Lieve moeders (en vaders) Onze dochter van bijna 10 maanden oud slaapt al sinds december niet meer door. Zij heb altijd van 6 weken oud tot 5.5 maand doorgeslapen van 19.00 - 07.00. Ik weet dat het erg snel was maar zij was er tevreden mee. nu merkte ik december da ze vaker wakker werd snachts tot huilend gillend toe. Ik dacht ohhh zijn de tandjes dus met chemodent/dentinox aan de slag,, hielp niet... overgestapt na pyamapapje 250ml dit leek even te helpen bij der... maar helaas na enige tijden zat ik snachts weer (Man is int chauffeur dus amper thuis) Toen kregen we te horen mevr op die leeftijd is het een fase van 6 weken nja afwachten maar weer en we kijken het wel aan. toen haar minder laten slapen overdag hielp ook niet... speciale nutrilon goede nacht gehaald en dromerige papje helpt allemaal niet... nu zit ik zelf te denken om haar weer gewoon om 23.00 wakker te maken en een fles te geven? Haar 's nachts negeren of tut (knuffelen/kroelen/troosten) er alleen in werkt echt niet... Haar schema is al volgt (misschien dak iets verkeerd doen) 07.00 - 07.30 Ontbijtpap 10.00 fruit 11.00 - 12.00 slapen 12.00 Boterham met 120/4 15.00 Koek/sap (is maar net of ze sochtends wil slapen anders slaapt ze na 12.00 gelijk of anders pas om 15.00) 17.00 avond eten + toetje 18.30 Bad 19.00 Pyamapapje 250ml 19.15 Bedje Ik merk dan dat ze meestal tussen 22.00 - 00.00 wakker word en tussen 03.00 - 05.00 Kan iemand tips geven? Radeloze mama
Ik heb echt geen flauw idee meer we hebben ook vaak nachten dat we der uithalen en dan blijft ze doorgaan met krijsen... van ellende pakken we dan maar een fles... maar eventuele tips voor verlatingsangst? een fase kan toch geen 5 maanden duren?
Je dochter slaapt weinig overdag. Mischien meer laten slapen overdag? Het klinkt raar maar meestal hoe beter ze overdag slapen hoe beter ze snachts slapen. Het aanhouden van een vast ritme heeft ook baat Geef je snachts ook voeding als ze wakker wordt? Ik deed bij onze dochter toen, als ze wakker werd is haar troosten totdat ze rustig (geen groot licht aan, zo min mogelijk geluid) werd en snel weer op bedje. Hopelijk slaapt ze gauw weer door! Succes!
ja het rare is juist... toen wij haar meer lieten slapen overdag sliep ze snachts helemaal niet.. dus we hebben destijds ook gedacht dat daar aan lag en ze wil echt alleen na bed als ze moe is.. en een ritme heeft ze wel alleen de ene keer is ze na een uur wakker al moe en soms in de ochtend helemaal niet dus ze gaat eigenlijk na bed wanneer zij daar behoefte aan heb
Niet om te ontmoedigen, maar dat is voor ons een normale dag. Ik ben het met Blemma eens dat meer slaap overdag nog wel eens wil helpen. Verder masseer ik zijn beentjes en voetjes voor het slapen gaan soms en dat helpt ook wel wat. Verder is het zwaar, maar geen heel vreemd gedrag. Tot 2 jaar zijn. Onrustige nachten veelvoorkomend.
Herken het wel. Hier was het verlatingsangst en namen we hem gewoon bij ons in bed. Nu gaat het steeds weer een stukje beter
Oudste sliep ook door na paar weken tot 6 mnd. Toen 2-3x per nacht wakker en wilde ze de borst. Heeft lang geduurd, met 14 mnd gestuurd naar 1x s avonds laat. Met 23 mnd gestopt met bv maar heeft ze lange tijd ons nog even nodig gehad s nachts en dronk veel water. Bij fases wordt ze hier vaak nog wel een keer wakker of slaapt bij ons verder.
