Voorde postbodes onder ons..

Discussie in 'De lounge' gestart door cat86, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik doe het nu op zaterdag.

Het verdient het minimum.
    En nee het is niet leuk.

Uren kun je niet zelf indelen, tenminste, ik niet. Kan de post pas ophalen vanaf een uur of half 1. Dan nog naar mijn wijk toe en dan is het 3 á 3,5 werken dus ben pas pokkelaat klaar.

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hier ook zo

3. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik heb het ook een tijdje gedaan ( had toen even geen werk, dus had iig iets te doen op die manier )
    Wat ik er over kan zeggen:

- Het is idd zwaar werk, want je wil alle post in 1x meenemen ( en niet een paar keer kilometers fietsen om weer een tas vol te halen )
    - Het loon....... tja...... laat ik het zo zeggen: een schoonmaker verdient 2 euro per uur meer.
    - De tijd die je krijgt om rond te bezorgen is altijd te kort, dus deels werk je in je eigen tijd.
    - Gezelligheid zoals er vroeger was is er niet meer.
    - Een praatje maken op straat is er ook steeds minder bij. Je krijgt steeds meer zeikers: mijn post was nat ( ja logisch als het de hele dag regent, dan kan je onmogelijk alles droog houden ) De mensen kunnen tegenwoordig niks meer hebben.

Mijn advies: Zoek wat anders. Er zijn genoeg andere dingen te doen die ook nog meer betalen.
    Even opgezocht:
    Het eerste jaar een marktconform aanvangssalaris van € 8,76 (bruto) per uur. Dit is ( op basis van een 38 urige werkweek ) MINDER als het minimumloon!!!! Dat bedraagt namelijk voor een 38 urige werkweek: € 8,79

4. cat86

cat86 Actief lid

16 okt 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg
    Bedankt voor alle reacties :D
    Als ik alles zo lees denk ik dat het toch niks voor mij is.
    Op het moment werk ik al in de thuiszorg als schoonmaakster,
    Dat verdient niet heel veel,dus als dit nog minder verdient...
    Moet ik toch maar verder gaan kijken.
    Want wil t wel als basis gebruiken.

5. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ik heb het een aantal dagen via een uitzendburo gedaan (heel lang geleden) op dagen dat er weinig vast personeel beschikbaar was (lees: wanneer het enorm k*tweer was) . Daar ging ik dan op mijn fiets in de polder in de jachtsneeuw (en ik overdrijf niet: het was één van de ergste winters in jaren) tassen vol met post, kranten in mijn trui. Verkleumde handen en voeten, bevroren tranen op mijn wangen. Indertijd zaten de luxe 'zogenaamd zieke' reguliere postbodes zich ongetwijfeld thuis met warme chocomel bij de haard te verkeukelen om mijn leed.
    Maar dat was in de 'goede jaren' (midden 90-tiger). Ik kan me voorstellen dat het nu zelfs voor de reguliere postbodes niet meer zo leuk is.

6. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ohh ik heb daar een sollicitatie naar gestuurd maar begin nu te twijfelen, zou denk ik dan niet mn vaste baan er voor op zeggen zo te lezen!

7. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Hihi.. nou mooi toch. :) heb ik jullie middag mooi goedgemaakt :)

Deel Deze Pagina