Heel graag zou ik borstvoeding gaan geven, maar de kans is vrij groot dat ik na de bevalling weer aan de medicatie moet waardoor dat dus niet kan. Alle voordelen van het geven van borstvoeding weet ik wel, maar nu ben ik dus erg benieuwd naar de motivatie van mensen die kiezen voor flesvoeding.
ik ga flesvoeding geven, voordeel daaraan vind ik dat je precies weet wat je kindje binnen krijgt. mijn vriend kan dat ook doen.. en dus is hij wat meer erbij betrokken. de eerste periode ben ik dan niet zo huisgebonden. maar hat is heel persoonlijk.. ieder heeft zo zijn eigen reden.
ik heb 2 kinderen en heb bij eentje fles gegeven, en bij de andere borstvoeding. bij de fles gaf mijn zoontje vaak wat terug, dus was nog wel bezorgd of die wel genoeg aankwam. en bij borst kan je dat niet zien. maar daarvoor kan je naar de extra weegspreekuren. en op een gegeven moment weet je dat zelf ook wel, je merkt dat aan je kindje. fles is makkelijker als je ergens op visite bent, want dat geef je dan zo, of in het openbaar. ik ga niet ergens in het openbaar de borst geven. en als ik bij mensen was vroeg ik of ik even apart mocht zitten. maar ik vond het altijd wel een heel gedoe, die flesjes maken, speentjes uitkoken. maar ja, ieder zo zijn voorkeur.
Bij mijn eerste wilde ik borstvoeding geven en heb dit ook gedaan. Heb het 2 weken vol gehouden en het was erg moeilijk. Ik kreeg al na 1 dag last van tepelkloven, stuwingen, borstontsteking. Noem maar op. Geen fijne ervaring. Ik ga nu dan ook flesvoeding geven. Ook omdat ik na mijn 1e een borstverkleining heb gehad en meestal heb je dan niet genoeg borstvoeding. Gr Otje
Volgens mij zijn er al heel veel topics geweest over flesvoeding of borstvoeding. Misschien moet je daar eens kijken/