Voordat je weet dat je zwanger bent.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Unique79, 8 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Unique79

Unique79 Lid

31 okt 2010
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    Als je zwanger bent wordt je afgeraden om bijvoorbeeld rauwe vis en franse kaas te eten. Maar wat als je dat eet in de eerste week/weken van je zwangerschap als je nog niet op de hoogte was?

Normaal wil er al wel rekening mee houden, maar is me deze week eigenlijk een paar keer ontschoten, vandaar mijn vraag.

2. Chai

Chai Niet meer actief

Als je zwanger blijkt te zijn word je bloed op van alles en nogwat getest dus dan weet je gelijk hoe of wat.
    En daarbuiten, de kans is wel heel klein dat je iets hebt opgelopen hoor.

3. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Rauwe vis niet zo zeer hoor wel vacuum verpakte vis en rauw vlees.

De eerste 6 weken eet je kindje nog niet mee met jou maar eet het eidooier. Hierna gaat de navelstreng werken en eet het kindje via jou bloed en kan dus besmet worden. Dus eigenlijk na de eerste positieve test geen alcohol, geen rauw vlees, geen vacuum verpakte vis, rauwe groente en fruit goed wassen, stoppen met roken en foliumzuur slikken.

Maak je niet drukker dan nodig is, het is fijn wanneer het snel lukt wanneer de wens er is maar het is geen feit en als je continu moet opletten zonder dat dit meerwaarde heeft frustreerd het alleen maar.

4. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

je wordt niet getest op listeria of toxoplasmose hoor! tenzij je er misschien expliciet om vraagt, maar het is niet standaard.
    ik vond het ook altijd eng. de incubatietijd van listeria is dacht ik 2 - 4 weken maar wat tonka zegt, de navelstreng is er pas na (ik weet niet precies hoeveel) ... weken. maar ik weet dus niet of het dan pas overgebracht kan worden.
    lastig.. ze zeggen dat we onszelf het niet zo moeilijk moeten maken en pas die dingen laten na de positieve test. maar als het je toch niet lekker zit (zoals bij mij) dan houd je er al eerder rekening mee (na ei)

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Je hoeft daar nu nog geen rekening mee te houden hoor. Je kindje neemt die 1e paar weken nog niks van je.

Ik heb er nooit rekening mee gehouden. We hebben er 2 jaar over gedaan om zwanger te worden dus dan had ik 2 jaar lang alles moeten laten staan. Dus nee ik heb dat nooit gedaan

6. Unique79

Unique79 Lid

31 okt 2010
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    Meiden bedankt voor jullie reactie. Ik dacht het al, maar soms krijg je graag dingen nog even bevestigd.:D

Deel Deze Pagina