vies voor woorden is zie ik dus nog geen probleem...
ik dacht even dat ik de enige was die er zo over dacht maar dat neemt niet weg dat ik me net zo beroerd zou voelen in de wetenschap dat er een viezerik zijn behoeftes stilt met een foto van mijn kind(eren) Ik heb mijn profiel ook afgeschermd, plaats zo nu en dan een foto maar blootfoto's komen er al helemaal niet op. Op andere sites haal ik ze vrij snel ook weer weg.
Ik heb hier gisteren een item over gehoord. De onderzoeker vertelde dat sommige pedo's hele dagen bezig zijn met het verzamelen van foto- en filmmateriaal met kinderen erop. Die hebben zulke enorme collecties dat ze aan het bekijken ervan niet eens toekomen. In die verzamelingen worden vrijwel altijd ook heel gewone foto's aangetroffen van kinderen. Foto's zoals ik die ook plaats (verjaardagsfeestje, gekke bekken trekken, kinderen aan het spelen, anything). Die foto's hebben ze meestal niet omdat ze daar nu zo ontzettend opgewonden van raken, maar omdat ze heel grote verzamelingen foto's van kinderen aanleggen. Sommige pedo's gaan ermee fotoshoppen, waardoor het lijkt alsof zij op een foto seksuele handelingen verrichten met een kind. Persoonlijk denk ik: het is een raar en ook wel naar idee dat er misschien foto's van mijn kinderen (of van mijzelf van lang geleden) op de harde schijf staan van een of andere engbek, maar kwaad doet het hun niet. Zij zijn nooit in contact gekomen met diegene, hij heeft ze nooit iets gedaan. Alleen die laatste categorie (de gefotoshopte plaatjes), daar word ik echt wel naar van. Dan zou opeens een foto kunnen opduiken waarop het lijkt alsof mijn kind misbruikt wordt - terwijl dit nooit gebeurd is. Dat doet nog steeds niks met mijn kind, totdat bekenden die foto zouden zien en gaan denken dat het wel echt is. Lastig hoor. Ik wil niet dat dit soort gefotoshopte plaatjes op gaan duiken, maar ik voel er toch ook niet voor om te stoppen met het plaatsen van foto's op mijn FB-profiel...
Dit is al jaren bekend...ook al vaker hier in een topic langsgekomen Maar wel weer eens goed dat mensen het weer eens weten
Daarom plaats ik dus geen foto's op internet.. Foto's die je plaatst krijg je er bovendien ook nooit meer af, al staat je profiel op prive. Vreselijk dat zulke mensen bestaan je kind zal er maar tussen zitten, in zo iemands collectie.
Inderdaad, je kunt je foto wel op privé hebben staan, maar als een vriend op jouw foto reageert of liked zien ook AL zijn/haar vrienden je foto staan hoor. Dus zo prive en afgeschermd zijn die foto's niet. Het is misschien niet zo'n fijn idee, dat iemand op een foto van je (geklede) kind zit te geilen, maar aan de andere kant, heeft kind er geen last van. Als die pedo's gewone foto's willen, hebben ze die ook snel genoeg zelf gemaakt in het dagelijks leven met hun mobiel, valt niet eens op. Ik zal dus wel gewoon af en toe een foto plaatsen van mijn kind, maak me er niet direct zorgen over. Alleen geen naaktfoto's, maar daar zijn mogelijke pedofielen niet de enige reden voor.