Mijn dochter sliep nooit door en nog steeds niet. Overdag is ook maar 1 uur slaapt ze. Als langer dan spookt ze meer snachts. Ze slaapt hier 20.00-03.00/05.00 prima daarna wakker en niets helpt. We geven geen fles. Als we zin in hebben gaan we 20x heen terugleggen ala niet slaapt ze bij ons tot 08.30 In jou geval zal ik adviseren later naar bed gaan rond 20.30 Geef haar avondeten rond 18.00 en fles om 20.00 vlak voor slapen gaan. Je kan haar laten slapen om uurtje of 16.30 bijv. Zo slaapt ze extra 30-60min misschien en kan later naar bed.
Wat vervelend, wat zal je moe zijn.. Hier ook wel fases gehad, maar dan was het na een paar weken weer goed en sliep hij weer door. Wij hebben hem nooit 's nachts een extra voeding gegeven. We gingen er naartoe, speen er in, knuffel in z'n hand en weer weg. Moet bij jullie die laatste fles er ook niet langzaam af? Ons schema ongeveer: Tussen 6/7: fles 180/6 10uur: fruit met wat drinken 12.00 broodje + fles 150/5 Tussen 15/16 koekje of appelmoesje met wat drinken 17.30 warm eten 18.00 toetje 19.00 bed Hoop dat jullie kleintje snel weer doorslaapt!
Hmm, ik denk dat je gewoon wat "verwend" bent. Mijn zoon sliep pas met 9 maanden door op een goeie dag door van 22-6. En dat was een goeie dag, sommige dagen was het 12-6. Voor de rest hele dag wakker. Geen idee wat het bij jou is maar misschien een slaapje nog 'smidsags? Zodat ze pas rond 8 naar bed gaat?
Je zou inderdaad een kunnen proberen om later naar bed te gaan en ik heb 1x een pyjamapapje gegeven en dat leverde de enige gebroken nacht tot dusver op dus misschien die vervangen door een gewone fles...maar je hoort het wel vaker dat ze ineens niet meer doorslapen dus het kan ook een nieuw ritme zijn zeg maar waar je niks aan kan doen, sorry
Is er wel een klein nachtlampje op de kamer? WIj hebben ook een periode gehad dat hij snachts vaak wakker werd, met een lampje was het toen opgelost. Nu gaat ie als hij wakker wordt snachts even weer lekker liggen en slaapt weer verder.
Zoals al geschreven in je andere topic: stoppen met pyjamapapje, haar een gewone fles geven en niet wakker maken. Komt ze dan 's nachts is het zo. Mijn dochter heeft vanaf 6 tot 14 maanden geen 1 nacht doorgeslapen. Ze had 1 of meerdere nachtvoedingen nodig en ik heb daar altijd aan toegegeven. Pas toen ze aangaf geen honger of dorst meer te hebben en er ook de leeftijd naar was, zijn we begonnen met dit afbouwen. Dit ging eigenlijk vanaf de eerste nacht goed en sindsdien slaapt ze weer door. Verder is het even tanden op elkaar. Kinderen betekenen nou eenmaal veel gebroken nachten de eerste jaren, dat calculeer je het best gewoon in
Het is gewoon een fase. Ze gaat er echt wel weer door hoor, gewoon geduld. Die van ons had dat ook, nét zoals jij beschrijft. En ineens, tegen 12 maanden aan, slaapt hij weer hele nachten door. We hebben nu wel een nachtlampje op zijn kamer en dat staat de hele nacht aan. Dat wel. En als hij nu nog wakker wordt, huilt hij wel even, maar dan is het omdat hij zijn speentje kwijt is. Oplossing: 5 spenen verspreid in bed leggen, zo vind hij er altijd wel eentje en huilt hij maar heel eventjes. Ik moet zelfs niet meer opstaan.