Mocht alles goed gaan dan verwachten we in september ons 2e kleintje. Onze kleine man is dan een jaar en 4 maanden... Best vlot dus. Waar moet ik allemaal rekening mee houden? De babykamer nu zal gewoon nog gebruikt worden door hem. Hij zal wel verhuizen naar zolder. Is dat niet heftig voor zo'n kleintje? We zullen dus weer een nieuwe babykamer aan moeten schaffen want een ledikant en commode heeft hij nog nodig. Neem je dan ook 2 babyfoons? En een duowagen lijkt me wel noodzaak toch? Er spookt vanalles door me hoofd nu. Het was toch een beetje onverwachts. Hebben er hier dames ervaringen met 2 kleintjes vlot na elkaar en hoe hebben jullie dat gedaan? Dank jullie wel alvast.
Ook wij hebben 2 babykamers, een duo wagen maar geen babyfoon. Hadden we nooit nodig eigenlijk, maar nu we ergens anders wonen (grote boerderij) hebben we er inderdaad 2 nodig, 1 van de kinderen slaapt boven en de andere beneden. Duowagen vinden wij echt een must, ook hier 14 maanden verschil en hoewel de oudste wel kan lopen is het niet praktisch. Wij gaan graag en vaak lange wandelingen maken in het bos/heuvels en dan is een buggyboard ook niet praktisch.
Duowagen is idd echt nodig. Tweede babykamer zou ik denk ik niet doen. Gewoon een los (goedkoop) ledikantje erbij en dan een kamer voor een groter kind kopen. Hebben wij ook gedaan. Twijfelden eerst nog voor een extra babykamer, maar zijn blij dat we het zo hebben gedaan. Het buro doet dienst als commode en de oudste heeft gewoon een grote kledingkast. Heel handig. Op een gegeven moment zijn ze echt baby af he. En dan is het fijn dat je niet met een pas nieuwe babykamer zit te kijken vind ik. Extra babyfoon is handig als ie idd wel op een andere verdieping slaapt. Anders niet perse hoor.
Er zat hier 16,5 maanden tussen de twee meiden. Hier dus ook een tweede kamertje aangeschaft, Sam is verhuisd naar een andere kamer, maar met haar eigen bedje, kast en commode. Op het kamertje van Fay staat een ding met twee kasten met daartussen een plank die nu dus dienst doet als commode en later kan worden omgebouwd naar een bureau en speeltafel etc. We hebben een tandemwagen aangeschaft (een waarop een volwaardige reiswieg op kan, en dan die van onze enkele wagen). Een tweede babyfoon omdat wij niets van boven horen. Geloof dat het dat was... de rest word meestal wel hergebruikt
alicia is hier al 21 maanden als de baby komt dus al wel wat ouder dan jou oudste dan. alicia slaapt sinds 13 maanden in een peuterbedje en dus de ledikant gaat door naar de babykamer. verder wordt de commode verhuist want die gebruik ik eigenlijk alleen nog maar voor opslag. de kledingkast mag ze houden want de babykamer heeft een ruime inloopkast. dus de babykamer gaat door en heb alleen een peuterbedje hoeven kopen. ook zijn we in augustus verhuist en heeft toen al een nieuwe kamertje gehad en heb dus veel baby spullen al weggehaald toen die ik nu weer kan gebruiken voor de nieuwe babykamer. omdat onze kids dan 21 maanden verschillen komt er geen duo wagen maar gewoon een enkele met een plankje. alicia loopt al sinds 12 maanden en sinds 13 maanden gebruiken we de buggy nog amper omdat ze alleen nog maar wil lopen. ook echt lopen zoals 4 uur dierentuin is geen probleem en is dan niet eens moe en rent en doet nog uren gek haha. een plankje hebben we geprobeerd en vond ze fantastisch dus dat wordt een nieuw kinderwagen want alicia heeft alleen nog een buggy haha verder 2 babyfoons van verschillende merken en goed navragen of ze niet storen. philips is bijvoorbeeld er goed ook al heb je er 2.
wij kopen alleen een nieuw ledikant, en ze gaan de eerste tijd samen op 1 kamer. vind het zonde om 2 babykamers te kopen.
bij ons zit er 18 maanden tussen. wij hebben er bewust voor gekozen ze op 1 kamer te laten slapen. dus qua babykamer is het makkelijk. de oudste ligt al een tijd in een peuterbed. de jongste heeft de eerste 6 weken bij ons op de kamer gelegen en toen hij doorsliep is hij bij zijn broer op de kamer gegaan. we hebben allemaal losse kasten aan de muur die als commode dienen. wij hebben ook een duowagen. die ik gebruik als ik alleen met beide jongens weg moet. soms gebruik ik de buggy en de draagzak. en als we als gezin weggaan gewoon de luxe wagen en buggy. hihi dus een heel wagenpark hier. verder qua kleding alleen wat nieuwe eerste setjes gekocht. en ook wat nieuwe flessen. verder eigenlijk niet.
