Clomid zonder pcos en zonder iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door KoBobo, 1 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KoBobo

KoBobo Lid

1 nov 2008
    35
    0
    0
    Wij zijn nu 1,5 jaar bezig voor een tweede kind. Eerste kind kwam spontaan en is inmiddels 5 jaar. Sinds een aantal maanden de mmm ingestapt. Eerste twee cycli die ze hebben bekeken heb ik waarachijnlijk geen ovulatie gehad. De derde cyclus ben ik spontaan zwanger geraakt en is geeindigd in een missed abortion. Vruchtje met 5,5 week gestopt met groeien.
    Nu met de gyneacoloog besproken om de volgende cyclus te starten met clomid. Ik ben er zelf niet voor om iui te doen, omdat de zaadcellen van mijn vriend prima zijn en de oorzaak vijandig baarmoederslijm lijkt te zijn uitgesloten.
    Nu lees ik dat de zwangerschapskansen met clomid en zonder vruchtbaarheidsbehandeling kleiner zijn dan met iui. De gyneacoloog heeft hier niets over verteld. Weet iemand hier meer over? zou het kunnen dat dit komt doordat een bijwerking van clomid is dat het baarmoederslijm dunner is?
    En zou pregnyl ook nodig zijn voor de eisprong? Het lijkt wel of ik hier allemaal zelf mee moet komen bij de gyneacoloog.:(

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Clomid KAN als bijwerking hebben dat het BMS dun blijft. Hoeft niet. Ik had er superdik BMS bij. Dikker dan bij andere hormonen die ik moest spuiten.

Eerst kijken ze of je een eisprong hebt met clomid. Zo niet; gaan ze pregnyl doen. Altijd beginnen ze met het minst ingrijpend voor je lijf.

Succes!

3. KoBobo

KoBobo Lid

1 nov 2008
    35
    0
    0
    Bedankt voor je reactie. Weet jij ook of clomid in combinatie met iui meer kans van slagen geeft dan via de natuurlijke weg? Heb zoiets gelezen, maar er stond niet bij waarom.

Ik zie dat jij al heel wat geprobeerd hebt. Mag ik vragen hoe lang je al bezig bent?

4. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Als er niets mis is met het zaad van jouw vriend zullen ze nooit meteen overgaan op IUI, dan is er echt kans genoeg om het op de natuurlijke manier te proberen. En geloof me, dat levert echt minder stress op dan wanneer je alles gaat reguleren.

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Wij hebben ook eerst gewoon zelf geklust met clomid en later met spuiten. Ik heb geen pcos, maar wel een onregelmatige cyclus.

Toen het niet lukte met zelf klussen zijn we weer doorgegaan met IUI. Als er verder op dit moment geen redenen zijn om IUI te gaan doen, zou ik daar zeker ook nog niet op gaan aansturen.

Deel Deze Pagina