Wanneer doen jullie dit? Voor mijn zoontje komt het niet zo heel nauw, zijn longsleeves en korte mouwen shirts liggen altijd wel in de kast. Alleen hoog zomer komen daar korte broeken bij. De donkere lange broeken worden wel vervangen door lichtere kleuren. Maar vooral bij mijn dochter is het nodig. Die heeft echt een aparte winter en zomer garderobe.
Nu nog niet in ieder geval Wij gaan eind april op vakantie dus dan ga ik het wel omwisselen. Maar ik wissel niet alles hoor. De lange broeken en de longsleeves liggen altijd in de kast, die hebben we ook in de zomer best nodig soms. Ik wissel de echte truien in voor shirtjes met korte mouwen en de winterjurkjes/rokjes en maillots voor de zomerjurkjes/rokjes en korte broeken/leggings.
Ik doe het meestal rond 1 april...afhankelijk van het weer. En als ik nu zie dat de eerste week van april een stuk mooier wordt doe ik het denk ik weer zo
Beetje Off topic: Maar dragen jullie en je kinderen nog een winterjas nu? Ik vind het er al zo " warm" voor.
Kledingwissel doe ik echt pas als ze voor langere tijd mooier weer opgeven. Ik krijg wel altijd snel lente en zomerkriebels zodra de zon schijnt en het wat warmer wordt, maar dan merk ik snel dat ik toch iets te optimistisch ben geweest . Meestal mei dat ik de zomerkleding pak.
Nou ik vind het soms een twijfelgeval...maar gisteren wel weer nodig bv. Binnenkort over op de borgvesten. Die zijn ook heel warm.
Ik kijk een beetje naar wat ik zelf zou dragen. Ik draag nu echt nog een winterjas, dus mijn dochter ook. Maar die jas die ze heeft is geen hele dikke winterjas, meer een tussenjasje. Als het heel koud was in de winter droeg ze haar echte winterjas, maar meestal had ze haar tussenjasje aan. Wat betreft garderobe: ik heb nog niet eens heel veel zomerkleren. Volgende week maar eens gaan shoppen. Ze heeft meestal geen hele dikke truien aan, dus nu ligt alles nog bij elkaar in de kast.
Nooit. Dochter en jongste zoon delen een inbouwkast, dochter 3 planken, zoontje 2. Oudste heeft 2 kleine kledingkasten voor zichzelf. Daar past ook alles in. Vooral voor de jongens gebruik ik broeken in de zomer en winter. Vorig jaar hebben ze tot juni in lange broeken en shirts met lange mouwen gelopen. En vanaf oktober ofzo alweer. Voor dochter zorg ik wel dat winterspullen nu vooraan liggen, op een plank waar ze zelf ook bij kan, en de zomerspullen bovenin en achteraan. Dat wissel ik om zodra ze het gaat dragen.
Nou hier dragen ze echt nog winterjassen. Ik vind er geen bal aan buiten. Het is hier nog geeneens 10 graden en er staat een gure wind brr In 't Westen wonen wij en dicht bij het strand. Als de temp eens een keer boven de 12 graden komt dan kunnen ze misschien over op een luchtiger iets maar voorlopig helaas nog een saaie winterjas.
Hier hoef ik ook niet echt om te wisselen voor zoontje. Z'n korte broeken liggen nu nog in de onderste la van de commode, evenals kleding die te groot is enz. Als het mooi weer wordt haal ik de korte broeken naar boven. T-shirts liggen er al, die kan hij nu af en toe al dragen met een longsleeve eronder. Winterjas wordt hier echt nog wel gedragen nu. Zeker vandaag is het maar nat, koud en winderig hier.
Toevallig eergisteren de boel uitgezocht. Idd lange broeken en shirts met lange mouw blijven in de kast. Ik heb gekeken wat er nog past en wat er doorgeschoven kan worden. Conclusie: de jongste komt nu om in de shirts en jurkjes haha! En de oudste moet bijna een nieuwe garderobe hebben. Heb bij de H&M al het een en ander besteld en is binnen. Straks even passen en kijken. Lange broeken hebben ze beide nog wel. Ook heeft de jongste nu geluk dat ze 2 echte zonerjassen heeft en 2 spijkerjasjes (ook favoriet bij de meiden) en een borgvest die nog steeds past. Voor Emma heb ik een zomerjasje (gekregen) maar twijfel er nog een beetje over en een spijkerjasje 3 zomerjurkjes en 4 shirts. Nog niet veel dus. Korte broeken kunnen ze ws wel nog beide in. Maar de t shirts keg ik al in de kast (kan evt ook met een vestje gedragen worden) De echte zomerjurken en korte broeken nog niet. Die pas als het echte goede weer begint.
Hier ook nog lekker de winterjassen, ikzelf met sjaal. Oudste gaat binnenkort misschien wel over op haar tussenjas, die heeft het snel warm. De rest van de kast, geen idee. Denk binnenkort. Ze heeft laatst ook al het eea gepast.
ja dat heb ik bij mijn dochter ook wel. De meeste rokken en jurken kunnen met een legging eronder en vestje erover al snel. Denk dat ik toch komende week de maillots en echte dikke winterdingen eruit haal en het tussenspul erin
Hier ligt alles er al in. Kids hebben beide een grote kastenwand waardoor zomer en winter er tegelijk in kunnen. Vanaf volgende week schijnt het mooi weer te worden dus dan gaan ook de zomerjassen aan de kapstok. De borgvesten hebben ze al een paar keer aangehad en dochter ook haar leren kasje met een poncho erover
O en een extra vraag aan de jongensmama's, waar halen jullie de broeken voor de jongens? En dan geen spijkerbroeken. Ik slaagde altijd snel bij h&m en next, Chinomodellen, maar ook daar is de spoeling dun op het moment.
Exact dit. Maar met die zomers en winters hier in nl loopt zoontje tovh het grootste gedeelte in spijkerbroek en longsleeves.
M'n dochter draagt nog wel haar winterjas, ik al een tijdje niet meer. Voor mij is een winterjas pas als het onder de 5graden ofzo is, daarboven gaat m'n 'herfstjas' aan. En vanaf een graadje of 15 überhaupt geen jas meer
Nog een keer Off topic (sorry Tuc): Het "probleem" bij mij is nu omdat ik zwanger ben, alleen een winterjas heb, mijn herfstjas pas ik allang niet en helemaal zonder jas vind ik toch wat te heftig . En ik ga echt niet alleen voor april nog een jas kopen. Ik draag ook geen jas boven de 15/16 graden, en vanaf mei is daar toch wat meer kans op dan in april.
Nog niet. Ik ga wel binnenkort even wat dingen passen, want ik weet niet of die ondertussen te klein zijn. Kunnen dan de verkoop in. Denk dat ik over anderhalve maand ga wisselen, daarvoor misschien een paar dingen.