Wij hebben sinds afgelopen week een flessenverwarmer aangeschaft (ons dochterje is nu 2 weken). Mijn man dacht dat dat wel beter was dan de flesvoeding in de magnetron verwarmen. Ik vraag me af of dat inderdaad zo is. Nadeel van de flessenverwarmer vind ik dat het 5 minuten duurt voordat de fles op temperatuur is en de magentron doet dat in 20 seconden... Wat is jullie ervaring met flessenwarmer/magnetron?
Het enige voordeel van een flessenverwarmer dat ik kan bedenken, is dat de voeding niet wordt verwarmd dmv straling wat in de magnetron natuurlijk wel het geval is. Verder vond ik het echt een onding en gebruiken we al vanaf de tweede of derde week gewoon de magnetron. Wij maken ook 's avonds alvast de voeding klaar voor de vroege ochtendvoeding (rond 6 uur in de ochjtend) en dat bewaren we in de koelkast. Als je die moet verwarmen in de flessenwarmer kun je volgens mij een uur wachten...
Wij hadden ook een flessenwarmer (ivm afgekolfde borstvoeding de 1e weken). Maar ik heb geen verschil ondervonden tussen opwarmen in de magnetron (alleen het water), of in de warmer. Alleen de tijd die het duurde dan. En onze brulaap maakte veel herrie bij honger, dus die flessenwarmer is snel de deur uit gegaan..
Ik gebruik beide niet.. Ik kook een waterkoker vol water en laat dat gewoon zo op t aanrecht staan.. Als ik warm water nodig heb voor de fles, ff de waterkoker aan en klaar is Klara!!
Heb em in het begin wel gebruikt ivm de borstvoeding. Maar eigenlijk is het sinds de magnetron denk ik niet meer nodig?
Ik gebruik ook de waterkoker, aanlengen met koud water en klaar De magnetron gebruik ik niet meer, de goede stoffen van water worden hierin kapot gemaakt. Deze tip kreeg ik van iemand omdat mijn meisje eczeem heeft. Het is daarna ook verbeterd
Buikkrampjes kunnen ook veroorzaakt worden door koud water met voeding op te warmen in de magnetron. Hier overigens geen last van. De flessenwarmer gebruik ik alleen als er geen magnetron voorhanden is, b.v. op vakantie.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga kijken of ik dat ding weer terug kan sturen... Of: bewaren idd voor vakantie. Dat is nog wel een tip! De melk gaat hier dus weer gewoon in de magnetron.
Ik von het ideaal voor de nacht. Zette ik een peoderbakje en flesje met water in de vensterbank. Flesje vast klaarmaken. Even flesje in de flessenwarmer. Thijs verschonen en tegen de tijd was het flesje warm.
Bij magnetron wordt de voeding toch niet gelijkmatig warm? Hier werd magnetron afgeraden door kraamzorg
Met een flessenwarmer wordt ook alleen de buitenkant warm en moet je even omdraaien. Althans, bij die van mij. Dus wat dat betreft ook geen verschil...