Wie heeft dat ook wel eens. Je ligt in bed en voordat je slaapt voelt het alsof je heel klein bent en de ruimte om je heen wordt heel groot. Het is geen lekker gevoel. Ik heb het op mijn werk gevraagd en sommige weten precies wat je bedoeld en sommige totaal niet. Wie weet wat dat is????
Ik heb soms dat ik in bed lig en dan lig ik ineens tegen de muur. Die komen helemaal op mij af. Maar ik weet niet wat het is.
Ik heb dat ook wel is. Als ik heel erg moe ben dan kom ik niet meer in slaap omdat ik net op het punt dat ik in slaap ga vallen het gevoel heb dat ik in een put val. Schrik dan continu klaar wakker. Dat wegzakken vind ik wel fijn.
Nee daar heb ik geen last van, wel soms alsof ik zo in een zwart gat val. Ik ben erachter gekomen dat je dat zelf ook kunt doen, als je blijft denken ik loop en loop en loop en dan na een paar minuten bam een trein. Hahaha
nee dat ken ik niet.... heb soms wel het gevoel alsof ik terug in me bed val hahahaha maar dat zijn dan spieren die samen trekken is wel een gek gevoel
Ik ken beide sensaties wel, zowel het 'vallen' als heel klein voelen. Volgens mij hoort dat gewoon bij het in slaap vallen, voor veel mensen. Het is volgens mij iets wat in je hersenen gebeurt op het ramdje tussen wakker zijn (bewustzijn) en slapen (minder bewust).
haha dat is gezellig zo'n trein hahah. Het is niet in slaap vallen want je bent echt nog wakker. Maar je voelt je heel klein. En de mensen die ik het gevraagd heb die vinden het allemaal geen fijn gevoel.
Jaaaaa! Wow dat is echt een k*tgevoel. Ik heb dan ook het idee dat mijn vriend echt meters van me vandaag ligt terwijl hij echt recht naast me ligt en zo. Heb het niet heel vaak en ben eigenlijk nog nooit iemand tegen gekomen die het gevoel herkende!
De cardioloog vertelde mij dat dit gevoel van vallen je hart is die een slag overslaat.. Is heel normaal en gebeurt vooral als je erg vermoeit bent..
Of als je droomt dat je ergens van een hoog gebouw oid afvalt en net voor je te pletter, voel je zo'n stuiptrekking ofzo en word je wakker... Ook zo'n fijn gevoel...
Wow, dat heb ik ook! Dacht altijd dat ik gewoon een beetje een apart iets had... Tis echt een rotgevoel!
Dat klein gevoel (ik heb dan vaak klein - groot - klein - groot, heel irritant gevoel) heb ik eigenlijk alleen als ik ziek ben/koorts heb. Het 'vallen' is het ontspannen van al je spieren, vlak voordat je in slaap valt.
Ik heb wel eens voordat ik in slaap val een soort van schok krijg, alsof ik ergens vanaf val.......maar verders nergens last van.
Weet precies wat je bedoelt, vreselijk is dat, ik had er als kind heel erg last van, nu gelukkig bijna nooit meer..
Das apart, ik dacht echt altijd dat dat 'aan mij lag'. Ik herinner me dat gevoel al van toen ik nog onder de 4 jaar was(omdat ik me dat huis/de gang erbij herinner) en heb dat nog steeds wel eens; de laatste tijd wat vaker. Ik ben ook erg benieuwd. Ik heb het trouwens niet alleen met inslapen maar ook wel eens overdag.