Bij onze kindertjes zit er strak 23 maanden tussen, wel wat meer dus. We nemen geen duowagen, maar een staplankje. We hebben ook nog een draagzak en een rugdrager. De baby blijft de eerste maanden bij ons op de kamer in een wieg, dus mijn dochtertje kan voorlopig nog in haar ledikant blijven. Ik haal een nieuwe kledingkast en misschien een peuterbedje. De commode laat ik denk ik nog even bij haar op de kamer staan, dan loop ik wel met de baby daarheen om te verschonen, daarna verhuis ik die naar de babykamer. De babyfoon gebruiken we niet meer sinds ze een maand of 11 is, dus kan gewoon voor de baby gebruikt worden.
Ok, bedankt voor alle tips! Een duowagen gaat er sowieso komen. En een ledikant. de verdere uitzet zien we wel even. Ik wilde nog een klein advies van jullie. De kleine nu slaapt op de kamer naast ons. We willen hem naar zolder doen en dan de baby naast ons. Of we kunnen onze inloopkast ombouwen tot babykamer en dan hem op zn eigen kamer laten slapen. Wat is wijsheid. Hij is natuurlijk nog steeds maar een manneke straks. t is een open trap naar zolder. Die moet ik straks voor hem dus ook nog tig keer op en af, hem tillend. We weten niet goed wat handig is. De inloopkast ombouwen word nog best een kleine verbouwing maar ik wil me ook niet een breuk sjouwen straks. Ben benieuwd naar jullie meningen hierover. (loop een beetje hard van stapel misschien maar t zit nu eenmaal in me kop )
ik zou er zeker voor gaan om de inloopkast te verbouwen, zon kleintje op zolder lijkt me niet ideaal en op deze manier heb je ze allebei in de buurt. hier krijgen de meiden allebei een eigen kamertje , maar die zijn allebei vlakbij onze slaapkamer gelukkig. wij hebben een 2e ledikantje gekocht, en een ladenblok als commode, zodat ze deze straks ook als peuter/kleuter/tiener kan gebruiken voor haar spulletjes. en een bijpassende kledingkast. dus niet echt een 'baby' kamer dat vonden we ook zonde. verder ook een duowagen aangeschaft, onze meisjes schelen straks maar 13 maanden dus kan niet zonder. 2e babyfoon heb ik niet overnagedacht eigenlijk, maar dat lijkt me niet direct nodig, de kleinste komt voorlopig bij ons op de kamer te slapen voordat ze naar haar eigen kamertje gaat. verder zou ik zo 123 niet weten wat je nog meer nodig hebt, je hebt eigenlijk alles al in huis met een kleintje he? bij ons scheelt het ook dat de 2e weer een meisje is, dus kleertjes en alles hebben we zat! ik zou vooral lekker genieten en niet teveel stressen bij zwangerschap en dan clubs hebben we trouwens een heel gezellig clubje, net bevallen en weer zwanger, allemaal meiden die kort na de bevalling weer zwanger zijn geworden, daar ben je natuurlijk ook van harte welkom
In september hoop ik te bevallen van ons tweede kind. We zijn niet van plan om een tweede kinderkamer te maken: Camila heeft in haar kamer nog nooit geslapen .
Wat betreft die babyfoon, ik heb een Alecto DBX-82 en daar kun je losse zenders bijkopen. Dus voor baby nummer 2 koop ik er gewoon een andere zender bij en heb ik beneden dus nog steeds maar 1 ontvanger. Hij werkt dan op verschillende kanalen en je hoeft dus ook niet bang te zijn voor storingen. Bij ons zit er straks ook 23 maanden tussen, maar ik ben toch nog erg aan het twijfelen over een duo wagen. Ik vind het een hele uitgave en zo vaak gebruik ik hem niet. Maar ik denk wel dat voor wat langere afstanden een staplankje ook niet handig is. Jelle is nogal ondernemend en peert er zo tussenuit als ik even niet oplet... En als ik wel oplet probeert hij het ook... De babykamer blijft gewoon babykamer, alleen gaat de baby de eerste tijd in een wieg zodat Jelle niet meteen over hoeft naar een groot bed. Daar vind ik hem dan nog te klein voor. Tegen de tijd dat de kleine uit de wieg is gegroeid kijken we wel verder wat we doen.
Waarom gaan jullie zelf niet op zolder slapen? Het dillema van de inloopkast ombouwen hebben wij ook, en hebben er toch voor gekozen om zelf op zolder te gaan slapen. Mede omdat wij een open trap naar boven hebben en ik dat gewoon behoorlijk gevaarlijk vind. Waarschijnlijk komt er in de toekomst wel een dakkapel, maar eerst gaat de baby nog een paar maandjes bij ons op de kamer. Dit geeft ons de mogelijkheid om de zolder helemaal klaar te maken. En voor de rest... we zien het wel...!
Bedankt weer voor jullie tips. Yake heeft je meisje altijd bij jullie op de kamer geslapen dan? gewoon benieuwd hoor. Ingepinge, wij hebben wel 2 dakkapellen en daardoor 2 kamers, maar niet zo groot. en daarbij hebben we dan een inloopkast in de babykamer.. Sab85, denk ook echt dat dat het beste is om te doen. t is nog best een aardig kamertje. Alleen stiekem best een verbouwing nog. En daar heeft de man natuurlijk weinig trek in. Vind t best een omschakeling allemaal hoor. Maar goed, gelukkig nog tijd om te wennen.